/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Kan ikke printe fra word
Fra : mandag01
Vist : 473 gange
50 point
Dato : 19-10-15 21:41

Efter opgradering til windows 10 kan jeg ikke udskrive fra office programmerne 2007.

Min printer er en Epson SX430.

Er der nogen der kender til sådan et problem?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-15 22:10

Du skal måske installere printerdriveren igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-15 01:05

Hvad sker der når du forsøger at printe?
Måske Office programmet har sat en anden "printer" som standard, det har jeg oplevet flere gange, se efter i den lille boks som åbner når du vil udskrive og vælg din Epson printer der

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-15 07:46

Kan du udskrive fra andre programmer og er printeren ´godkendt´ til Win10.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-10-15 18:55

For det første, det er jo en "blæksprutte", er du sikker på den ikke er tørret ind, prøv at kopiere en avisside eller noget andet.
Hvis du har mulighed for at vælge om du vil kopiere i sort eller farve så prøv begge dele og se om det ser rigtigt ud.

Du skriver at den ikke kan printe ud men ingen nærmere forklaring?
Kommer der blanke sider ud?
Kommer der en masse sider ud med volapyk?
Er der fejl i farverne?
Melder computeren en eller anden fejl?
Sker der intet?

Lidt info vil gøre det meget nemmere at hjælpe.
Men både Eyvind og o.v.n. kommer med gode forslag.
mig-selv stiller også et interessant spørgsmål, kan du printe fra f.eks notesblok.

Kommentar
Fra : mandag01

Dato : 28-10-15 08:45

Tak for svar.
Jeg skal her prøve at uddybe mit printerproblem.....
Der er nye farvepartroner i printeren og jeg kan godt printe en kopi ud, derudover kan jeg printe et dokument
Ud med billeder hvor jeg har sat noget tekst ind ved siden af billederne, men det er kun billederne der bliver
Udskrevet.??

Jeg printede ud i går fra et tekstdokument skrevet i 2014 uden problemer, men et dokument skrevet i 2015 kommer der kun en blank side ud.??

Har prøvet Notesblok uden resultat.??

Jeg tror at jeg vil investere i et nyere Office.....som spiller sammen med win10??
Tak for indsatsen??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-10-15 18:00

Det gik lige op for mig at du jo har to forskellige tråde om samme problem, det skulle jeg have opdaget noget før. Sorry

Link til anden tråd: http://kandu.dk/Spg174848.aspx

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-10-15 18:09

Office 2007 spiller fint sammen med Win 10.

Citat
Ud med billeder hvor jeg har sat noget tekst ind ved siden af billederne, men det er kun billederne der bliver
Udskrevet.??

og
Citat
Har prøvet Notesblok uden resultat.??

Mit ummidelbare gæt er at det er den sorte farve der ikke fungerer, enten er den løbet tør eller også er printhovedet tørret ind.

På selve printeren er der muliglighed for at printe en demoside ud, den plejer at indeholde tekst og billede, nogen gange tekst fra hver sin farvepatron men under alle omstændigheder tekst printet med den sorte patron, prøv det og se om ikke den sorte mangler.

Der er et par andre fejlmuligheder men lad os starte med demosiden og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : mandag01

Dato : 29-10-15 19:32

Tak for svar - jeg vil nu prøve det du foreslår.