/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Jubilæum : "Mohammedtegningerne".
Fra : ElvenaR
Vist : 764 gange
30 point
Dato : 28-09-15 09:34

30. September, har de såkaldte "Mohammed-tegninger" jubilæum.

Ja, på onsdag er det 10 år siden Jyllands Posten bragte 12 forskellige tegninger af "Mohammed".

Hvad skal man så gøre i den anledning ?

A : Genoptrykke tegningerne i alle landets aviser ?
B : Tegne nogle nye ?
C : Skrive lange artikler, om hvor gode de tegninger var / er ?
D: Undskylde for tegningerne ?

Ja, hvad skal man gøre på onsdag ?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 28-09-15 10:15

hvorfor stikke hånden i en hvepse rede der er nogen som ikke kan se det sjove i det hvis det havde været helt så forfærdeligt hvorfor protestere mohammed så ikke

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 28-09-15 10:51

Tryk dem igen, Færdigt.
alan57

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 30 point
Dato : 28-09-15 11:35

Citat
Ja, hvad skal man gøre på onsdag ?

ABSOLUT INGENTING

Det var en fuldstændig idiotisk og helt unødvendig provokerende handling af Jyllands-Posten.
Gør de det igen, hvad jeg dog ikke tror de tør, er det da fulkommen hjernedødt.

Så ber de selv om at blive sprængt i luften....en tåbelig måde, at vise sin "manddom" på.

M.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-09-15 11:35

Give de nye indvandrere/flygtninge et kopi når de søger forsørgelsesasyl!
MV2

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-09-15 11:51

Altså, jeg kan blive så træt, muslimerne påstår altid at koranen er uforanderlig og skal respekteres i mindste detalje.

Det der afbildningsforbud gælder bare ikke kun Muhammed, det gælder alle mennesker og dyr!

Muhammed sagde, at mennesker der havde billeder af mennesker eller dyr i deres hjem røg lige lukt i helvede!

Hvordan kan det så være, at enhver ghetto har en skov, ikke af træer, men af parabolantenner?

Ser muslimerne i Danmark, saudiarabien eller Syrien kun TV-udsendelser af og med planter, eller lider de af dobbeltmoral i lårtykke stråler

Til spørgsmålet, jeg gætter på lidt af alle 4 muligheder!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-09-15 12:23

Citat
Muhammed sagde, at mennesker der havde billeder af mennesker eller dyr i deres hjem røg lige lukt i helvede!

De afholder sig ikke fra at lave satiremalerier af vestlige politikere.

Men muslimsk kunst uden dyr og mennesker er også flot i sig selv.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-09-15 13:34

På den ene side kan jeg som hedning ikke bruge religiøse argumenter til noget, det er den direkte vej til kalifatet, uanset om det er Hinduisme, Islam eller Kristendom. På den anden side kan jeg ikke se at der er kommet ret meget godt ud af tegningerne; vi burde have mere intelligente måder at håndtere kulturmødet på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-15 13:38

Der findes provokatører som vil ændre verden til det, efter deres mening - bedre.
Der findes provokatører som vil laveballede for balladens skyld.

ElvenaR - du er en af dem.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-09-15 13:58

Var der ikke én der engang sagde: "Kan du ikke lide lugten i bageriet, må du køb dit brød et andet sted!"? Hvorfor er det lige at jeg kan få plettet min straffeattest, hvis jeg siger noget grimt om muslimer - men hvis muslimer siger noget grimt om os danskere - er det fordi de har haft det svært?
MV2

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-15 14:44

ElvenaR m.fl. ->

Fuldkomment forfejlet fokus. Glem tegningerne. Dette spørgsmål om ytringsfrihedens grænse er et for længst uddebatteret emne.

At man hér på sitet (Kandu), i Politiken og andre dagblade på foranledning af AFR prøver at puste liv i denne forlængst hedengangne debat, er kun for at flytte fokus fra selvsamme AFR's (..som Georg Metz i dagbladet Information konsekvent kalder: Skattesminkør og nuværende våbenhandler) meritter i VKO regeringens tid. Nu skal der vaskes hænder, så vi kan købe nogle dyre og dårlige fly af våbenhandlerens venner i USA og omegn uden protester.

I gamle dage hed det : Den kloge snyder den mindre kloge.

..nu er motto'et ændret til: Den rige snyder den mindre rige.

Skal det virkelig være sådan? Jamen så lad os endelig snakke om noget andet:

Muhammed-tegninger for et eksempel?

Således at vi i samme ombæring kan glemme alle bekymringer om de velfærdsforringelse (..som CHF nyligen har bebudet) og den nye 'dagpengereform' som er blevet sparket ud til hjørne, et godt stykke hen mod jul, i håb om at man glemmer arkitekten (KTD) samt lovningen på; 'en god og fair løsning..imorgen' af EX'en (HTS).

Hold da kæft. Har I ikke væsentligere ting at tage stilling til ?

På onsdag skal vi glæde os over at minimalstats AFR og hans krigskumpaner endelig (næsten) er ude af Dansk politik.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-15 14:51

Ps. ...og hvad er det så man læser?

FAR (AFR) er ikke vred. Far er skuffet:

http://politiken.dk/indland/politik/ECE2859207/fogh-jeg-var-dybt-skuffet-over-usa/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-15 14:58
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-09-15 15:43

Der er jeg så skuffet over AFR. Hvordan fan...kunne han tro, at amerikanerne ville fedtes ind i den historie. Tyder desværre på manglende overblik. Eller naivitet.

De har da tænkt, lad det lille lorteland ligge som de har redt.

Men at en seriøs avis (mener de selv), heller ikke har mere dømmekraft, er direkte chokerende.

Jeg kunne forstå om det var Ekstra-pladeren, eller en anden lille sprøjte, der på grund af manlende omsætning, havde brug for at markere sig. Men JP...................i guder....................

M.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-09-15 15:46

En fis i en hornlygte.

RanevlE er en ligegyldig idiot, der ikke har noget at tage sig til.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-15 16:02

Citat
RanevlE er en ligegyldig idiot, der ikke har noget at tage sig til.

Lige netop, 'en JR i en nøddeskal!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-09-15 16:11

Citat
Der er jeg så skuffet over AFR. Hvordan fan...kunne han tro, at amerikanerne ville fedtes ind i den historie. Tyder desværre på manglende overblik. Eller naivitet.

Det kostede Dk masser af international prestige og mange milliarder, dræbte og sårede soldater og gjorde os til terrormål osv!

Men FAR blev da ikke skuffet, karriereplanen holdt, han blev NATO-generalsekretær!

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 28-09-15 17:22

... Mange G*O*D*E svar + nogle underlige....

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 28-09-15 17:23

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-15 18:00

vagnr ->
Citat
..karriereplanen holdt, han blev NATO-generalsekretær!

Ja, hvilket førte ham direkte til hans nu velbetalte topjob som våbenhandler:

http://www.business.dk/navne/anders-fogh-rasmussen-faar-nyt-job

..og nu prøver han så at komme ind i varmen hos Danskerne igen med en usmagelig mediekampagne der skal få os til at 'glemme' hans medansvar for den 'ulovlige' krig der i sidste ende blev hele Vestens hovedpine . Vor Herpes Bevare Os for en platugle !

Gad vide om han ikke også snart fraskriver sig ethvert ansvaret for en galoperende bobleøkonomi der berigede de finansielle 'genier' i banker og kreditinstitutter, medens regningen til sidst blev tørret af på landets svageste borgere, som ingen andel havde i dette cirkus.

Hans sminkede regnskaber som skatteminister bliver sværere at komme uden om:

http://forbryderalbum.dk/mat.php?n=2

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-09-15 18:22

Selvtak ElvenaR.

Folk der "kender" mig her på Kandu, ved nok at jeg ikke er ude på at forsvare muslimerne. Jeg kan bare ikke li`rene provokationer. Det er i mange tilfælder torskedumt, og jeg tror JP lige glemte at bruge "tænkeren".

Udfodrer man en slagsbror, må man regne med det kan koste et blåt øje, til een selv.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-09-15 22:00

Ih guder, er det nu også en "mindedag"? Vi opsagde vores abonnement samme dag tegningerne blev bragt.
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-15 07:13

Jeg synes nu ikke at VI skal/skulle undskylde for tegningerne. Det var hverken dig eller mig der tegnede og trykte disse. De ansvarlige kan undskylde hvis de føler behov for dette. Det vil jeg ikke blande mig i. Det er deres valg.

De 'forurettede' er heller ikke meget for at undskylde flagafbrændinger og Ambassade uroligheder, hvor sidstnævnte er/var i strid med international ret og alle vedtagne konvensioner. Så i mine øjne har de 'forurettede' slet ikke krav på en undskyldning. Tværtom: Der blev ikke begået nogen ulovligheder af hverken tegnere eller avis (højst en bøved 'drengestreg') ...og da slet ikke af Danskere generelt.

Men jeg medgiver Mosebaek at den diplomatiske og politiske håndtering af 'konflikten' fra Dansk side var dilettantisk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 30-09-15 09:02

Det lyder rigtigt godt molokyle, Fuldkomment forfejlet fokus. Glem tegningerne. Dette spørgsmål om ytringsfrihedens grænse er et for længst uddebatteret emne.
Hvordan er du kommet frem til at det er et uddebatteret emne?
Når folk vil slå andre folk ihjel for dette, kan det da ikke være et uddebatteret emne.
Hvorfor skal vi lade være med at tegne disse ting?
hvad skal vi så lade være med næste gang, de truer landets indbyggere ?
Du kan ikke se at der er noget helt galt her?
men skidt med det der sker jo ikke noget ved at give efter for mennesker der truer med vold og mord vel molokyle?
alan57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-15 12:56

alan57 -> Debatten om ytringsfrihed ser jeg nu temmelig godt belyst.

De forventede reaktioner på tegningerne derimod, ser jeg som en følge af fejlslagen diplomati, at der ikke blev dæmmet op for. Man slukker ikke en brand med træuld og benzin!

Jeg giver nu ikke efter. Jeg er fortaler for ytringsfrihed og bortskaffelse af cencur. At så nogen tosser bærer ved til et bål og puster til ilden ser jeg som en konfliktsøgende strategi. Selvfølgelig skal de 'forurettede' ikke snakkes efter munden, men mødes med dialog ...ikke med hån.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-15 12:58

Ps. Dialog er IKKE det samme som eftergivenhed alan57
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-09-15 15:55

Jeg mener så sandelig heller ikke at man skal sige undskyld. Det vil være lige så latterligt, som at sende denne forpu.......tegning. Det lille ord "undskyld", bliver også (mis) brugt i flæng efterhånden. Som om alt kan jævnes med dette.

Selv VW bliver nu opfodret til at sige undskyld, til deres kunder. Ja, UNDSKYLD mig hva fa`en sku`det hjælpe.

Jeg mener skam heller ikke, vis skal bøje os for muslimerne. Men vi skal huske på, at de fleste mennesker har noget der er helligt. Og jeg synes simpelthen, at sende denne tegning ud i offentligheden, var/er så barnlig og knaldhamrende dum. En slags billig mopning.... æh...bæ...vi tør godt..... Tyder ikke på Kurt Westergaard, havde tænkt på konsekvenserne. Og han ligger nu som han har redt. Jeg har ikke ondt af ham. Tomhjerne...

Apropos helligt: Hvem husker ikke Jens Jørgen Thorsen`s Jesus billede. Der rejste sig en folkestorm.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-10-15 08:24

Mosebaek -> Undskyld er blevet fremmedord for politiker. I stedet 'beklager' de. Som om det skulle være bedre?

Iøvrigt tror jeg denne forsker har ret, når han postulerer at såvel muslimer som alm. Danskere har misforstået budskabet i den famøse tegning af KW:

http://politiken.dk/debat/ECE2863274/vi-misforstaar-budskabet-i-muhammedtegningen/

</MOLOKYLE>