/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
automatisk slette mails på tdc server
Fra : ingelein
Vist : 737 gange
50 point
Dato : 28-10-15 19:43

Sorry, men når jeg skriver TDC med stort i overskriften, slettes hele molevitten.
Mit spørgsmål: Jeg vil gerne slette mails, f. eks. fra Kandu straks når de er leveret på min pc.
Jeg gider ikke have dem til at fylde på TDC serveren.
Jeg har læst mig til at jeg kan få TDC serveren til at lægge mails i en mappe, men så står der noget om at de så ikke leveres til min PC. Har jeg misforstået noget?
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-10-15 20:12

Hvordan henter du dine mails ned? For normalt bliver alle mails som er hentet ned automatisk slettet på serveren hvis du bruger POP3. Bruger du derimod IMAP så slettes dine mails på serveren når du sletter dem i dit mailprogram. Bruger du flere maskiner til at kigge mails på slettes de samme mails også på disse via IMAP.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-15 21:52

Sådan er det ikke når man bruger Outlook. Mails kommer automatisk til Outlook og til IPad . Begge er sat op med pop3 til indgående post. Alle mails bliver liggende på TDC's mailserver. Ellers kunne man jo ikke se dem fra enhver anden pc worldwide.
Der kan max være 1000 mails på serveren. Så skal man ind og slette dem manuelt, altså bare for at skaffe plads. Det er ikke rigtigt at mails slettes, når de er sendt.
Jeg er bare træt af at min mailboks på serveren bliver fyldt op af mails fra fora.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-15 21:53

Mails slettes heller ikke på serveren når de bliver slette i OUTLOOK
ingelein

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 50 point
Dato : 29-10-15 07:26

Jeg har også en TDC-mail-adresse, men bruger nu Windows-live-mail, og oplever det samme.

I starten irriterede det mig voldsomt når jeg fik en mail fra TDC med besked om, at der snart ikke var plads til flere mails.
Men efterhånden har jeg vænnet mig til, at gå ind og slette engang imellem. Dagligt modtager jeg en (automatisk) mail om hvor mange mails der er i spam-mappen, og ind i mellem er der en afsender der gør mig nysgerrig, og så kan jeg jeg jo lige så godt slette når jeg er derinde alligevel.

Man skal jo heldigvis ikke sidde og slette dem enkeltvis.

Hænger på og ser om der er en anden løsning.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-15 08:43

@troldepige
Jeg har også fået disse mails fra TDC vedr. Spam. Dog havde jeg i indstillinger hos TDC sat det til at jeg kun fik meddelelsen 1 gang om ugen. I går har jeg helt slettet at få denne mail om spam. Min konto er jo indstillet til at TDC fjerner spam og virus mail. Jeg bruger også det personlige spam filter, hvor man kan have 100 afsendere af spam registreret. Nu er det derfor meget sjældent at jeg får tilbud på useriøse ting som drugs og andet gøgl.
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-15 08:47

Svaret hedder synkronisering.

Altså: Når en mail slettes i dit mailprogram, så slettes det synkront på serveren.

https://support.office.com/da-dk/article/Grundlæggende-om-synkronisering-hvad-du-kan-og-ikke-kan-synkronisere-5537d587-4930-4ac2-b044-3568509b1294?ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK

Jeg tilgår kun min mailbox via browseren direkte på serveren vha. TDC's web-mail, så jeg har ikke selv problemet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-10-15 18:57

Jeg har svært ved at vurdere om det er noget specielt ved TDC's mailserver eller om det er programmerne fra Microsoft. For det er mailprogrammet som sletter når en mail er hentet ned - ikke serveren. Jeg bruger selv købeprogrammer Incredimail op mod mit eget domæne og her fungere det helt som jeg beskrev før. Men prøv evt. med gratisprogrammet Mozilla Thunderbird

https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

jeg har erfaret at den også sletter de hentede mails straks de er hentet ned.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-15 19:05

Hej
Nej., sådan fungerer TDC's Webmail ikke. Alle mails bliver liggende på deres server indtil man selv sletter dem. Der er plads til 1000 mails.
I Outlook sletter jeg mails og siger også ja til at slette de slettede mails når jeg lukker programmet ned.
Jeg er jo ikke ude på at skulle have et andet program, så det er ingen option. Mit spørgsmål er om man kan indstille bestemte mails til at blive slettet på serveren hos TDC.

Der er mulighed for at man opretter mapper på serveren og så havner f. eks. Kandu mails i den mappe jeg har oprettet til den. Men til gengæld skal jeg så selv ind og hente dem på TDC serveren i stedet for at de automatisk kommer til Outlook programmets indbakke.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-15 19:07

Hej Troldepige
Nej, man skal ikke slette mails enkeltvis, men man kan kun slette 50 mails = 1 side ad gangen.
......... Nu kommer jeg dog i tanker om at man kan bede om at få flere - måske alle mails vist på een side - og så skal man jo ikke slette i portioner a' 50 mails.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-10-15 19:10

Det er kun når mailprogrammet er sat op til at bruge IMAP at en mail man sletter i mailprogrammet også slettes på serveren. Det sker ikke når mailprogrammet er sat op til POP3.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-10-15 19:54

Citat
Nu kommer jeg dog i tanker om at man kan bede om at få flere - måske alle mails vist på een side - og så skal man jo ikke slette i portioner a' 50 mails.

Lige præcis.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-10-15 23:35

Tak for svaret Troldepige. Du bragte mig på ideen med ny sidevisning hos TDC MAILSERVER

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-10-15 07:23

Velbekomme.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-11-15 16:47

Citat
Nej, man skal ikke slette mails enkeltvis, men man kan kun slette 50 mails = 1 side ad gangen.
......... Nu kommer jeg dog i tanker om at man kan bede om at få flere - måske alle mails vist på een side - og så skal man jo ikke slette i portioner a' 50 mails.
Ingelein

Igår hjalp jeg knægten med, at oprette e-boks, og ligesom da jeg gjorde det for min datter for nogle år siden, så gjorde jeg så beskeder om ny post også sendes til min mail (udover knægtens egen), men jeg undrede mig over, at jeg ikke fik en bekræftelses-mail.
I dag fik jeg så den sædvanlige mail med besked om hvor mange mails der nu er i min spammappe, og dér var bekræftelses-mailen, så jeg måtte lige ind på mail.dk, og så kunne jeg jo lige så godt slette spam-mails nu jeg var der alligevel.

Og så blev jeg obs på, at jeg kunne vælge "Tøm mappe", på den måde blev hele mappen slettet med et enkelt klik med musen.