/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad findes der til det.??
Fra : kol
Vist : 499 gange
300 point
Dato : 28-09-15 15:14

Hej.
Jeg har brug for en App eller ligende der kan følgende

indtast et nummer på evt. en løber og når man indtaster nummeret henter appén løberens navn.
Det skal forestås sådan.
Jeg skal speake til et løb her Lyserød lørdag og jeg kender ingen af dem. jeg tænkte at der måske fantes en app hvor alle løbenummer og navne kunne indlægges og når jeg så kunne se en løber på vej i mod mål med nummer 234 på brystet kunne jeg indtaste 234 og navnet på løberen kom frem, således at jeg kunne speake løberen i mål.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-15 15:21

Det må kunne gøres enkelt med et regneark og så bruge søgefunktionen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-09-15 15:40

Et regneark med en liste med løberne, og så et felt til indtastning af løberens nr. I cellen ved siden af indtastning af nummeret bruges så lopslag funktionen til at finde navnet. Det er hurtigere/nemmere end at bruge den indbyggede søgefunktion.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 28-09-15 15:42

Det hurtigste er at tage et kladdehæfte og en kuglepen og skrive navn og nummer på løberne. Eller lade løberne selv skrive deres navn op i hæftet når de tjekker ind før løbet. Med lidt hurtighed er der måske en times arbejde hvis der er 3-400 løbere. Det vil være langt mere tidkrævende at indtaste navne og numre på en mobiltelefon eller pc. Desuden vil det være langt hurtigere at slå op på den relevante side i hæftet og se nummer og navn, når der er brug for det. Ulempen ved appen er også, at du kun kan se et nummer og navn ad gangen. Med papir har du et overblik. Mange tror, at it er tidsbesparende. Det er det også, når de samme opgaver skal gentages mange gange af de samme personer. Men ellers er papir og blyant meget tit hurtigere.

Kommentar
Fra : kol

Dato : 28-09-15 20:08

Hej.
Tror i misforstod spørgsmålet.

Jeg spurgte hvad der fantes, alm. regne ark kender jeg godt og Access for den sags skyld.

Venligst svare på spørgsmålet og ikke foreslå andet.

Men jeg takker for indlæggene ind til videre...
Hilsen Kol

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-09-15 20:32

der er sku da ingen der gider programmere en app til så simpel en opgave.

Kommentar
Fra : kol

Dato : 29-09-15 08:42

Brassovitski.... nå sgu da. troede egentlig der var en ordentlig tone her inde, der findes nu meget andet "simpelt" der er lavet APP til men de er sikkert smuttet forbi dine højt intelligente overblik

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-15 13:14

Citat
de er sikkert smuttet forbi dine højt intelligente overblik

Det giver da kunder ved kasse 1´ at høvle andre ned.
At brugere herinde svarer som de kan, behøver de vel ikke få en ´balle´ for, SAMT andres svar kunne jo få et eller andet géni på rette vej angående dit spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 29-09-15 15:23

Altså - hvis ellers du har fotalt hvad du egentlig vil bruge denne database til, så er løsningen med et regneark nem at lave/taste ind/bruge.
Du kunne måske finde en app til cd / pladesamling, som kan det du har fortalt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-15 15:29

Jeg har brug for en App eller ligende der kan følgende ............

Du eftersøger app eller
Citat
lignende
og det vil sige, at alt andet end en app er en mulighed.

Sååååååååååå

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 29-09-15 16:00

Husk folk der spørger om hvodan man slår søm i med en stegepande gider ikke at høre forslag om at bruge en hammer istedet

/Janus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-15 18:05

Citat
Husk folk der spørger om hvodan man slår søm i med en stegepande gider ikke at høre forslag om at bruge en hammer istedet

Kan man ikke bruge en flaske? den ligger også godt i hånden - pander? er det ikke ´damer´ der bruger sådanne genstande.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-15 18:53

Mig-selv
Jeg har brugt en flaske et par gange til at slå et søm ned.....................co² flaske.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-15 19:03
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-15 19:08
Kommentar
Fra : netop

Dato : 30-09-15 08:39

Citat
Venligst svare på spørgsmålet og ikke foreslå andet.

Men jeg takker for indlæggene ind til videre...
Hilsen Kol

Typisk

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   9
- Annullerede   13
- Slettede   0
Ialt   23

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-10-15 12:09

Mon ikke du kan få svar og viden her
http://www.loebesiden.dk/forum/viewtopic.php?f=20&t=71

Godkendelse af svar
Fra : kol

Dato : 05-10-15 13:33

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : kol

Dato : 05-10-15 13:34

Hej Netop.

Typisk

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 9
- Annullerede 13
- Slettede 0
Ialt 23

Det siger jo sig selv med nogle af de indlæg der kommer.. det skal jo lige som være relevant IK