/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
uden penge og ønskeseddel
Fra : lillegubbi
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 25-09-15 21:18

Jeg er faldet ud af dagpengesystemet og får derfor ingen penge da min mand tjener for meget. Nu er mit spørgsmål: Jeg har snart fødselsdag. Kan man tillade sig at ønske sig penge/gavekort til dagligvarer, butikker osv.?
Eller har i andre ideer til hvad men kan ønske sig?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-09-15 21:52

Gavekort? hvor mange 0000000 er der på det.
Alle må modtage gaver - UDEN det skal oplyses, spørgsmålet kan måske være hvor meget.

Ellers bliv muslim og modtag Jule hjælp.. sikkert fra et andet spørgsmål for år tilbage

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-09-15 21:55

NB tvivler på at nogen NU om dage gider lave en sag ud af 500.- men man ved jo ikke, der er altid en emsig skranke-pave.

Samt du behøver jo ikke oplyse det til nogen som helst/ med mindre andre har trukket det fra - osv

https://www.youtube.com/watch?v=22gv1x-oiTg

Herlig film forresten.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-09-15 22:08

Citat
Ellers bliv muslim og modtag Jule hjælp..

OBS. I det tilfælde, har du pr. automatik fravalgt flæskestegen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-09-15 22:15

Citat
Jeg har snart fødselsdag. Kan man tillade sig at ønske sig penge/gavekort til dagligvarer, butikker osv.?

Ja, det synes jeg godt du kan.

Hvis jeg skulle holde fødselsdag ell.l., hvor jeg kunne forvente, at modtage gaver, så ville jeg ønske mig et tilskud til tandlæge- eller dyrlægeregning.

Alternativt, så kan du måske ønske et bidrag til et eller andet nødvendigt, som du ikke selv har råd til. f.eks. en cykel, mobiltelefon, symaskine ell.l.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-09-15 22:17

Citat
OBS. I det tilfælde, har du pr. automatik fravalgt flæskestegen.

Gu har ´jeg´ ej - Dansker, men et eller andet skal jeg vel (sag) søge hjælp til en tandlæge regning (svine-sværd og knækkede tænder)
Nå, men vi lader den lige gå videre, inden der kommer fluer i suppen/ indlægget..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-15 22:24

Ja du kan da godt ønske gavekort - men nogle steder koster det at lave et gavekort, så giveren betaler mere end selve gavekortets pålydende.
Du kan som regel ikke ombytte gavekort til penge.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-09-15 22:32

Citat
Ja du kan da godt ønske gavekort - men nogle steder koster det at lave et gavekort

Det gør det ikke hos Netto.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-15 22:33

Sådan.................

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 27-09-15 07:24

Jeg har tit givet gavekort til Matas. Det bliver folk som regel glad for.
Pengegaver er da ok.
Selv er jeg lige røget på bistand efter en periode med arbejdsmarkedsydelse, så jeg forstår godt at du måske synes kassen er lidt slunken
Ps. Hvad med at gøre som jeg..? ...at ønske dig et job?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 27-09-15 20:52

Det kan man godt. Du kunne også ønske dig daglige vare som kaffe mm. Eller som anden skrev tilskud til cykel mm.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 29-09-15 11:02

Her er et konkret forslag: Du kan ønske dig et gavekort til Hennes og Mauritz.

De har altid praktisk og smart tøj i flere prisklasser, og så er der den fordel, at de også ombytter gavekortet til penge, hvis du hellere vil det. Så vidt jeg ved sker det uden betaling af gebyr.

Problemet med gavekort (set fra forbrugernes synspunkt) er, at en hel del, måske omkring 10 % af alle gavekort, aldrig bliver hævet eller bliver glemt til efter den frist, der står på det. Så husk nu at få det hævet. Nogloe butikker sætter en frist på f. eks. 12 måneder på gavekortet. Det er i virkeligheden dybt urimeligt, der burde gælde den almindelige forældelsesfrist på nogle år.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-15 16:16

FØJ-TEX ! (..Føtex): Der koster gavekort heller ikke ekstra
..og de har såvel ekvipage, som isenkram og fødevarer.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : lillegubbi

Dato : 05-10-15 20:48

Tak for svaret molokyle. Jobbet står øverst på ønskesedlen, men der skal nok være lidt flere ønsker.