/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Skype virker ikke efter opdatering
Fra : Lincoln1242
Vist : 2252 gange
50 point
Dato : 21-09-15 11:05

Da jeg i dag åbnede Skype fik jeg besked om at jeg kunne opdatere programmet og få meeeget mere ud af det. Det satte jeg den så til. Med det resultat at nu kan Skype ikke slet ikke åbnes.

Den kører bare den blå skærm i 3-4 minutter, hvorefter den skriver ”Der opstod et problem. Genstart Skype eller prøv igen”. Med samme resultat.

Skype (altså firmaet) kan man ikke få nogen hjælp fra – man er henvist til at der er nogle brugere i deres community, der kender en løsning.

Er der nogen, der kender Skype så godt at de ved hvad der er galt?

Jeg afholder mig normalt fra at opdatere programmer, da de i 9 ud af 10 tilfælde ophører med at fungere. Det burde jeg også have gjort i dette tilfælde, men man kunne jo være heldig…

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 21-09-15 11:15

Det lykkedes langt om længe at åbne programmet. Skype havde oprettet en ny genvej (godt gemt), som man skulle bruge. Jeg er dog ikke kommet nærmere at kunne bruge Skype igen, for det er ikke muligt at ringe op. Den skriver bare:

"Skype Home er ikke tilgængelig i øjeblikket. Prøv igen senere for at se dine nyheder og beskeder.
Det er let at starte en samtale på Skype:
•Vælg en kontaktperson, og start samtalen
•Brug tasterne til at ringe til et fastnet- eller mobilnummer eller sende en SMS."

Nej, det passer så ikke. Man kan hverken ringe op eller sende sms. Hvad enten man vælger en kontaktperson eller taster en nummer manuelt ind, så sker der ingenting. Det er som om knappen med telefonrøret (Ring op) er deaktiveret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-09-15 11:50

Er det skype fra metrosiden (store ikoner) eller er den hentet til skrivebordet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-09-15 12:06

win 8.1 - skype fra skrivebord - inden pålogning opdaterede den - efter log ind kørte den et par minutter og fortalte til sidst at den ikke kunne logge på.

Nu afinstallerer jeg den på skrivebordet og den på metro siden

og installerer en ny.................så må jeg se om det hjælper.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 21-09-15 12:25

Det var bare inde fra selve programmet jeg opdaterede den. Man blev lovet "en bedre oplevelse".

Jeg har nu forsøgt ALT. Det er ikke muligt at kontakte Skype selv, kun deres andre frustrerede brugere i deres Community. Ja, dvs., der nægter Skype at lade mig skrive. Jeg skal "Sende oplysningerne igen" - og så skal jeg starte forfra. Efter 5 forsøg måtte jeg opgive at skrive i Community.

Har også prøvet at fjerne programmet helt, og så hente det igen. Samme resultat. Skype virker ganske enkelt ikke længere på min PC!

Jeg har dog ikke undladt at fortælle Skype hvilket l****firma de er, med deres manglende kundesupport og defekte programmer, da jeg ifm. afinstalleringen blev spurgt hvorfor jeg forlod dem!

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 21-09-15 14:15

Skype nægter at lade mig logge ind alle steder, både via deres app til PC og via hjemmesiden.

Det eneste sted, hvor Skype stadig lader til at virke, er på min telefon, hvor appen også er installeret. Der har de dog meget belejligt ikke gjort det muligt at annulleret abonnementt hos dem, så de trækker penge fra mig indtil jeg får et nyt VisaDankort. Det er jeg så nødt til at bede banken om, ellers skal jeg betale for Skype de næste 3 år...

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 50 point
Dato : 21-09-15 14:17

Skype er nede over hele verden lige nu, så det er måske derfor du ikke kan bruge det

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 21-09-15 14:52

Nu hvor jeg har prøvet at google "Skype down", så kan jeg godt se at der er noget om snakken!

Sjovt nok er Skype selv tavse som graven om problemet. Men det ville jeg nok også være, hvis jeg havde lavet et så ringe produkt...!

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 21-09-15 14:55

Tak for svaret trimare46.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-09-15 14:56

Ok trimare46 - men det havde været bedre om den var ude over hele verden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-09-15 19:06

Den virker igen..................................