/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fejlkode F23 på Bauknect WAK6750 (Model
Fra : velsy
Vist : 268 gange
20 point
Dato : 01-10-15 20:26

Hej

Jeg har en Bauknect WAK6750 (Model 855493061505), som er begyndt at give en fejl i displayet, fejlkode F23. De første par gange kunne den køre et program eller to mere, hvis jeg nulstillede, men nu sker det faktisk hver gang efter 20-40 min.

Har tjekket at slangen til trygmåleren ikke er tilstoppet og har tjekket forbindelsen i de stik jeg har kunnet se/nå, da jeg tog toppen af.

Ifølge manualen er F23: “Fejl i et elektrisk modul”
Fra en englesk supportside:
HEATER FAILURE
If the temperature increase during the first 40 minutes is less than 86°F (30°C).

Så kunne også være temperaturmåler..men aner ikke hvor den sidder eller hvordan jeg tjekker om den virker.
Tænker at det også kan være varmelegement den er galt med, da maskinen én gang, har fået HFI relæet til at slå fra.
Men hvordan kan jeg lave en intelligent fejlsøgning?
Hvordan kan jeg tjekke om det er temperaturmåler og/eller varmelegement det er galt med?

Tips modtages med kyshånd.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-10-15 20:33

Hvor gammel er maskinen? Er der garanti på den?

Kommentar
Fra : velsy

Dato : 01-10-15 20:41

Den er minimum 3 år (nok tæt på 4), så udenfor garanti, desværre.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-10-15 20:43

Jeg tror alligevel du bør tage fat i en elektriker.

Kommentar
Fra : velsy

Dato : 01-10-15 20:55

Hmm hvorfor det?

Jeg har ikke vildt meget lyst til at betale en elktrikker 5-800 kr i timen for at konstatere at det er en defekt temperaturmåler/varmelegeme, som jeg selv kan købe for 300-350 kr og udskifte...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-10-15 21:06
Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 18-11-15 13:17

Nyt varmelegeme !