/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Tv skærm
Fra : jensviggo
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 19-09-15 17:04

Pixelfejl stadig, jeg vedhæfter billeder der viser dem. MG påstår det har noget med magnetisme, og at et magnetisk felt fra nærliggende højtalere kan gøre det. Jag har udover de indbyggede højtalere to små diskant og en subvuffer stående under tv, kan de gøre det.

http://peecee.dk/upload/view/453297
http://peecee.dk/upload/view/453298
http://peecee.dk/upload/view/453299

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-09-15 17:10

Uden tvivl...

Du må have flyttet de højtalere.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-09-15 17:17
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-09-15 17:19

Mener du den streg på skærmen? den kommer ikke af at have et par HT stående.

Ellers vil jeg mene at HT kan lave mere ravage end det på billederne - det får farverne til at blande sig med hinanden i store pletter og ikke noget der ligner dit.

Ville mere tænke i retning af kabler.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 19-09-15 17:43

Højtaler har ingen indflydelse på Pixelfejl, en Pixel styres af en transistor der enten er afbrudt eller kortsluttet, næsten alle fladskærme har pixelfejl, dette er dog i overkanten og hvis det er en ny skærm skal den byttes på garantien.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-09-15 19:00

Godt så kan jeg godt sætte HT på plads igen. Det hjalp heller ikke. Tv har ikke garanti længere. Da der var garanti på tv, ca 5 mdr. Fik det osse pixelfejl som den tykke streg i midten. Det blev lavet på garantien men nu er fejlen der så igen. Jeg har haft kontaktet Samsung de siger bare jeg skal tænke i nye baner. Altså nyt tv. Samsungs reparatør siger ærgerligt men de kan intet gøre. Så enten må jeg leve med det eller købe nyt, det bliver nok ikke Samsung igen.
Tak for hjælpen. Mon det hjælper at pille bagbeklædningen af og støvsuge forsigtigt. Nå ja jeg kan jo prøve.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-09-15 20:43

Citat
Jeg har haft kontaktet Samsung de siger bare jeg skal tænke i nye baner. Altså nyt tv. Samsungs reparatør siger ærgerligt men de kan intet gøre. Så enten må jeg leve med det eller købe nyt, det bliver nok ikke Samsung igen.

God reklame.. for firmaet.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-15 09:04

En fladskærm påvirkes IKKE af et magnetfelt uanset hvor kraftigt det er. Det var de gamle billedrørsskærme der var baseret på et katodestrålerør hvor elektronstråler blev afbøjet af flere magnetfelter som var det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-09-15 09:09

Citat
Mon det hjælper at pille bagbeklædningen af og støvsuge forsigtigt. Nå ja jeg kan jo prøve.

Sikkert ikke - så går der nok helt kuk i elektronikken...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-09-15 14:07

Såfremt at det er samme fejl som sidst så dækker garantien

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-09-15 07:07

det er samme fejl som sidst, så hvad gør jeg rotw, jeg har jo prøvet?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-09-15 08:41

Jeg vil helt klart foreslå at du klager til forbrugerklagenævnet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-09-15 21:35

Citat
En fladskærm påvirkes IKKE af et magnetfelt uanset hvor kraftigt det er. Det var de gamle billedrørsskærme der var baseret på et katodestrålerør hvor elektronstråler blev afbøjet af flere magnetfelter som var det.

Hvem tænkte lige på det - men ellers ser det skægt ud, når der går ´kuk´ i farverne, det er dog hurtigt rettet, hvis man ellers ville betale for dét
Citat
det er samme fejl som sidst, så hvad gør jeg rotw, jeg har jo prøvet?

Og mig bekendt er der garanti på en reparation - Så klag din sag som skrevet står

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 18-10-15 07:24

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.