/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nyinstallation/opdatering
Fra : kj
Vist : 463 gange
200 point
Dato : 26-10-15 13:48

Jeg har downloadet ISO versionen af Windows 10, mit spørgsmål er om den skive jeg har brændt kan bruges til ny installation, eller er den kun til opgradering.
Med andre ord, kan jeg formatere min HD og ny installere Win 10

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-15 13:54

Den er kun til opgradering...............................men

Start computeren op
Læg den hentede og brændte DVD i skuffen og luk den.
Følg vejledningen
Når den efter genstart stopper og stiller nogle valg
Et af disse valg er gem intet...........................som giver en ren win 10 installation.

Men du skal lige sikre dig at du har drivere til rådighed fra computerfabrikanten.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 27-10-15 01:28

Citat
kan jeg formatere min HD og ny installere Win 10
ja det kan du hvis du opgraderer fra Windows 8 - 8.1 måske (jeg ved det ikke) om Windows 7 kan
De nyere Windows gemmer licensen på bundkortet og du skal ikke bruge en nøgle når du installerer på den formaterede harddisk eller på en helt ny harddisk, når du kommer til siden hvor den beder om nøgle så vælger du: Spring over.
Læg ISO DVD med Windows 10 i drevet og genstart computeren, på en sort skærm kommer der til at stå Tryk en tast for at starte fra CD drevet, tryk på en tast og du er i gang, det tager nogen tid at indlæse Windows 10 fra CD drevet, når den er indlæst kan du formatere og installere eller kun installere hvis du har formateret harddisken.
Jeg ved at man kan, jeg installerede på den måde på min egen computer, det var en helt ny harddisk men en formateret brugt harddisk kan fint bruges

Kommentar
Fra : peque

Dato : 31-10-15 10:59

Du skal starte med at opgradere hvorefter du kan fabriksnulstille og formatere disken.

Denne option kommer først efter du har opgraderet dit windows til 10'eren. Derefter kan du vælge at nulstille din PC og dermed få slettet og formateret alle harddiske tilsluttet hvis du ønsker dette

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 23-11-15 13:20

Tak for svaret o.v.n..