/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Nedtællings ur
Fra : jepser30
Vist : 358 gange
35 point
Dato : 16-09-15 15:42

Hvor finder jeg et nedtællingsur som nemt kan indstilles og som fx tæller ned til en begivenhed starter og derefter gerne resetter sig selv og starter forfra?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-09-15 17:22
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-15 07:28

THE FINAL COUNTDOWN Open source jQuery (javascript bibliotek) fra GitHub:

http://hilios.github.io/jQuery.countdown/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-09-15 07:34

Det har du vel på din telefon? Det er det vel på de fleste smarttelefoner i dag.
Hvis ikke så kan du nok hente en app. med alarm ur og nedtælling
alimak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-09-15 08:02

alimak ->
Du skal se; det er nok fordi jepser30 er ved at programmere sin egen (..eller andres) hjemmeside.

..og så duer indbyggede mobilfunktioner eller en app ikke til en dyt.

Løsningen fra timeanddate.com bygger på en forbindelse til en serverclock, hvilket har den fordel at timingen er uafhængig af pc'ens egen dato og tidsindstillinger, men giver så også mere datatrafik på klientsiden.

Ellers må man selv have fingrene nede i koden. Her er en simpel vejledning til at komme igang med PHP og jQuery (javascript):

http://code.runnable.com/UfNm33KMU1ZgAAEA/how-to-add-timer-countdown-digital-clock-using-jquery

..og her nogle forskellige scripts at blive inspireret af:

http://www.hotscripts.com/category/scripts/php/scripts-programs/countdowns/

</MOLOKYLE>