/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Husdyr.
Fra : sigfrid
Vist : 481 gange
200 point
Dato : 30-10-15 09:24

Hej i kære jægere, der har ikke været mange jagt historier her i efteråret , har i helt holdt op?
Det jeg vil spørge om er hvad i mår slægten er helt sort og temmelig stor, kan det være en vild mink.Jeg havde en i kælderen der var gået i gennem kattelemmen, men stak af da jeg åbnede døren, jeg nåede kun at se den var helt sort og busket hale.
V.H Sigfrid.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 210 point
Dato : 30-10-15 09:44

Måren bliver så vidt jeg ved aldrig sort, så der er formodentlig tale om en mink, der jo også har en mere busket hale end måren.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-10-15 07:42

Hej Sigfrid.

Jeg tror, som dabj, at der er tale om en mink, som har forvildet sig ind i varmen hos dig !
Eller også er der tale om en bottropsk tandilder, som er meget sjælden. Beskrivelsen passer meget godt på dette rovdyr. Næsten ingen mennesker kender arten, men man mener det er undslupne dyr fra en opdrætter i det jyske, som er ivrig opdrætter af mange forskelligartede dyr/fugle. Det kunne være morsomt, om denne person ville bekræfte - det burde ikke være så svært, al den stund han udgiver sig som forfatter med ret til at fortælle løgnehistorier om andre agtværdige borgere i verden, bl.a. i Sydafrika !!
Nu vi er ved denne "verdensborger", er han faktisk en meget væsentlig grund til, at trafikken på jagtsitet er meget sparsom ! Denne forfatter og gedeekspert har været den direkte årsag til de mange skriverier på kandu, ganske enkelt fordi en fantastisk masse, specielt jægere, ikke kunne blive ved med at læse løgnehistorier og ondskabsfuldheder om andre navngine personer, også afdøde, som jo, i sagens natur, ikke kunne forsvare sig !
Men som den tøsedreng han altid har været, turde han ikke blive ved med at argumentere helt hovedløst om sine uhyrlige påstande om snart sagt alt, og derfor tror jeg at interessen er faldet ganske markant - andre kan naturligvis have en anden mening og helt ok med dig.
Men Sigfrid - fyr løs. Jeg er sikker på der altid er gode guldkorn at hente blandt jægerfolket, om end ikke andet end et godt godt grin - og det et ikke så ringe endda !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 31-10-15 12:49

Kære sigfrid.

Din beskrivelse minder om en mink, men en skovmår kan det også være ! Dens farve er mørkebrun med en gul plet på brystet, sort/mørk snude og en busket hale. Så afhængig af lyset i din kælder og dermed dit møde med dyret, kan det så tænkes den ikke er sort ? Den gule brystplet er derimod ikke til diskussion, hvis der er tale om en skovmår !
Husmåren er derimod nærmest brungrå med en lys snude og en hvid brystplet.

Med hensyn til trafikken på jagt-delen af kandu, kan jeg kun tilslutte mig Øjenvidnet4. Efter at den største skadevolder for dansk jagt har stoppet sine skriverier, er der ikke noget behov for at skrive så meget som tidligere. Mig bekendt, er det kun Dansk Jagt der tillader Bent Ballegaard Knudsen at fortsætte sine angreb på alt og alle. I mine øjne fortæller det mere om Jægerforbundet end om omtalte "jæger".

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-11-15 01:12

Hmmmm!
En mink render, så vidt jeg ved, ikke rundt med en busket hale - altså set i forhold til husmår og skovmår. Du, kære Sigfrid, oplyser at kræet var helt sort, og det passer ikke på en mår af de to nævnte racer.
Men en mink "puster" halen op, når den føler sig trængt, og det hele ender så med, at der er tale om en mink. Fang en hulens masse mink og få en bundtmager til at sy en frakke til madame. Men nu forholder det sig således, at de udmærkede kvinder med tiden tager noget på, og derfor kan det være et længere projekt, som man aldrig helt bliver færdig med.

Til Provsten og ØV4 kan jeg tilføje, at jeg helt og aldeles deler deres holdninger til undulatavleren fra Bottrup, der ender det hele såmænd i det rene og skære pip.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-11-15 08:00

at de udmærkede kvinder med tiden tager noget på, og derfor kan det være et længere projekt, som man aldrig helt bliver færdig med. Sådan skrev Tonganeseren !

Man må give ham ret - kvinderne er på den måde en slags evighedsmaskiner, men dejlige !!!

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 02-11-15 08:55

Tak for svaret dabj.
Jeg er ret sikker på at det var en mink efter jeres beskrivelser, som tonganeseren skriver så kan den puste halen op når den bliver forskrækket .Det med en minkpels kommer sgu nok til at gå nogen år, så sjælden at vi ser sådan en.Men tak for svarene til alle.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-11-15 10:45

Jeg tror i øvrigt heller ikke en mår vil gå i en kælder og slet ikke gennem en kattelem, men man ved jo aldrig.