/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Android fylder meget - Kan man gøre noge
Fra : ara
Vist : 945 gange
50 point
Dato : 29-10-15 19:33

Hej.

Min datter har netop lige fået en ny mobil med 16 gb.

Selv om telefonen er helt ny er de 7,3 GB allerede brugt at styresystemet Android.

Det er jo vildt at den tager så meget plads. Kan man gøre noget for at den ikke fylder så meget?

Vi kan ikke udvige hukommelseskortet, så dette er ikke en mulighed.

Systemet er Android lollipop 5.02

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-10-15 20:23

Man kan sætte er passende stort hukommelseskort i . Derester flyttes billeder, musik mv til kortet.
nogle apps kan også flyttes. Der kan være ganske mange apps på de resterende ca, 8 GB

Kommentar
Fra : ara

Dato : 29-10-15 21:55

Prøv lige at læse hvad jeg skriver.

Man kanikke udvige med et større kort i telefonen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-15 22:21

Hvad er er det for en Smart-phone mærke og udgave.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 29-10-15 22:27

LG G2

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-10-15 00:39

Rigtigt, der kan ikke sættes kort i den, har man behov for masser af plads findes den også med 32 gb......men det kræver udskiftning.

Ryd op i apps og flyt billeder til computeren.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 30-10-15 06:18

Syntes det lyder helt hen i vejret - at Lollipop fylder så meget, det er trods alt ikke en pc med XP på.

Jeg ville recette den (og alligevel) det er en Lollipop du har og dem læser man desværre meget skidt om.
Tror bare den er fyldt med diverse unødvendigheder fra ny af.
Prøv at ryd op på den, kan ikke anbefale noget specielt:
https://play.google.com/store/search?q=auto%20clean%20up&c=apps&hl=da

På min Android 4,1 fylder systemet knap 2GB... og der kan jeg gå ind i indstillinger/ administrer Apps/ scrolle til siderne og rydde Cache - som til tider kan fylde ret meget og fjern/deaktiver de programmer der ikke bruges.
Samme ? sted - bør du også se efter i Lagerplads

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-15 06:24

Du kunne også slå automatisk opdatering fra - det er ikke nødvendigt at den skal stå og opdatere programmer hele dagen lang = tager strøm/plads osv.

Vær opmærksom på at deaktiver du visse programmer (Google´s) så bliver de aktiveret igen når du slukker/tænder tlf..

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-10-15 11:53

Jeg er ikke sikker på jeg forstår problemet. Så vidt jeg kan se er der 8,7 gByte tilbage, det er vildt meget, for eksempel mere end 1000 billeder, 1000 musiknumre eller 8 timers video.

Lad være med at slå opdatering fra.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-15 13:06

Citat
Selv om telefonen er helt ny er de 7,3 GB allerede brugt at styresystemet Android.

Skal ikke kunne sige om der ligefrem er vigtige opdateringer til mobilos, men personligt kan jeg ikke se grund til at samtlige Google Apps skal opdateres - heller ikke andre programmer for den sags skyld, der er forskel på opdatering og synkronisering.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-15 14:39

Det er sandsynligvis denne
http://www.gsmarena.com/lg_g2-5543.php

Der er rigtignok ikke mulighed for hukommelses udvidelse....................men en USB port som måske kan bruges til ekstern hukommelse.

Det er en android som er opgraderet til lollipop - så måske ligger der noget som kan renses væk.
Android OS, v4.2.2 (Jelly Bean), upgradable to v5.0.2 (Lollipop)

Kommentar
Fra : ara

Dato : 30-10-15 17:28

Fun2.

Man kan vel ikke 1000 billeder og alt det andet du skriver.

Fylder et billedet ikke 13 mb taget med et 13 mbit's kamera?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-10-15 17:54

ara, et billede fylder ca. 2-4 MByte, hvis man gemmer som jpg, i højeste opløsning. Hvis man ikke komprimerer, fylder et billede 3-4 gange så meget som antal mega pixel. Der normalt ingen grund til ikke at gemme som jpg på mobiler.

mp3 sange fylder også ca 3 mbyte.

Video er jeg mere usikker på, det kommer meget an på hvilket format man gemmer i, men der er nok ikke så mange der optager mange timers video på deres mobil.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 31-10-15 18:35

Tak for svaret mig-selv.