/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skærm ved bremseskive
Fra : Rustica.dk
Vist : 402 gange
50 point
Dato : 13-10-15 09:37

Hej Kandu-er.
Jeg har lige oplevet at den skærm der sidder inden for bremseskiven, er faldet af.
Mit spørgsmål, hvad hedder den, når jeg skal bestille en ny.
Og er det nemt at komme til at skifte den? Skal Hjul mv. af ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-10-15 09:55

Stænkskærm

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 13-10-15 10:18

Ahh har også fundet dem under Ankerplader

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-15 10:33

Og den ankerplade skal være der. Jeg mener det er en beskyttelsesplade.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 50 point
Dato : 13-10-15 11:04

Tjahh den forhindrer at der ryger alt for meget snavs og sager ind i bremserne. Normalt skal bremseskiver og kaliber afmonteres for at den kan udskiftes.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 13-10-15 11:33

>Brassovitski< Det er lidt at en ombæring så.
Men den skal jo skiftes, så jeg må bruge en dags tid på det

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 13-10-15 11:33

Tak for svaret Brassovitski.
Og tak til alle jer andre...

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 13-10-15 19:29

Den beskytter også andre ting mod varme fra den meget varme skive når du har bremset.
Man siger jo at en bremse skive der har bremset bilen ned der så rød, at man kan koge en liter vand på den, jeg ved ikke om det passer, - men det er nok rigtig.