/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvilken 7-pers bil anbefales
Fra : esbrablok
Vist : 475 gange
38 point
Dato : 22-10-15 20:52

Opel Zafira      2006
Mazda 5      2008
Ford s-max   2006
Honda FR-V   2008
Toyota Verso   2001
Nissan Qashqai +2   2008

hvilken af disse biler ville i anbefale. Årstallet der er angivet er det ældste bilen må være.

kender i til de forskelige biler jeg har henvist til?

mine favoritter er Nissan og Hondaen.

mine børn er alle under 6. så benpladsen er ikke det vigtigste.

mvh

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-10-15 21:07

Det kommer da så afgjort an på hvad du skal bruge den til. For mit vedkommende sætter jeg pris på en god CV-trækker, og behagelig til langtursvogn, og lidt om totaløkonomi. Hvis alle tre elementer skal passe, så vil,jeg foretrække Qashqai, hvis den må trække den for behovet ønskede vægt.
Jeg mener det er ganske umuligt at rådgive ud fra så få oplysninger,

Kommentar
Fra : esbrablok

Dato : 23-10-15 10:15

Total økonomien er vigitig, da jeg er studerende. Den skal også være behagelig at køre langt i. mht til CV trækker, er jeg ikke helt med på hvad du mener.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-10-15 10:20

CV: står for campingvogn

Kommentar
Fra : esbrablok

Dato : 23-10-15 11:26

Det er ikke aktuelt for mig.

faktisk behøver der slet ik være træk på.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-10-15 14:53

Så vil jeg begrænse det til Qashqai eller Mazda, det er begge driftsikre biler, og jeg kender dem så kun i dieselversionen.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 23-10-15 17:22

Da jeg ikke er til japanere vil jeg anbefale Ford eller Opel.
Gedigne tyske mærker, velafprøvet mekanik og frem for alt: Du kan få dem lavet overalt i verden HVIS uheldet er ude.
Men ret beset kan kun du og din familie finde det endegyldige resultat. Sæt et par dage eller weekender af og tag en tur rundt hos de respektive forhandlere. Se og prøv de forskellige modeller og sammenlign pris, udstyr og stand. Det kan godt være børnene er små nu, men de vokser og er der så plads til det?
Det kan jo være den skal køre f.eks. fire år før en udskiftning, så værd at medtage i overvejelserne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-15 19:20

Zafiraen - er den Tysk, for jeg troede den var Asiatisk.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-10-15 20:06

Nu har folk ret til at have personlige meninger, - jeg handlede med biler i 70'erne. Og den gang kunne jeg med overbevisning anbefale tyske mærker, men min personlige erfaring i dag er at man også kan købe for dyrt . Jeg haj siden kørt Mazda, Mitsubishi, Hyundai, og nu kører jeg Suzuki S Cross. Og de sidste to i dieselmodeller. Jeg kunne aldrig finde på at betale merprisen for at købe tysk i dag, da der i dag findes en masse andre gode mærker. På nuværende vil jeg kunne varmt anbefale de Koreanske biler, Kia og Hyundai, hvis man skal tale om kvalitet/køreglæde, i forhold til prisniveau, og økonomi. Bilen, Suzuki S Cross som jeg har nu, er desværre ikke den udelelig CV- trækker, men som solovogn, er den ikke at kimse af. Jeg kender så ikke benzinmodellen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-10-15 20:10

Undskyld tastefejlene, jeg skriver lige nu fra iPhon'en og min fingre er ikke af de mindste. ????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-15 21:48

Jeg har kørt sammen med flere på kørehold, der foretrak s-max,
og min nabo, en megen erfaren og nu pensioneret skolelærer,
har også lige nu købt en s-max, som han er meget glad for.

Selv har jeg haft en halv snes biler gennem tiderne, alle vesteuropæiske,
ikke skæv øjede, og jeg stoppede med de tyske, da merprisen blev for høj.

Vi har nu en god og billig fransk bil, hvorfor er der ingen derfra i din liste?

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 24-10-15 08:50

Jeg har kun kørt BMW, vw og audi de 10 år jeg har haft bil.

Men ved fransk er noget møg. Det har jeg fra min bror der er mekaniker hos pegeout

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 24-10-15 08:53

Jeg er enig i at tysk er for dyrt.

Derfor vil vælger jeg ikke vw i denne omgang.
Opel sku være en fin bil til en fin pris.

Men hvad med køre egenskaberne.

Hvilken bil vil være at foretrække der.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 38 point
Dato : 24-10-15 11:56

Det var selvfølgelig ment som lidt af en provokation bevidst at fravælge noget frem for noget andet. Der vil være cirka lige så mange meninger som der er biler på markedet og markedet BUGNER af brugte biler netop nu.
INGEN af os kan tage det valg for andre, da ikke to mennesker tænker ens, - men mit råd vil altid være: Tag rundt hos forhandlere og se og prøv. Det der med at købe fordi der står en til salg lige om hjørnet er ikke altid løsningen. Det kan måske afhjælpe et behov lige her og nu, men blive til irritation senere.
Sæt nogle parametre op for nuværende behov og hvad der kan blive aktuelt indenfor de næste f.eks. to år. Ændret kørselsbehov, familieforøgelse, anskaffelse af hund etc. etc. og hav det med i overvejelserne.

Godkendelse af svar
Fra : esbrablok

Dato : 25-10-15 19:29

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 26-10-15 21:05

Selv tak