/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
brænderprogram
Fra : omahexen
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 09-10-15 19:57

Efter at PC en er blevet repareret,og nu kun har Windovs M.P.har de CD er jeg brænder fået en dårlig lyd.Kan det passe,at man ikke kan brænde en mp 3 på WMP ? eller skal man søge efter et andet program.(Win.7)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-15 21:42

Prøv denne som er gratis og på Dansk:
https://cdburnerxp.se/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-10-15 21:58

Windows Media Player kan mig bekendt ikke brænde (hæng mig ikke) kun afspille, og i WMP kan du justere lyden så den kommer til at lyde som du vil - MEN er der forskel på før og efter brænding.
Du kan muligvis mangle Codecs, de findes alle i K Lite, søg selv og nøjes med standart install

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-15 22:04

Søgeservice ................her har jeg tit hentet programmer.
http://www.majorgeeks.com/files/details/k_lite_codec_pack_full.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-10-15 22:16

Citat
Søgeservice

Tror forresten du skal passe på med den pakke ? de har vist lagt en masse ´ekstra´ ind i den = så pas på med hvad du klikker på - pakken hedder K Lite og intet andet når du starter install

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-15 22:21

Ok - det er et stykke tid siden jeg sidst har hentet noget der.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-10-15 22:37

Også mig, men mener jeg prøvede pakken for et stykke tid siden, og der var der ?? vist en masse godter med - som man i farten godt kunne forveksle med det rigtige indhold.

Men sådan er det desværre efterhånden med alle GRATIS programmer - ærgeligt at udviklerne skal bruge luskede metoder at tjene ´gratis´ penge på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-10-15 22:41

NB; jeg henviser ikke til dit link - men til dem der laver programmerne.

Men så er der jo også de sider, som bruger deres egen download manager som man er tvunget til at installere for at kunne hente noget som helst - og i næsten alle de tilfælde skal man passe på, da de kan indeholde spyware

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 10-10-15 01:25

Windows Media player kan bruges som brænderprogram, det har den kunnet siden Windows XP og muligvis før, men du kan forsøge med et andet program der findes mange gode gratis programmer og jeg vil anbefale Ashampoo free burning studio den har dansk sprog indbygget eg er meget nem at bruge uanset hvad du vil brænde:
https://www.ashampoo.com/en/usd/pin/7110/burning-software/burning-studio-free
hvis der også er forkert lyd efter at have brændt med et andet program så er det selve brænderdrevet det er galt med

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-10-15 01:39

Citat
Windows Media player kan bruges som brænderprogram, det har den kunnet siden Windows XP og muligvis før

Jeg vil ikke kalde det et brænderprogram, blot en tilføjet funktion der var let at bruge, men opsætningen ligner ikke et traditionelt brænderprogram som vi var vant til

Da MS indbyggede det i XP fik de hug af andre, men det døde hen da brugerne stadig foretrak de gode alternativer.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 10-10-15 08:01

Har været inde på Ashampoo,jeg kan se,at der er flere gratisprogrammer at vælge imellem,hvilken skal man bruge ?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 10-10-15 09:17
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-15 14:56

- Man kan også gå over åen efter vand.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-15 22:31

Citat
Man kan også gå over åen efter vand.

Ja, til tider bliver det virkeligt svært at vælge.
Men CD Burner er virkelig godt, og det eneste gratis program jeg har brugt - da det var på mode at brænde skiver.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-15 14:43

- nemig mig-selv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-15 17:16

Citat
CD Burner er virkelig godt, og det eneste gratis program jeg har brugt
jamen det er jo fantastisk som i kan klappe hinanden på skulderen og udråbe det bedste program uden at have prøvet andet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-15 17:34

Tja, alle de programmer virker stort set ens, og da jeg havde Nero, syntes jeg faktisk dét var mere besværligt at bruge end CD Burner - så ud til højre med Nero.

Men hvis man endelig vil have en masse overflødigt med i programmet som man sikkert aldrig kommer til at bruge alligevel - så skal man da vælge noget andet og mere kompliceret end de gratis programmer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-15 18:40

Jeg har da prøvet en del andre programmer.
Men cdburnerxp er nemt, godt, Dansk og uden alt mulig skrammel. Altså hvis man lige henter den i Sverige hvor den er lavet...............................såååååååååååååå

Hvad er baggrunden for din kritik ovn....................................eller er det bare gylle uden værdi.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-15 22:40

Kritik? i er da vist meget fintfølende jeg vil stadig anbefale andre programmer end dem i ser som det eneste der dur, der er intet uønsket som følger med den gratis Ashampoo brænder program, den er på dansk og meget nemmere at bruge end CD Burner (synes jeg) og ja jeg har prøvet CD Burner og smidt den ud igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-15 23:04

Citat
jamen det er jo fantastisk som i kan klappe hinanden på skulderen og udråbe det bedste program uden at have prøvet andet

Hvor ved du det fra....................................... Gylle uden værdi.
Du må da godt synes, at et andet program er godt - men det berettiger da ikke, at komme med tåbelige påstande.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-15 23:36

Citat
anbefale andre programmer end dem i ser som det eneste der dur

Mig bekendt, anbefaler hver enkelte bruger på denne side? et eller andet program som de BARE syntes er Verdens bedste (mig inclusive) - at der så kommer side bemærkninger osv, gør så sandelig ikke det ene bedre end det andet - at du lige ser dig på ´sidelinien´ er skam da ikke noget at skamme sig over, mener også jeg prøvede Ashampoo og fandt det lidt for ´dumt´.
Sidst jeg brændte en skive? var da jeg lavede en CD til programmet Aomei, og det er et par dage siden - da det lige så godt kunne smides på en disk eller ´pind´.
Men at noget kan gøres meget simpelt, i stedet for at skulle til at lære både Tysk og Fransk kan jeg ikke forstå - bare for at skrive et par filer til en DVD.

Jeg har anbefalet flere former for ´tidsmaskiner´ for brugere med KONSTANT pc problemer/virus osv - men stadig dukker ´samme´ brugerne op med at de har problemer? trods det kunne være undgået ved et meget enkelt og simpelt program, men hvis de vil bruge tid og .... med det så gider jeg ikke reklamere for det mere..

Men et svar / tiltale fra spørger kunne be/afkræfte det hele.

Eller måske en UDDYBELSE af problemet med lyden egentlig er..?

Citat
Jeg vil ikke kalde det et brænderprogram, blot en tilføjet funktion der var let at bruge, men opsætningen ligner ikke et traditionelt brænderprogram som vi var vant til

Det må være XP´s indbyggede brænder funktion = der er filer til udskrivning..??
Jeg har aldrig oplevet andet med WMP, den kan ikke engang brænde en MUSIK CD, som kan afspilles ordenligt på sit Stereo anlæg eller Bil.

Og jeg har at det muligvis kunne være Codecs..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-15 23:39

Citat
Det må være XP´s indbyggede brænder funktion

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 12-10-15 08:59

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-15 12:32

Tak Ashampoo er nemlig et godt og nemt program