/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
købeloven - værktøjets har forlagt compu
Fra : miss-tk
Vist : 622 gange
157 point
Dato : 12-10-15 16:23

Jeg har sendt min computer ind, for 3 gang.
D.E.R lovede pengene tilbage, hvis fejlen var den samme.
De skriver nu, at computeren er blevet forlagt, og at de ikke kan imødekomme mit krav, om at få pengene retur.
Er der et sted i købeloven, som jeg kan bruge, så de ikke kan snyde mig med, at jeg ikke kan få mine penge retur?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-10-15 17:18

Altså hvis de har fået din computer til at forsvinde, så skal de sgu da erstatte den.
Det er der slet ingen tvivl om.

M.h.t. at få en handel ophævet når der er tale om en vare der gentagne gange er defekt, så er loven desværre lidt ulden.

For man opererer med et begreb der kaldes "inden for rimelighedens grænser".
Men okay, tre gange reparation omkring samme fejl, det er uacceptabelt og burde medføre at du har ret til at hæve købet og få dine penge igen, og bemærk, at det skal være hele beløbet du har betalt, ikke noget med at "varen er på tilbud nu og derfor billigere"

men måske du kan bruge noget herfra:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerleksikon/afhjaelpning?tc=F8AD094C7E3F4E469700CC3A7C4BAA2B

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 12-10-15 17:30

Jeg har på skrift fra dem, at jeg kunne få pengene tilbage, hvis fejlen var den samme.

Spørgsmålet er mest, om de må give mig en anden computer, og slippe for at betale pengene tilbage.

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 157 point
Dato : 12-10-15 19:49

Som udgangpunkt skal de give en computer tilbage helt magen til. De kan dog tilbyde dig en anden model, men du behøver ikke modtage den. Det er tydeligt beskrevet i aftaleloven og købeloven.

Hvis de har forlagt din computer, mens den var i deres varetægt er de erstatningsnsvarlige i følge erstatningsaftaleloven. Det betyder at du kan gå rettens vej for er få din erstatning, men mon ikke at der findes en løsning uden.

Godkendelse af svar
Fra : miss-tk

Dato : 12-10-15 19:54

Tak for svaret Thomas_Mygind.