/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
fritids ulykkeforsikring
Fra : janik
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 28-10-15 21:27

Min kone var så uheldig at brække foden i hendes fritid , er blevet opereret 3 gange
først fik hun 2 skinner og 9 skruer i benet og foden .
Så fik hun dem fjernet pga. smerter .
Det hjalp ikke så de fjernede dem igen .
3 gang de opererede fjernede de nogle nerver der sat i vejen.
Så fik hun at vide at de ikke kunne gøre mere.
Vi har meldt det til forsikringens selvskabet og fik afgørelsen i dag 5 % men grad :(
Det syntes vi ikke er meget for at have smerter resten af livet.
Hvor skal man klage anke sagen ???

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-10-15 23:16
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-15 01:59

Man bør altid nærlæse sine forsikringer også hvad man kan forvente at få i erstatning.
Men nu skriver du ikke hvor meget de 5% vil give i erstatning 1000.- eller 50,000-
Ellers vil jeg mene at de 5% mén er sat rimeligt, men det står alt sammen i din/jeres forsikring.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 29-10-15 05:41

mig-selv de har givet 25000 kr så syntes godt nok det er noget lavt .
der må være noget hvor vi kan få noget til at se på det ..

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-15 06:30

Denne tabel er vejledende (arbejdsskade men det kan bruges)
http://www.ask.dk/da/Selvbetjening/Beregn-selv/Menberegner.aspx

Som skrevet Ankestyrelsen

Held og lykke og god kampe ( det kraver meget energi at få sin ret )

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-15 06:59

Fra ovenstående link:
Citat
Denne tabel er vejledende (arbejdsskade men det kan bruges)
http://www.ask.dk/da/Selvbetjening/Beregn-selv/Menberegner.aspx

Citat
Smerter efter læsion med eller uden brud 5%

Så du skal regne med en hård kamp.
Samt, at forsikringen sikkert også vil brokke sig hvis du får tilkendt større mén % = da jeg går ud fra at det er det Offentlige der har godkendt de 5% og det følger forsikringerne til punkt og prikke.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-10-15 10:54

Som udgangspunkt, yder alle eksisterende personforsikringer først erstatning for mere end 5% mén.

Nogle selskaber med ulykkesforsikring har dog et tillæg i forbindelse med uheld, hvor man får en erstatning for uheldet - uagtet om man får 5% mén.

Hvis man har en ulykkesforsikring gennem et LO-forbund, som har aftaler med ALKA forsikring, kan man via sit forbund klage over afgørelsen har, da repræsentanter fra fagbevægelsen og ALKA har oprettet en klageinstans.

Har selv prøvet det gennem HK. ALKA sagde først under 5%, men via HK blev dette ændret til 8%.

Man kan enten klage til ankenævnet, eller få sagen anlagt hos Arbejdsskadestyrelsen. Men der koster det mellem 4000 og 5000 kr. Hvis du vinder sagen er det gratis for dig. Taber du sagen koster det dig!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-15 12:09

Mener at GF (i gamle dage) havde faste takster for ulykker + tillæg - så kunne man selv regne ud om det var pengene værd, og jeg syntes at de gav valuta for det man betalte til - hvis man altså lige havde haft en ulykke .

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-10-15 10:20

Da vi gik fra ALKA med ulykkesforsikringen - I ALKA er det en heltidsulykkesforsikring - når man er pensionist - fra 2600 kr. årligt i præmie til GF til 800 kr. - vel og mærke med de samme dækningssummer. Hos GF er man forsikret hele døgnet = Heltidsulykkesforsikring, men de har en anden risikoberegning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-15 15:01

Citat
Hos GF er man forsikret hele døgnet = Heltidsulykkesforsikring, men de har en anden risikoberegning.

ENIG, der kunne man se på forhånd, hvor meget man kunne få i erstatning og sammenlignet med prisen, syntes jeg det var ganske pæne summer (da jeg havde én forsikring) - hvis uheldet var ude.

Min blev opsagt fordi jeg ikke fik skader som jeg kunne forvente og syntes der kunne godt spares lidt? måske dumt, men jeg laver ikke meget af den slags ting der giver de store erstatningsbeløb, bortset fra hold i ryggen og en blå finger engang imellem.

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 11-11-15 07:01

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-11-15 19:06

Det var så lidt