/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Grundspørgsmål om vaskemaskine
Fra : ThorDin
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 11-10-15 18:02

Hej.

Vi har lige fået en topbetjent vaskemaskine.
Vi skal skrue vandtilføringsrøret på under håndvaske. Mit spørgsmål er:
Når jeg tænder for hanen under vasken, som vandtilføringsrøret skal skrues på, kommer der ikke noget vand ud.
Skal der det? Eller "suger" maskinen selv vandet ud?

(Hvis der skal kommer vand ud når man tænder, hvor gør man så det?

Mange tak.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-10-15 18:10

Der skal være tryk på slangen, og der sidder formentligt en kontraventil, som du skal åbne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-15 20:16

Citat
(Hvis der skal kommer vand ud når man tænder, hvor gør man så det?

Maskinen skal være tændt før den kan lukke vand ind - og hvordan du ´tænder´ maskinen...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-15 20:20

NB har selv en topbetjent, og du skal bare vælge vaskeprogram og trykke på starte knappen - så skal du høre hvordan den sluger vand - husk at forbinde afløbslangen før brug, ellers får et større optørrings arbejde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-15 23:39

Der er en elektrisk magnetventil der åbner for vandet når der vaskes, maskinens program åbner for ventilen flere gange under vask og skylning, der skal være tryk på vandslangen maskinen kan ikke selv suge vand ind, der kommer tryk på når du har sat slangen på under vasken og åbnet for hanen

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 100 point
Dato : 12-10-15 00:05

Citat
Vi har lige fået en topbetjent vaskemaskine.
Vi skal skrue vandtilføringsrøret på under håndvaske. Mit spørgsmål er:

ThorDin > Tillykke med maskinen.

Citat
Når jeg tænder for hanen under vasken, som vandtilføringsrøret skal skrues på, kommer der ikke noget vand ud.
Skal der det? Eller "suger" maskinen selv vandet ud?

Hvis der ikke kan kommer vand ud af hanen under vasken uden slangen er monteret er der noget galt med hanen.
Hvis slangen er monteret hanen åbnet og der ikke kommer vand i vaskemaskiner der ikke er tændt
er det helt normalt.
Der kommer først vand ind i maskinen når der bliver tændt for den, der sidder en magnetventil i maskinen som først åbner for vandet når den skal til at vaske, der er vandtryk på slangen hele tiden når hanen under vasken er åbnet.

Godkendelse af svar
Fra : ThorDin

Dato : 13-10-15 18:25

Tak for svaret Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-10-15 23:39

Selv tak ThorDin