/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Helt anderledes musik, T*A*K
Fra : ElvenaR
Vist : 630 gange
30 point
Dato : 05-10-15 13:39

Hejsa ... Jeg søger inspiration til :

Helt anderledes musik ...

Sjove, fremmedartede, usædvanlige musik numre -
Instrumental eller sange ....

Nye som gamle ...

Men, som sagt, anderledes, end det sædvanlige ....

Kom med det G*O*D*T bud ...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-15 14:54

Citat
Men, som sagt, anderledes, end det sædvanlige ....

Det sædvanlige ??? Her er et bud på det usædvanlige:

The Spotnicks, No Yaga Daga Blues. Johann Strauss, Tritsch-Tratsch Polka.
Ingen af delene, høres særlig tit.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 05-10-15 15:25

Nu er jeg jo helt vild med Tyrolermusik, Hansi Hinterseer og den slags, det er dejlig positiv musik, som ingen kan andet end elske.

Her et lille nummer med et andet meget kendt Tyrolerorkester

[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=cnNbIz-dFZs[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 05-10-15 15:25

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 05-10-15 16:34

Åh ja ...

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 05-10-15 17:38
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-10-15 18:31
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 05-10-15 18:48

Jeg forstår ikke denne tråd, man efterlyser "anderledes" musik og poster Strauss der vel er det tætteste man kan komme på mainstream metervare pop. Oldfield lever op til sit navn, gammel veltrådt jord, det var lidt nyt og anderledes for 40 år siden, i dag virker det mest som uendelig repetition af ingenting. Kun Nina kan vel siges at være et bud på "fremmedartet".

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-10-15 19:14

Kender I Den Om (Jørn) Rudolf

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-15 19:27

Citat
Nu er jeg jo helt vild med Tyrolermusik,

Dåsemusik

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 30 point
Dato : 05-10-15 19:40

[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=ttv0ljOiPSs[/YOUTUBE]

Hun er skøn i næsten samtlige numre, mest folkemusik men også meget new age med indisk og mellemøstlig inspiration.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 05-10-15 19:42

Jeg tror at LuffeA overså at Einstürzende Neubauten ikke er tyrolermusik...

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 05-10-15 19:58

Mange G*O*D*E + En Julsang - Sandelig ...

Surf Bird er skrækkelig - Men anderledes ....

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 06-10-15 08:52

Jeg har, faktisk, set The Spotnicks i Göteborg, Sverige. Mange år siden ...

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 06-10-15 14:54

T*A*K - Mange gode ... Svært at vælge ...

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 06-10-15 14:55

Tak for svaret LuffeA.

+ I andre ... God musik

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-15 15:17

Må man lige hænge på, med lidt nostalgi:
Citat
Jeg har, faktisk, set The Spotnicks i Göteborg, Sverige. Mange år siden ...

Jeg har aldrig set dem. Men hørt deres musik, meget. De var jo nogle af de helt store i EU. På højde med Shadows. Jeg tror også vore hjemlige The Rocking Ghost, har ladet sig inspirere af dem.

RG, var jo også allerbedst som instrumental gruppe. Timm Bo Madsen, var i mine øjne lige så god på guitar, som Bo Winberg. Begge kunne få en guitar, til at synge.

Iøvrigt spiller Spotnicks stadigvæk, omend det snart er slut.
http://spotnicks.net/events/category/the-final-tour/

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-15 16:25

Anderledes musik (Kunstner):

Jeg har altid haft hang ting Høng.....øhh...til svensk musik:
Her er en ukendt svensk guitar ekvilibrist. Ellert Nordmark.

https://www.youtube.com/watch?v=WL3ePkNeS2Q
Rul ned og hør flere af hans numre...anderledes musik ??? vælg selv.

M.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 06-10-15 18:14

T*A*K Mosebaek ...

Vi har samme smag, indenfor instrumentalmusik, ser jeg.

Både The Shadows, The Spotnicks og The Rocking Ghost,
den sidste gruppe så jeg i Nora Bio, Nørrebrogade, København N.
Da The Rocking Ghost blev "Københavns Mestre i Pigtrådsmusik".

Jeg har et / flere bånd med alle tre grupper.

The Spotnicks så jeg på Liseberg, Göteborg. De stammer fra Göteborg.
Ligeberg er et svensk "Tivoli" eller "Bakken". Altid med underholdning på en stor scene. The Spotnicks stod jo - Iført deres rundragter.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 06-10-15 19:33

Ellert Nordmark er da G*O*D (y)