/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
2 Simkort til samme nummer?
Fra : ingelein
Vist : 475 gange
50 point
Dato : 10-10-15 16:24

Mobiltelefonen er tabt og simkortet spærret. Ny telefon og simkort er købt hos samme udbyder TELMORE. I mellemtiden er den tabte telefon indleveret som hittegods med smadret skærm. Det vil ikke kunne betale sig med en rep. Det der kunne have værdi , er simkortet. Men så vidt jeg har forstået, er dette kort slettet hos TELMORE når man aktiverer et nyt kort.
Hvis simkortet stadigvæk kunne bruges, har vi en gammel telefon som det kunne bruges i. Hvis det ikke går, er der ingen grund til at hittegodskontoret sender den smadrede mobil til os. Alligevel vil jeg da gerne takke finderen, som har haft ulejlighed med at aflevere den i Kalundborg.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 60 point
Dato : 10-10-15 16:35

Citat
Hvis simkortet stadigvæk kunne bruges, har vi en gammel telefon som det kunne bruges i.

Det kan det jo så ikke, har du jo konstateret, men der er jo ikke noget i vejen for at få et nyt simkort hvis det skulle være nødvendigt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-15 16:53

Nej, det har jeg af gode grunde ikke kunnet konstatere. Telmore har lukket telefonerne for i dag. Men jeg kan se, at man jo kan få simkort til flere tlf.
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-15 17:06

Du har ret - selvfølgelig har du det...

Telenor udbyder den tjeneste
http://www.computerworld.dk/art/116171/saadan-faar-du-to-simkort-til-et-abonnement

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-15 21:29

Citat
smadret skærm.

Er det en Smartphone, kan det altid betale sig at skifte skærm? hvis man selv kan klare det.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-15 21:52

Det vil jeg sikkert også kunne finde ud af - at skifte, men det er begrænset, hvor meget jeg vil ofre på en smartphone som har kostet 520,00 + sim kort 99,00 + etui 189,00. Det er jo ikke engang sikkert at telefonen du'r, når jeg skifter glasset.
Telefonen har faktisk været et dårligt køb i og med at den kører med Win 8 - altså ikke er nogen Android telefon. Jeg kan se at den nye Samsung Galaxy Trend II til 795,00 kr er langt nemmere at betjene.
Ingelein

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-10-15 09:04

Så er det blevet mandag, og du kan ringe til Telmore og få svar på dit spørgsmål

Citat
Det der kunne have værdi , er simkortet. Men så vidt jeg har forstået, er dette kort slettet hos TELMORE når man aktiverer et nyt kort.
Hvis simkortet stadigvæk kunne bruges, har vi en gammel telefon som det kunne bruges i

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-10-15 17:31

Nogen teleudbydere har en ordning hvor man kan få et ekstrakort til sit abonnement. Men ikke et man kan bruge til at tale i telefon fra, men kun et der kan bruges til data f.eks. i en tablet. Og for dette ekstrakort betaler man så et beløb pr måned udover det man betaler for selve abonnementet

Det har Telmore også

Men når det drejer sig om, at du har fået spærret et kort grundet tab/tyveri og fået et nyt kort, så er det gamle kort ude af systemt og kan ikke bruges på den måde.
For det var et almindeligt SIMkort til en telefon og ikke et såkaldt ekstra datadelingskort

https://www.telmore.dk/hjaelp/datadeling-og-simkort

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-15 09:21

Tak for svaret marken84.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-15 09:28

Vi har nu fået smartphonen tilbage fra Kalundborg Politistation. Selom glasset havde revner, var den fungerende til en vis grad. Da simkortet var spærret og vi havde taget et nyt i brug på det samme telefonnummer, kunne det gamle simkort ikke længere bruges. Hvis man hos Telmore skal bruge flere simkort til samme nummer, skal man købe en anden pakkeløsning end den vi har. Vi har en almindelig basisløsning fordi vi ikke bruger smartphonen så ofte. Vi har bredbåndstelefoni med fri tale hos TDC.
INGELEIN