/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Sygehuse m.m.
Fra : omahexen
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 26-09-15 19:50

Efter at have hørt den ene hårrejsende beretning efter den anden,kommer mit spørgsmål,hvor farligt er det at blive indlagt på et sygehus,eller at gå til læge ? Vi har selv haft problemet tæt inde på livet.Min kone led igennem længere tid af grusomme smerter i den ene arm,efter flere besøg hos lægen,fik vi den besked,at det var en "tennisarm",og fik en recept på noget smertestillende.Da smerterne blev værre og værre,og lægen ikke vidste hvad han skulle stille op,blev min kone undersøgt på et hospital i Flensborg,hvor de omgående konstaterede lymfekræft i armhulen,hun overlevede,men det var ikke på grund af det danske sundhedssystem.Nu spørger jeg så,er det danske sundhedssystem lige så ringe som Skat .

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 26-09-15 20:11

ja men når man er hjertesyg og stadig er afhængig af lægerne tør man ikke gå til pressen. Læg mærke til at dem der står frem, er dem der er blevet helbredt i sidste ende, eller pårørende til dem der døde. De der stadig er afhængig lægernes mulige velvilje, tør ikke stå frem. Mange læger er forvoksede pattebørn med magt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-15 21:57

Læger kan også have en dårlig dag.

Ellers vil jeg nødig selv på hospital, da jeg syntes systemet halter gevaldigt - især kontakten mellem med arbejdere/ afdelinger - hvilket fører til MANGE misforståelser og dobbelt arbejde, som måske igen kan resulterer i flere fejl.

Skal ikke kunne sige om selve uddannelsen er blevet ringere, men nogle er bestemt ikke dygtige til deres arbejde, eller også er de lige glade med dem det går ud over - bare de får deres månedsløn.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-15 22:26

Citat
Skal ikke kunne sige om selve uddannelsen er blevet ringere, men nogle er bestemt ikke dygtige til deres arbejde, eller også er de lige glade med dem det går ud over - bare de får deres månedsløn.

Tjaaa, det kan jo være svært at vurdere.

For en del år siden fik min far en hjerneblødning (eller også var det en blodprop i hjernen). Først lå hen et stykke tid på det lokale sygehus og ventede på, at komme til et hospital med genoptræning. Kort efter han var blevet indlagt på det lokale bemærkede min mor (som har det meste af en sygeplejerske-uddannelse) at han blev svær at forstå når han talte, og hun fandt ud af, at han ikke havde været "på potten" i nogle dage.
Hun fik fat i en sygeplejerske, som lovede at tage sig af det, men næste dag var der ikke sket noget. Igen fik hun fat i en sygeplejerske, som lovede at sørge for det, men næste dag var der stadig ikke sket noget.
Så fandt min mor en sygeplejerske og talte med store bogstaver, hun lovede, at hvis ikke han havde fået afføringsmiddel næste dag, så ville hun selv tage "remedierne" med, og så kunne de få lov, at gøre rent efter det.
Næste dag kunne hun forstå hvad min far sagde.

Det er næsten 20 år siden, og det er nok ikke blevet ret meget bedre. Trist, meget trist.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-09-15 11:53

Nu har jeg været "kunde" på Ålborg Universitetshospital, i ca. 1½ år. Og jeg kan bekræfte, at det kræver et godt helbred, som jeg så ikke har. Fik tildelt en "samarbejdspartner". En overlæge der skulle følge min situation. Jeg har talt med ham EEN gang, i 10 min. Jeg skal tilstå, at mit tilfælde nok er noget kompliceret, da jeg har fire forskellige sygdomme.

Jeg har været til Røntgen, Knoglemarvs, (Lumbalpunktur) Biopsi, blodtryk i benene, Elektro Neurono Grafi, MR-Scanning, CT-Scanning, Hjertekardiogram. Plus et hav af blodprøver.

Det eneste konkret, der er sket er, at jeg blev opereret for en forsnævring i rygsøjlen. Uden positivt resultat. Nu er jeg lige blevet scannet igen. Skal til ålborg igen, for at høre om resultatet.
For mig at se, er problemet at den ene hånd ikke ved, hvad den anden laver. Altså er der en ringe kommunikation, mellem de forskellige afd. Der er ellers ikke mangel på komputere. Men deres interne system, er måske af samme type som Skat`s.

Men jeg tænker da ind imellem på, at de nok regner med jeg ta`r biletten, inden længe. Så er problemet jo løst.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-09-15 16:22

Har lige været indlagt på Sønderborg Sygehus, hvor alt fungerede perfekt,
det skal nu nedlægges og flyttes til Åbenrå, takket være Carl Holst,
måske kan hans sidste nedtur omstøde dette?
Han fik også vor kaserne flyttet til hans hjemby Varde.

Men rigtigt, noget man siger her i grænselandet:
"Man skal være læge i Danmark, men patient i Tyskland"

Noget jeg også sagde til den tyske læge der udskrev mig,
og han kendte den godt...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 28-09-15 19:55

Citat
Nu spørger jeg så,er det danske sundhedssystem lige så ringe som Skat .

Skat blev som bekendt sparet i stykker. Det samme sker med al sandsynlighed for vor sundhedssektor (læger, plejehjem og hospitaler). Når politikerne skal skaffe penge til skattelettelser for virksomheder og velhavere, så bruges flosklen om den alt for store offentlige sektor. Folk tror almindeligvis at 'det offentlige' er en samling overflødige papirnussere der ikke laver dagens gode gerning, samt en horde af dovne arbejdsløse og andengenerations-indvandrere der ubegrundet modtager alt for store offentlige ydelser uden selv at bidrage til samfundet. Intet kan være mere forkert! Der udføres f.eks. over 30.000 årsarbejder af disse 'nasserøve' i offentlige- og private løntilskudsjob. De står hver dag op om morgenen, smører madpakker, følger børn til ligeledes offentlige institutioner som børnehaver og skoler, inden de som tyende uden alm. arbejdsmarkedsrettigheder (feriepenge- og dagpengeoptjening ) gennes ud på biblioteker, skoler og institutter, vedligehold af parker og andre grønne områder, mm. som billig arbejdskraft.

'Det offentlige' er også infrastruktur som vejnet, kloakering, belysning, skiltning, el-forsyning (..men hvor længe denne forbliver 'offentlig' er et stort spørgsmål?), militær, politi, brandvæsen osv. Den 'fortælling' er politikerne dog ikke meget for at formidle. De bilder os hellere ind at det er ledige, uarbejdsdygtige og flygtninge som koster 'kassen'. Samtidig fosser pengene ud af statskassen som virksomheds tilskud til 'familieforetagener' med milliard overskud, mere eller mindre lovlige skatte- og moms refusioner, ublu honorarer til konsulenter og spindoktorer, favorable ministerpensioner og 'ben' ...listen har ingen ende.

Desværre omahexen; du skal KUN forvente forringelser i den offentlige service sålænge Venstre sidder ved magten og især med storfuskeren CHF ved roret i finansministeriet. Det var kun med nød og næppe at denne usympatiske personage undgik en rigsretssag:
Citat
Hjort Frederiksen og hans embedsmænd i en række sager handlede lovstridigt eller forbrød sig mod vanlige principper i demokratiet.

Kilde: http://journalisten.dk/jesper-tynell-vinder-cavlingprisen-2009

En lang række Venstre politikere har med stor dygtighed gennem årene kørt Danmark i sænk, godt hjulpet af DF.

Desværre får folk jo de politikere som de har stemt på og i Venstre er sporene skræmmende:

http://forbryderalbum.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-15 20:17

Ps. Du kan jo prøve at spørge den nuværende statsminister hvor pengene til sygehusene forsvandt hen, sidst han sad på taburetten:

1.) http://www.ae.dk/analyser/overbetaling-af-private-hospitaler-paa-over-900-millioner-kroner
2.) http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/rigsrevisionen-privathospitaler-fik-for-hoj-betaling/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-09-15 20:43

Jeg nægter stadig at vedkende den præmis, at hospitaler bliver overbetalt, hvad enten det drejer om private eller offentlige.
Jeg vedkender kun én præmis; At det, det drejer sig om, er, at gøre mennesker raske - uanset prisen! Og uanset, hvor meget der øffes om overbetalinger, var der dengang kortere ventelister, og flere patienter der blev helbredt, og som følge deraf, kom mennesker hurtigere i arbejde igen og kunne bidrage med deres skatteindbetalinger.....Har man egentligt trukket det fra i regnestykket?

Idag sejler sygehusvæsnet rundt på åbent hav, som skib uden ror. SR regeringen havde ellers 4 år til at rette skuden op, men skuden kom desværre i endnu mere havsnød.
Sygehusene får nu af regeringen, tilført 2.5 milliard i tilskud. Osse det, øffer venstrefløjen over. Men samme Venstrefløj øffer ikke over, at der bruges i omegnen af 20 milliarder + på importerede bistandsklienter og førtidspensionister. Underlige skabninger, der tror at penge kan bruges to gange.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-15 08:01

Hvis der om nogen findes politikere, som mener at kunne bruge pengene 2 gange, så er da KTD fra DF:

http://hvorerpengene.dk/dansk-folkeparti-bruger-ulandspenge-igen-og-igen-og-igen/

.. DF gi'r og DF ta'r. Df er en Guitar!

1 ældremilliard blev lige så stille puttet tilbage i lommen:
Citat
Ikke desto mindre valgte partiet tidligere på måneden at støtte økonomiaftalen med KL, hvor den såkaldte ældremilliard blev sløjfet, så kommunerne kan bruge pengene på andre områder.

http://politiken.dk/indland/samfund/ECE2771028/df-er-med-til-at-skaere-massivt-i-aeldrepleje-i-kommunerne/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-15 10:26

Om udgifter til sygehuse.

Jeg lå på en fire mands stue, hvor én ødelagde hvile og søvn for de tre andre.
Modstykket er de nye planlagte supersygehuse, eksempelvis på Fyn
med enkeltmands stuer på 34 kvadratmeter og eget bad.
Og så var der ikke penge til kantinen, nu skal de have mad udefra.

Har vi råd til det og var det ikke bedre at bruge lidt mere på mere effektiv behandling?

Min afdøde kone blev opereret og fik gamma knife stråling i Tyskland,
min kones datter fik ny lever i Holland og hendes pap søn blev opperet i Paris,
noget de ikke kunne klare i Danmark.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-09-15 13:01

Ved at være normal dansk kutyme:
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/det-bliver-dyrt-spare-paa-byggeri-af-storsygehus

Får en regning på 113 mill. kr., for at spare.

Dansk indenrigs politik, ligner efterhånden mere og mere, en revy farce.

Jeg tænker på om, når engang vore såkaldte super sygehuse er færdige,der bliver råd til personale.

Men jeg er nu ikke så nervøs, for jeg tror en flok robotter, kan gøre det lige så godt.

NB.: Jeg tror så også (nej ved det) at tegnestuer og håndværkere, er gode til at skrive ekstra regninger, når det gælder det offentlige. (Og forsikringsselskaber).

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-15 14:52

Ja og hvert supersygehus planlægges fra bunden, hver for sig.

Mange basale ting er jo fælles, luft, ilt, el forsyning, EPJ, overvågnings systemer m.m.
og ville langt hen ad vejen kunne baseres på den samme grund struktur,
og der kunne spares penge, men nej, hver region vil have deres egen unikke løsning.

Og hvem skal betale?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-15 16:31

Hva' sagde jeg omahexen ?
Når man læser alle indlæg i sin helhed hér i tråden:
Du har for nuværende ingen udsigt til forbedringer!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-09-15 17:16

Molo
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/kommunale-sfere-sparer-paa-boerneomraadet

Det viser blot, at akademikerne på tinge er ude af trit med det pulserende samfund.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-15 18:22

Ja. Og nu vil DF og Venstre give det tilbage til ældreområdet & sunhed ...som de nappede sidst.
Jeg ved ikke engang om jeg skal le eller græde over denne 'gavmildhed' ?
Pengene skal findes et sted. Så dem tager vi fra udviklingsbistanden ..igen:

DE SAMME PENGE !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-15 18:43

Men er der noget der virkelig kan bekymre mig? Så er det; at den kommende finanslov er orkestreret af en uvederhæftig brøleabe, som genindtog sit tidlige embede med et 'kasseeftersyn' under torden, bulder og brag:

http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/ECE2807956/kasseeftersyn-viser-et-hul-paa-tre-milliarder-i-dansk-oekonomi/

..men manden havde åbenbart overset:

http://www.information.dk/543238

..og Upsa-Dasse der kommer mere:

http://www.dr.dk/nyheder/penge/81-ansatte-i-skat-opdager-snyd-1500-millioner-kroner

Så meget for denne løgner ogdette samfundsøkonomiske 'finansgeni' med et manipulerende ministerium af håndholdte embedsmænd logrende på sidelinjen.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-15 19:07
Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 29-09-15 19:45

Tak for svaret molokyle.Og så lige en oveni,hørt i radioen"nu har de fundet vand på Mars,nu mangler de bare at fide nogle intilligente politikere"