/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Stavekontrol Mac
Fra : dior
Vist : 388 gange
100 point
Dato : 21-10-15 17:26

Er her en der kan fortælle mig hvordan jeg slår stavekontrollen fra på min Mac?
I indstillinger er fluebenet fjernet dér hvor der står "Ret stavefejl automatisk".
Alligevel komme der røde streger under nogle ord når jeg skriver..
Bl.a. på Facebook..
Håber meget på hjælp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-15 19:07

Måske det hjælper hvis det bliver slået fra i din browser!

Du kan slå det fra via det program (Safari eller mail fx.)
Åben programmet (fx. safari)
Gå til Redigere (oppe i top menuen) og vælg "Stavekontrol & Grammatik" - Løbende stavekontrol.
http://www.macforum.dk/forum/forum/mac-hj%C3%A6lp/apple-software/7423-fjerne-stavekontrol-p%C3%A5-mac-en

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-10-15 19:19

Eller ta' et kig på denne, der bliver det foreslået at man vælger et helt andet sprog!
https://discussions.apple.com/thread/2577594

Kommentar
Fra : dior

Dato : 22-10-15 19:53

Den er slået fra i Safari,men det virker bare ikke!
Og i Firefox har jeg slet ikke den mulighed i REDIGÉR..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 22-10-15 19:55

Stavekontrollen er endda også slået fra i indstillinger (Tastatur) på Mac'en..

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 22-10-15 20:41

Har du prøvet den med et helt andet sprog

Systemindstillinger, Tastatur, fanen Tekst,
punktet Stavekontrol, klik på Automatisk efter sprog så boks med valg åbner,
vælg setop nederst, fjern markering i alle sprog på nær et, vælg f.eks.polsk!
klik på Færdig/Ok

Lad Automatisk efter sprog blive og fjern markering i Ret stavefejl automatisk(det har du så gjort)

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-15 11:32

Mange tak for din store hjælp Klaudi.Det virkede

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 23-10-15 11:33

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-15 11:37

Ps.
Det kunne nu være rart (i mange tilfælde) hvis man kunne vedhæfte skærmprint her på Kandu...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-10-15 20:39

velbekomme, den med skærmprint, der kan du bruge peecee.dk
en lille guide
http://www.123hjemmeside.dk/klaudi/49679823

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-10-15 14:12

Tak endnu engang Klaudi
Jeg kender godt Peecee.
Tænkte bare ikke lige på at jeg jo kan bruge det herinde,nu da man ikke kan sætte et skærmprint direkte herind