/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmesideprogram.
Fra : spimmer
Vist : 542 gange
200 point
Dato : 16-10-15 11:24

Hej.
Microsoft lavede et hjemmeside program, som blev gjort gratis. Men jeg kan ikke finde det! Andet tilsvarende har også min interesse. Eneste betingelse: Det skal være på dansk.
spimmer.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 210 point
Dato : 16-10-15 11:41
Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-10-15 11:47

Altså det er klart bedre/nemmere at bruge et tekst dokument og lave dine Hjemmeside fra bunden af - så slipper du også for en masse slamprogrammering igennem diverse programmer.
Kunne forestille mig det var noget publisher eller lign du er på udkig efter.

Umiddelbart de programmer der reelt virkeligt er noget værd - koster penge ala dreamveawer mm.
Men Notepad++ har de samme features mht markering af scripts/tags osv

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 16-10-15 12:03

Klart den bedste, syntes jeg, er phpdesigner. Der får du kun det med som du koder.

http://www.mpsoftware.dk/phpdesigner.php

Kim

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 16-10-15 12:03

Hej.
Jeg glemte lige at skrive, at min side skal ud og ligge på mit eget domæne.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-10-15 12:27

Jeg har haft en del glæde af Stones Webwriter. Den er gratis til privat brug. Dem der har lavet det har ganske vist solgt firmaet men den kan stadig fås her:

http://www.download.dk/manuel_tak/for-udviklere/redigeringsv%C3%A6rkt%C3%B8jer/stones-webwriter/1789

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 16-10-15 12:29

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-10-15 12:36

Jeg glemte lige at sige at Stones Webwriter forudsætter at man selv kender til html-sproget og selv kan finde ud af de scripts og andre programmeringssprog man vil bruge. Jeg har selv brugt det til design af et par hjemmesider hvor der bl.a. blev anvendt en SQL-database og til et voiceresponse system som var baseret på voicexml-sproget.

Man kan have flere filer åbent samtidigt i dette program.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-10-15 12:21

Velbekommen spimmer