/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
kundskabs udveksling. nogle sider/forum?
Fra : DBG1
Vist : 256 gange
25 point
Dato : 30-10-15 19:23

findes der nogle sider eller forums på nettet hvor man kan aftale at mødes med andre som har kundskaber, viden eller håndværket til noget man ikke selv har, og hvor de kan lære en det, og man kan lære dem noget andet til gengæld?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-10-15 20:12

Facebook. Det er der det sker, der finder du grupper om alt. Nogle gange skal du lede lidt for at finde den helt rigtige, og de er ofte lukkede.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-15 20:39

Ja..: Der findes også: http://www.verdensnavle.dk/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : DBG1

Dato : 31-10-15 15:27

fun2

kan du give nogle eksempler på facebook sider?

Kommentar
Fra : DBG1

Dato : 31-10-15 15:37

molokyle

den side du linker til er jo bare en linksamling af alt mulligt..

jeg søger en side hvor man kan oprette en profil hvor man kan udfylde hvilke kompetancer man har, og så er man en del af en database med profiler med kompetancer..
så skal man kunne søge på databasen efter nogen der kan lære en om noget man vil lære noget om, og samtidig tilbyde den anden person at lære noget om det man selv ved noget om..

hvis f.eks. en person der ved en masse om hvordan man dyrker grøntsager, gerne vil vide noget om hvordan man reparerer biler, og en anden person som ved en masse om hvordan man reparerer biler gerne vil lære noget om at dyrke grøntsager, så kan de jo mødes og lære det af hindanden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-15 17:31

DBG1 ->
Citat
en linksamling af alt mulligt

Ja, hva' dælen sku' det ellers være?
Så vidt jeg ved; foregår alle dataudvekslinger mellem brugere af internettet via links (URL'er).

Undskyld mig, men; Vor Herre bevare os for en gang selfie vrøvl:
Citat
..oprette en profil hvor man kan udfylde hvilke kompetancer man har, og så er man en del af en database med profiler med kompetancer..

Og hvem har du tænkt dig skulle tjekke om disse "kompetencer' nu også holder vand?
Det ender da bare med profiler ala min egen: http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=81351

Næeh.. hold du dig til Top of the Snobs: https://dk.elitedaters.com

..eller LinkedIn : https://dk.linkedin.com

..men det kunne være interessant at vide; hvordan i alverden havde du tænkt dig at søge i:
Citat
.. databasen efter nogen der kan lære en om noget man vil lære noget om

Du drømmer DBG1
..eller også har du bare ikke tænkt dig ordentligt om inden du formulerede spørgsmålet?

I den sidste del af spørgsmålet :
Citat
hvis f.eks. en person der ved en masse om hvordan man dyrker grøntsager, gerne vil vide noget om hvordan man reparerer biler, og en anden person som ved en masse om hvordan man reparerer biler gerne vil lære noget om at dyrke grøntsager, så kan de jo mødes og lære det af hindanden.

Springer svaret jo lige i øjnene: www.kandu.dk el. www.cando.dk
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-15 17:34

Ps. Du kunne jo begynde med at blive Superbruger: http://www.kandu.dk/faq.aspx#7

..men husk at læse reglerne først: http://www.kandu.dk/rules.aspx
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 31-10-15 23:47

DBG1, du søger bare på facebook efter det du er interesseret i. Men jeg kender ingen sider der virker som det du beskriver. Fordelen ved facebook er at man ikke er anonym, så folk poster ikke alt muligt vås som der ikke er hold i. De bedste grupper er oftest de lukkede, hvor der er en administrator der holder øje med at det går rigtigt for sig, og smider dem ud der ikke hører hjemme.