/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
cromecast
Fra : kivi
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 18-10-15 17:49

er der en som kan forklare hvordan cromcast virker kan jeg sætte den i mit tv og så hente film trådløst fra min pc

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-10-15 19:11

Chromecast er en lille streaming box.
Film kan ikke ligge på den, men den kan afspille indhold fra fx en streaming tjeneste.

Youtube, netflix, viaplay, dr.dk, tv2play, er tjenester som fungerer rigtig godt på den.
Det hele skal styres via enten en mobil eller en tablet. Det er herfra man starter en udsendelse.

Har man noget indhold på en computer kan det også streames med chromecast, det kræver dog du installerer en media server applikation på din maskine.

Plex media server er et godt valg.
https://plex.tv/downloads

På din mobil/tablet skal du også installere deres plex app. Så kan du søge og starte indhold derfra.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-15 21:30

Citat
kan jeg sætte den i mit tv og så hente film trådløst fra min pc
hvis du mener om du kan afspille film som er gemt på computeren, så er svaret Ja, og du kan bruge Windows Media Player som mediaserver til at sende filmen til Cromecast, du behøver ikke et ekstra program.
Du kan ikke hente film trådløst som du spørger om, du kan afspille film som du allerede har eller fra en tjeneste på nettet som allerede forklaret af katekismus i forrige indlæg med en app til Cromecast
https://www.google.com/intl/da_dk/chromecast/?utm_source=chromecast.com

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-10-15 08:06

det jeg mente var om jeg kan køre trådløst fra min pc til tv , netflix og andre

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-10-15 15:25

er der ingen som kan svare på mit sidste spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 23-10-15 07:59

Tak for svaret o.v.n..