/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mistet mobil - er spærret
Fra : ingelein
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 29-09-15 21:46

?????? så er det på plads! Klassikeren: mobilos glemt på biltaget, straks tyverispærret. Mobilen havde en resttaletid på 56 kr. Uden automatbetaling. Skaden begrænser sig således til telefonens værdi + nyt simkort. prøvede straks at ringe til mobilen, men den var slukket. Gemalen husker ikke om han havde slukket den. Tabt i et naturområde, så vi ledte langs stierne. Kunne imidlertid ikke ringe den op mens vi ledte, fordi der ingen forbindelse var, når slukket. Der var ingen tegn på at den var kørt over.
Jeg har kontaktet hittegodskontoret på egnen. I området er der meget begrænset færdsel, mest af sommerhusejere og der er kun få p.t.
Mit spørgsmål: når telefonen er tyverispærret, kan finderen så se de telefonnumre der er tastet ind - eller ligger de på simkortet? Det drejer sig om en NOKIA Lumia .
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-09-15 21:50

.???? Var tastet som smileys på min Ipad, men det du'r åbenbart ikke. Skulle være
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-15 22:46

Af skade bliver man klog.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-15 22:47

Ud med en ´minesøger´ eller en lokal sporhund - men så skal det sikkert under Jagt

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-09-15 23:34

Der er jo en funktion i Lumia Telefoner hvor man kan se hvor den er, menerogså det gælder hvor den sidst har været tændt...
Du kan se det når du logger ind på din Microsoft konto...
Kan måske så konkludere om den er stjålet...i hvert fald hvis den igen tændes..
ind på kontoen og kigge

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 30-09-15 08:43

I DCH HUNDEFORENING, ER DER ET EFTERSØGNINGS TJENESTE,
DER KAN TAGE UD MED FORSKELLIGE HUNDE OG SØGE.

PRØV AT KONTAKTE DIN LOKALE DCH (DANSK CEVILE HUNDEFØREFORENING)

HELD OG LYKKE MED DET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-09-15 08:52

Hej AG112
Tak for svaret, men det er ikke sket hvor vi har hjemme, og da " tabet" ikke er større end at vi kan "overleve" det, er det for meget at iværksætte. Vi bruger kun mobilen i nødstilfælde, og har intet andet værdifuldt indtastet. Selvom det er en smartphone, bruger vi slet ikke dens faciliteter. Men jeg savner svar på om kontaktadresserne kun kan ses på et aktivt simkort.
Ingelein

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 30-09-15 09:27

HEJ IGEN

SELV OM DET IKKE ER SKET HJEMME, KOMMER DE ALLIGEVEL.
DET ER GOD TRÆNING FOR HUNDENE, OG DE KØRER GERNE LANGT,
FOR AT HJÆLPE OG FÅ DEN TRÆNING.

SÅ PRØV BARE.
MVH AG112

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-15 09:38

hvis det er en Lumia mobil så kan I gå ind på https://www.windowsphone.com/da-dk/how-to/wp7/basics/find-a-lost-phone
Log ind med den microsoft konto der er blevet brugt på telefonen og søg efter den.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-10-15 14:39

Det drejer sig om gemalens mbil og den er ikke tilmeldt nogen Windows konto. Det vil han aldrig nogensinde rode med. Han gider ikke Pc og derfor er han novice udi den slags. Den billigste nye NOKIA LUMIA koster omkring 800 kr. Det er ikke prisen der afgør købet, men de gamle mobiler er så besværlige at skrive sms' er på. Findes der udover DORO 820 en nem mobil med alfabet taster? Jeg mener taster som på et alm. Tastatur, ikke tal, hvor der er 3 bogstaver man får frem ved at klikke et antal gange på tallet. Han skal kunne ringe og sende/ modtage .
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-15 00:37

Jeg havde straks mailet til hittegodskontoret i Kalundborg og meldt mobilen som tabt. Omkring den 29.9. I dag fik jeg en mail om at mobilen var indleveret, men jeg skulle ikke glæde mig for tidlig- glasset var smadret.
Politiet vil gerne sende den til mig. Jeg tror dog ikke at det kan betale sig. Det eneste der evt. Kan bruges, er SIM KORTET, for det kan ikke betale sig at få nyt glas på en smart phone til 520 kr.
Gemalen har købt en ny mobil og et nyt SIM kort.
Telmore skrotter det gamle, når man aktiverer et nyt. Er det forstået rigtigt? Det vil sige, at det gamle ikke kan bruges i en anden telefon?
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 11-10-15 10:11

Tak for svaret webnoob. Så ved vi det til næste smartphone