/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dokumenter og billeder
Fra : herbie70
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 05-10-15 22:02

Hej
Jeg har observeret at under stifinder hvor man har documents, pictures, music og videos, under disse mapper ligger der en undermappe. feks under documents, ligger dokumenter.
Hvilken mappe skal jeg gemme filerne i, kan evt, en af dem slettes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-15 22:22

Kontrolpanel\Klokkeslæt, sprog og område\Sprog
her kan du se om Dansk er aktiveret.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-10-15 23:02

I tilfælde af at du ikke kunne Dansk = sikkert en over-levelse fra da den KUN var på Engelsk og/eller hvis der er flere brugere/ konti - men igen? Bill Gates gør det ikke nemt for brugerne.

Under alle omstændigheder gem i de ´Danske´ mapper..?
Citat
feks under documents, ligger dokumenter

Sikker på du har en DK udgave af din windows - det plejer at være omvendt?
Citat
under disse mapper ligger der en undermappe.

Ellers prøv at slå VIS SKJULTE MAPPER til - for de burde gerne være på Dansk - før du kommer til den Engelske udgave af samme.

Problemet kan også opstå ved flere installationer af samme styresystem = uden sletning af selve patitionen og listen er lang..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-10-15 23:04

Du kan ´måske´ rette fejlen i din REGBASE - men det må andre give gode råd om, der skal ikke meget til, før den slags ender i STORT KAOS

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 06-10-15 09:39

Det er windows7 jeg kører med, jeg tror at problemet opstod ved en opgradering til windows10 som mislykkedes.
Spørgmålet er om jeg kan prøve at slette f.eks documents, men er så bange for at undermappen dokumenter også slettes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-15 10:34

Fra win 7 til win 10 er den delvis engelsk indtil den danske sprogpakke (gratis) bliver installeret.
Hvordan forsøgte du at opgradere til win 10
Du kan evt hente og brænde denne DVD og så opgradere derfra.
Her er den til at hente:
http://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Se lige efter om du har 32bit eller 64 bit
Kontrolpanel > system og sikkerhed > system ( som jeg husker det)

Det er altid rart at have en win 10 DVD til at rette op / geninstallere

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 06-10-15 11:38

Se lige efter om du har 32bit eller 64 bi

Først installere jeg windows10 fra ikonet ved uret, alt gik fint , den bød mig velkommen og skulle bare genstarte, nu kom der en tom skærm hvor kun musemarkøren kunne ses, maskinen gik fulstændig død, dette prøvede jeg 2 gange, havde store problemer med at få windows7 tilbage.
Herefter prøvede jeg dit forslag, men på et tidpunkt hvor jeg skulle markere OK, kunne jeg ikke se ok, prøvede alt muligt med skærmindstillinger o.s.v. men måtte til sidst opgive. Det må være noget med skærmen som gør at jeg ikke kan scrolle ned til ok.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-15 11:47

Det er vist tasterne > tabulator + ALT som flytter til eks. OK

Har du hentet og lavet den DVD så start inde fra win 7 og klik på setup exe

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 06-10-15 11:53

nej jeg har ikke lavet en cd, jeg har lagt installationsfilen på skrivebordet, og vil installere fra den,
hvordan laver jeg en DVD?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-15 12:03

installationsfilen vil spørge om du vil lave en såkaldt ISO fil så du kan installere flere computere (kun opgradere win 7 computere)
så henter den en iso fil som kan brændes til en DVD (ikke kun CD)
Det er vist ca. 3 GB den henter og det kan tage tid.

Når den er hentet skal den brændes.................det kommer vi til.

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 06-10-15 12:09

Citat
Indsæt dit citat her

ok, jeg vender tilbage sidst på dagen, må desværre løbe nu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-15 14:22

Hvis du ikke har et brænderprogram eller ikke kan se hvordan en iso fil brændes:

Hent dette lille gratis program:
https://cdburnerxp.se/da/home
Strat CdburnerXP
vælg "brænd iso image"
Find din hentede iso fil > åbn
Brænd.

Nu har du win 10 til installation inde fra win 7 eller som start DVD
Den kan kun håndtere win 7 opgradering og du må ikke formatere først. Den kigger nemlig om der var en win 7.

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 06-10-15 21:26

Hej igen
Nu har jeg endelig fået installeret windows 10, og det kører tilsyneladende, men det sker det at når jeg genstarter tager det meget lang tid, ca 5 minutter for før windows10 er klar igen. Er der nogen som har en god ide??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-15 09:56

Du skal lige kigge her, og se efter gule anmærkninger.
Højreklik nede til venstre på det lille vindue.
Vælg så "Enhedshåndtering"

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 07-10-15 11:38

Hej
Under andre enheder er der gul udråbstegn, her står ukent enhed.
Jeg har forsøgt at opdatere driver software, men det lykkes ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-15 13:14

Fortæl lige hvad det er for en computer.
Bag på computeren står hvilken model og nummer det er.

Er det en bærbar - så vend den IKKE mens den er tændt.

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 07-10-15 17:21

Hej igen
Undskyld at det tager lidt lang tid imellem mine svar.
Min maskine er en hp Pavilion G7 -1223e0.
Nu kører det næsten, men der popper hele tiden op med denne besked # skærmdriveren stoppede med at svare,og er genoprettet#

Jeg har en mistanke om at dette er problemet med langsom opstart.
Jeg har søgt hos HP, men kan ikke umiddelbar finde nogen driver til skærmen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-15 19:28

Prøv her hos HP:

http://support.hp.com/dk-da/product/HP-Pavilion-g7-Notebook-PC-series/5330581/model/5357264/drivers

Rul lidt ned og klik på den røde "undersøg nu"