/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Skat mangler din betaling
Fra : MikaelKBH8
Vist : 320 gange
200 point
Dato : 15-10-15 11:30

Hej.
Jeg har fået en regning på ca. 4500 kr der skal betales hver måned i 2015.
Men jeg har lukket mit firma i 2014, så jeg skal indberette 0 kr i overskud i min virksomhed i 2015.
Det er jo i min forskudsopgørelse til 2015.
Men jeg kan ikke finde det præcise sted.
Nogen der ved hvilke rubrik jeg skal bruge, eller fortælle mig hvor jeg skal melde det.
Mange tak

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-10-15 11:55

Det ved de helt bestemt hvis du kontakter SKAT http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=kontakt&x=968

Kommentar
Fra : MikaelKBH8

Dato : 16-10-15 09:21

Jo men jeg spørger herinde fordi jeg ikke har tid til at vente en halv time på at komme igennem til dem. Arbejder hele tiden.
Ellers fungerer dette forum jo ikke. Man kan jo selv finde ud af alt.

En eller anden smid et tilfældigt svar, så jeg kan lukke spørgsmålet. Jeg lukker det ikke med det svar jeg har fået. Du kunne ligeså godt have skrevet, Google is your friend.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-10-15 10:22

Har du i CVR registret meddelt, at du har lukket dit firma?

Har du lavet din sidste 0-angivelse i MOMS?

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 17-10-15 11:16

Vi har jo efterhånden udviklet et frygteligt skema-tyranni her i landet, hvor myndighederne med rette eller urette får folk til at tro, at henvendelser til det offentlige kun har gyldighed, hvis de sker over internettet og i en bestemt skemaform. Resultatet er, at det offentlige sparer nogle medarbejdere, men til gengæld spilder virksomheder og private eventyrlig meget tid med at kommunikere med det offentlige.
Nu kommer jeg til sagen, som er den, at det offentlige stadig har en vejledningspligt over for borgerne. MikaelKBH8, - du kan derfor skrive et brev til Skat med nøjagtig det samme indhold som i dit spørgsmål. Skriv, at du har fået opkrævningen på de 4500 pr måned, at du har lukket dit firma i 2014, at din forskudsopgørelse i 2015 bliver 0. Skriv, at du har forsøgt at indberette det på internettet men ikke kan finde den nøjagtige rubrik, og at du derfor beder Skat om vejledning, skriv, at det sikkert er mest praktisk at de noterer de oplysninger du her sender, og skriver tilbage til dig, hvis der er nogle oplysninger, de mangler. Men skriv også, at de er velkomne til at ringe til dig, så I kan aftale proceduren telefonisk.
Du synes måske, ovenstående lyder bøvlet. Men det er en kendsgerning, at en hel del af kommunikationen mellem det offentlige og borgerne slet ikke kan lade sig gøre digitalt, enten fordi skemaerne ikke indeholder alle relevante rubrikker, eller fordi det offentlige ikke forstår borgerne eller omvendt. Det er derfor uundgåeligt, at der vi være nogle procent af alle sager, der lræver individuel og besværlig behandling i form af breve, telefonsamlater, møder etc. Det offentlige tror altid - hver gang de starter et nyt it-system - at der kan spares et væld af udgifter, men besparelsen ædes op i omkostninger til individuel behandlling af nogle ret få sager. Til stor irritation både for borgere og myndigheder.
Fordelen ved at skrive er, at du sikrer dig kopi af alt, hvad du medeler myndighederne. Du har altid ret til (og behøver ikke føle dårlig samvittighed ved) at sige, at du ikke forstår deres skemaer og at du har brug for mere vejledning. Deres ressourcer er så begrænsede, at det er besværligt for dem, men så gør du i alt fald, hvad man kan forlange af dig og så har du bevis for, at du har orienteret myndighederne ordentligt.