/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
10 liter vand på 46 sekunder.
Fra : ThorDin
Vist : 425 gange
25 point
Dato : 13-10-15 22:22

Er der nogen der ved hvor meget det giver i "tryk"?
Det er så meget min hane til min vaskemaskine kan levere.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-10-15 22:29

Ingen anelse, men det lyder meget fornuftigt.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-10-15 22:33

Det er rigeligt til enhver hjemmevaskemaskine.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 14-10-15 00:12

Det er tryk nok på til en vaskemaskinen.

1: Er det på slangen der er skruet fast på maskinen du har tjekket det ved? og har du tjekket om der kommer vand ud af slangen så du ved om hanen under vasken er OK ?
2:Er der vand i maskinen eller har den pumpet det ud efter at den virkede/kørte den første 1 time og 15 minutter ?`
3: Lyser den stadig rød?
4: Har du fjernet alle transport beslag mm. iht. til ibrugtagnings vejledningen ?

5: Sluk for hoved-afbryderen til maskinen så der ingen spænding er på den og vendt nogle minutter tænd hoved-afbryderen igen, drej/tryk på knap til vaske-program og start den, hvad gør maskinen så ?.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 25 point
Dato : 14-10-15 13:15

Det tryk der skal til for at levere den målte vandmængde afhænger helt af geometrien og
dermed strømningsmodstanden i din vandhane og tilslutningsrør.

Er det vand, leveret og pumpet ind i vaskemaskinen, skal modstanden i den tyndere forbindelses slange, diverse bøjninger og fittings også medregnes...

Så umiddelbart ikke muligt at beregne >hvor meget det giver i "tryk"?

Og du omtaler jo ikke at du har problemer med vandforsyningen til din vaskemaskine??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-10-15 19:35

Undskyld, jeg havde ikke set dit tidligere spørgsmål.

Da vi købte vor sidste vaskemaskine, kom leverandøren med den,
monterede den, prøvekørte den, og sikrede sig at alt virkede...

Det burde være normal praksis....

Kommentar
Fra : ThorDin

Dato : 14-10-15 21:31

Nu stater den og stopper hvert 10 minut (skal selv starte den)
Ja ærgerligt at jeg ikke bestilte en installation med i handelen.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 14-10-15 23:20

Citat
Nu stater den og stopper hvert 10 minut (skal selv starte den)

Der er garanti på maskinen så ring til en montøren der henvises til i garantibeviset, eller der hvor du har købt den.

Godkendelse af svar
Fra : ThorDin

Dato : 18-10-15 00:49

Tak for svaret svendgiversen.