/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hjælp til UR
Fra : Rustica.dk
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 16-09-15 14:20

Hej Kan-du´er
Håber der er en der kan hjælpe mig lidt med et ur, jeg påtænker at købe.

Tissot Seastar med cal. 781 værk.
Måler 33 uden krone.
Kassen er forgyldt.
http://www.dba.dk/herreur-tissot-rigtig-fin/id-1018473155/¨

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved købet?
Er det en okay pris mv.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-09-15 14:42

Du skal være opmærksom på at din smartphone har indbygget ur, så det er helt overflødigt at slæbe rundt på en armbåndsur også.

Du skal også være opmærksom på at det ur er ret gammel, det er skramlet og det køer ikke på batteri, så du skal hele tiden være trække det op manuelt, ellers går det i stå. Hvis det går i stå skal du selv indstille tiden (f.eks. fra tiden på din smartphone). Uret set ret bedstefar agtigt ud.

Du kan sagtens finde helt nye og avancerede ure på nettet til langt billigere penge.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 16-09-15 14:54

Tak for input fun2 !

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-09-15 15:14

I dag kan man med ny kvarts teknologi få langt bedre ure langt billigere.

Selv fik jeg et smukt gyldent ur af mit firma, da jeg havde 25 års jubilæum.
Desværre smed jeg det væk ude på golfbanen, og for at min kone kunne sælge det,
fik jeg kun fået indgraveret navnet SG; hun er død nu.

I stedet købte jeg et nyt ur, der ligner, til kun godt 200 kr.
Det har gået upåklageligt og præcist i over 10 år,
Mærket er svært at læse men ligner: Q,Q quartz, og kan anbefales.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-09-15 15:39

Et ekstra bevis på at ure er blevet billigere,
min afdøde kone havde to ure, et på vintertid og et på sommertid,
så i stedet for at stille om, skiftede hun ur.

Min nye kone har arvet, kun det ene, og må så stille om...

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 17-09-15 07:44

Tak for input svendgiversen..

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-15 10:30

Det er op til dig selv, om du kan lide den slags ur.

Men det lugter at sælgeren ikke opgiver sit fulde navn. Når man ser på adressen, er det en anden som bor der.
Han har flere ure til salg . det kan være en billig kinesisk kopi. det kan man ikke se på et billede.

Jeg ville ikke købe der.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-15 17:03

Der er sjældent at der oplyses navn og adresse i selve profilen på de salgs sider, har selv en profil på de sider og oplyser kun i hvilken by jeg bor i, så det i sig selv er ikke suspekt - jeg ville blive bekymret hvis det var en ny bruger, som kun havde en eneste dyr ting til salg.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 17-09-15 17:30

Tak for svaret transor.