/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD Drev
Fra : pop3
Vist : 534 gange
300 point
Dato : 30-09-15 21:31

Hvor finder jeg mit dvd drev i windows10

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-09-15 21:35

I Stifinder.

Klik på Windows ikonet nederst til venstre eller højreklik på det, så ser du teksten Stifinder. Klik på den.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-09-15 21:38

Du søger blot "Denne PC"

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 30-09-15 22:00

Der stadig ikke noget dvd drev.

Har nu sat en film i drevet men intet sker der

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 30-09-15 22:09

Har prøvet at gennemsøge drevet for fejl.
Så får jeg beskeden: Kontrol af disk kunne ikke udføres, fordi windows ikke kan få adgang til disken.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-15 23:04

Højreklik nede i venstre hjørne og vælg enhedshåndtering. så kan du lige se om alt er ok og om du kan se ditcd/dvd drev.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-09-15 23:49

Dét er vel ikke en Bluerai skive?

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 01-10-15 00:36

I enhedshåndtering:
Den bedste driversoftware er allerede installeret.

Nej det er ikke blu ray.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 150 point
Dato : 01-10-15 09:08

Prøv at installere chipset driver der hører til pc.

Gå til Enhedshåndtering > IDE/Sata, Egenskaber > Opgrader driver, find så placering af org driver!

eller

I found a solution of the problem with missing DVD.
In Device Manager I selected View->Show Hidden Devices. DVD was shown and I uninstalled it.
After reboot the DVD was not detected, so I uninstalled all IDE ATA/ATAPI controllers:
ATA Channel 0,
ATA Channel 1,
Intel (R).... Serial ATA Storage Controller)
and after reboot the DVD was recognized and installed.
I hope this can help you with the detection of DVD of Windows 10.
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-files/windows-10-dvd-drive-missing/f246ef3d-ff9a-4cd2-9746-7de01184c258

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-10-15 13:54

Citat
Har nu sat en film i drevet men intet sker der

Er den sat til at afspille automatisk - du burde kunne se dvd drevet i ´Denne PC´

På min pc kan jeg kun se mit drev som DVD drev - men sætter jeg en skive i, så dukker der endnu et drev op - hvorfor ved jeg ikke, det er et Blueray drev jeg har.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-10-15 14:52
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-10-15 16:19

Citat
Måske det har kan forklare hvorfor.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/windows-dvd-player

??

Jeg har ikke windows medie center, mit dvd drev virker da fint alligevel!

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 02-10-15 19:13

Ja, så er jeg her igen.
Har formateret og sat windows1o ind igen, stor arbejde først win7 ind og så opdatere til win10. Men nu virker mit dvd drev.
Men tak for jeres indlæg. har trukket lod om hvem der skal have point.

Godkendelse af svar
Fra : pop3

Dato : 02-10-15 19:14

Tak for svaret Klaudi.