/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Besked om modtagelse af SMS?
Fra : jøjø
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 19-10-15 21:36

Hvis man sender en SMS til et telefonnummer, der ikke kan modtage SMS'er, får man så besked om det på en eller anden måde? - altså om modtageren ikke har fået SMS'en?

Det er jo ikke længere til at vide, om et tlf.nr. hører til en mobil-tlf. eller til en gammeldags fastnet-tlf.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 200 point
Dato : 19-10-15 23:24

Du kan sagtens sender en SMS til et fastnet nr. og din mobil viser det som om den er sendt til et mobil nr. Du får ingen besked på at der ikke er en modtager og fastnet telefonen regerer heller ikke på ikke på det. Har lige prøvet det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-15 07:53

Prøv at send en besked til et kort nummer? 123456, den sendes - men ingen fejl melding, SNYD

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 20-10-15 19:11

Tak for svaret Hejdu58.

Det er da mærkeligt og irriterende, at der ikke kan gives en "fejl-besked" - en SMS kan jo godt indeholde en vigtig oplysning.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 20-10-15 23:57

Selv tak jøjø.