/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlmelding vedr. advrcntr4.dll
Fra : BerndJ
Vist : 505 gange
500 point
Dato : 13-09-15 20:51

Følgende fejlmelding dukker op hver gang jeg starter pcen:
"Nero: This program requires the file advrcntr4.dll, which was not found on this system." - Dette sker selvom Nero er afinstalleret og oprydning i registreringsdatabasen er foretaget.
Hvad kan jeg gøre for at denne melding IKKE popper op???

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-09-15 21:57

Der er tydeligvis noget som mangler at blive fjernet. Prøv Eusing Free Registry Cleaner fra http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm den kan finde mange fejl. Hvis du ikke har brugt et sådant program før finder den garanteret langt over hundrede fejl, måske flere hundrede som du blot kan lade den udbedre. Et andet alternativ er Ccleaner fra http://www.piriform.com/ccleaner som har nogle ekstra faciliteter. De finder ikke altid de samme fejl og kan derfor med fordel begge bruges lige efter hinanden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-09-15 17:19

Gen-installer Nero softwaren og hvis du så ikke vil have det,
brug så f.eks. Revo uninstaller til at fjerne det igen.

http://www.revouninstaller.com/start_freeware_download.html

Portable udgave
http://www.revouninstaller.com/download-free-portable.php

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-09-15 17:28

Eller hent Autoruns fra
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

Download
https://download.sysinternals.com/files/Autoruns.zip

Pak ud og kør, skal ikke installeres,
når det er startet og har læst data ind,
klikker du på kikkerten oppe i menuen,
i vinduet der åbner skriver du advrcntr4.dll og klikker på Find næste,
er du heldig finder programmet henvisningen, højreklik så på fundne henvisning og vælg Delete,
klik Ja for at slette indgangen/henvisningen!

Genstart så PC, så skulle fejl ikke gerne komme mere!

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 14-09-15 20:40

Til Klaudi:
Har kørt det foreslåede program:

"... i vinduet der åbner skriver du advrcntr4.dll og klikker på Find næste,
er du heldig finder programmet henvisningen, ..."

men programmet svarer: "cannot find string advrcnt4.dll".

Er der andre muligheder (jeg har ikke Nero og kan således ikke geninstallere).

Til Søren:
Hverken CCleaner eller Eusing Free Registry Cleaner kan løse problemer - andre foreslag??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-09-15 21:11

Du kan hente Nero programmer her
http://www.nero.com/eng/downloads/index.php

Andre muligheder, prøv Step 2

Step 1 – Reinstall Nero
Reinstalling Nero will remove all the files associated with Nero on your PC and then install fresh copies. This is recommended as a course of action as it is the simpliest way of rectifying the problem. If you are wanting to try the newest Nero out, you can find it here.

Reinstalling Nero will provide your system with a new instance of the advrcntr4.dll file. The new installation of Nero should then detect this file and carry on with its operations.

Step 2 – Manually Replace advrcntr4.dll On Your System
Replacing the advrcntr4.dll file is probably the surest way to get your system running as smoothly as possible again. You can do this very easily by following the guide below:

1) Download advrcntr4.dll from our server
http://www.personalcomputerfixes.com/wp-content/uploads/2010/07/advrcntr4.zip

2) Unzip the advrcntr4.dll file onto your computer’s hard drive

3) Browse to c:\Windows\System32

4) Locate the current advrcntr4.dll on your system

5) Rename the current advrcntr4.dll to advrcntr4BACKUP.dll

6) Copy & paste the new advrcntr4.dll into C:\Windows\System32

7) Click Start > Run (Or search”run” on Vista & Win7)

8 ) Type “cmd” in the box that appears

9) Type “regsvr32 advrcntr4.dll” on the black screen

10) Press enter

This will replace the advrcntr4.dll file on your PC with a fresh, new copy that your PC should be able to access again.
Kilde:
http://www.personalcomputerfixes.com/general-errors/how-to-fix-%E2%80%9Cadvrcntr4-dll-is-missing%E2%80%9D-nero-error/

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 15-09-15 19:08

Hej Klaudi ...

... jeg har gjort præcis som du skriver ... og får følgende fejlmelding:

"Modulet "advrcntr4.dll" kunne ikke indlæses. Den angivne modul blev ikke fundet".

Er der flere muligheder ... eller giver vi op??? (jeg har ikke lyst til at downloade Nero igen ... eller er Nero den eneste mulighed for at komme videre??)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-09-15 19:30

Du kan prøve at finde henvisningen manuelt i registreringsdatabasen.

Tast Win-logo+R, så åbner Kør boksen, skriv Regedit og klik OK

Så er Registreringseditor åbnet, tast så CTRL+F, så åbner søgevinduet,
skriv så advrcntr4.dll i Søg efter, marker Nøgler, Værdier og Data, klik på Find næste.

Finder den noget hvor advrcntr4.dll indgår kan du vælge at slette det,
men vær varsom, sletter du noget forkert kan det gå galt!!!

Lav evt backup af registreringsdatabasen...

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 15-09-15 19:55

Søgningen gav ingen resultater .... kan det være rigtig????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-09-15 20:17

Det bli'r mer' og mer' mystisk

Det burde absolut være muligt at fjerne den meddelse,
du bliver nok nødt til at prøve med at installere Nero igen,
det er gratis at hente en 15 dages prøveversion!

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 15-09-15 20:46

Ok - jeg prøver med Nero - vender tilbage i morgen aften ...

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 15-09-15 20:58

Nero installering: Fejlmelding:

"Der opstod fejl på InstallShield Wizard - Guiden blev afbrudt, før Nero 2015 blev fuld installeret."

Har prøvet 2 gange - samme resultat hver gang ... ??? ...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-09-15 17:44

Citat
"Der opstod fejl på InstallShield Wizard - Guiden blev afbrudt, før Nero 2015 blev fuld installeret."

Hent Windows Installer CleanUp Utility
her
http://download.softpedia.com/dl/38fbe2fe515492ca9b93d6a1f0614c09/55f98aa9/100018442/software/security/msicuu2.exe
eller her
http://www.majorgeeks.com/index.php?ct=files&action=download&

Når det er hentet så finder du filen msicuu2.exe du lige har hentet og dobbeltklikker på den for at installere Windows Installer CleanUp Utility

Når det er gjort starter du det og kigger efter noget med Nero, er der noget klik en enkelt gang på det og og klik så på Remove, klik OK til advarslen der kommer.
Genstart PC.

Prøv så at installere Nero igen.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 17-09-15 07:48

Efter at have downloaded Windows Installer CleanUp og åbner exe-filen kommer følgende fejlmelding frem:

"Windows Script Host
Script: C:\Users\jrgen_1\appdata ...
Linje: 17
Tegn: 1
Fejl: Tilladelse nægtet
Kode: 800A0046
Kilde: der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl"

og Installer CleanUp kan ikke installeres.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-09-15 11:41

Prøv de samme ting igen, men i steddet for blot at dobbeltklikke på værktøjerne så højreklik på dem og vælg "Kør som Administrator".

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 17-09-15 20:07

Til Soren og Klaudi:

Jeg har forsøgt at installere som administrator - nu kommer følgende fejlmelding:

"Error 1327 Invalid. Drive: D:\"

og installationen kan ikke gennemføres.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-09-15 20:18

Der er da vist godt og grundigt kuk i den pc!

Har du styresystemet på drev D eller ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-09-15 20:19

eller er D drevet dit CD/DVD drev??

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 17-09-15 21:10

D-drevet er en ekstern DVD/CD-drev som ikke er brugt MEGET længe ... det bliver mere og mere mystisk. Ikke mindst fordi pc'en kører hurtigt og pålidelig uden driftsforstyrrelser. Det er egentlig mere et "kosmetisk" problem - jeg kan bare lukke fejlmeldingen ... og så fungerer alt fint ... .

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-15 22:50

Citat
Dette sker selvom Nero er afinstalleret og oprydning i registreringsdatabasen er foretaget.

Citat
D-drevet er en ekstern DVD/CD-drev som ikke er brugt MEGET længe ... det bliver mere og mere mystisk. Ikke mindst fordi pc'en kører hurtigt og pålidelig uden driftsforstyrrelser. Det er egentlig mere et "kosmetisk" problem - jeg kan bare lukke fejlmeldingen ... og så fungerer alt fint ...

HVIS? du har kørt en installation/ eller bare en Portable udgave fra DET DREV, så er det klart at Windows ikke kan finde resterne af ´filerne´ = start en ny install fra D drevet og slet ALT - som da du gjorde det første gang - windows har sikkert gemt oplysninger hvor install startede fra og derfor dukker meldingen op )&¤/( MÅSKE..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-15 22:54

Citat
Nero er afinstalleret og oprydning i registreringsdatabasen er foretaget.

Mange gange skal et program/er af installeres af selve programmet og ikke gennem kontrolpanel / FJERN ET PROGRAM
Har læst at mange har problemer med både det ene og andet herinde, netop fordi de prøver at fjerne den gennem kontrolpanel - og det jag har læst mest om er AV programmer og de lidt tungere programmer, som Nero må siges at være = så start forfra og afinstaller med/fra skiven i drevet

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 18-09-15 16:38

Nero var installeret på pcen da jeg købte den - der fulgte ikke nogen CD/DVDer med. Pcen har ikke nogen selvstændig D-drev - jeg har købt en ekstern, som jeg ikke har brugt i flere måneder.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-09-15 16:56

Har du prøvet Nero's egen oprydningsprogram. Denne skulle fjerne alt som bliver lagt ind med Nero: http://www.nero.com/eng/support/service/nero-clean-tool.php

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 18-09-15 18:24

Du kan prøve tip fra tidligere, men søg efter Nero istedet for

Hent Autoruns https://download.sysinternals.com/files/Autoruns.zip

Pak ud og kør (højreklik og vælg Kør som administrator), skal ikke installeres,
når det er startet og har læst data ind, klikker du på kikkerten oppe i menuen,
i vinduet der åbner skriver du Nero og klikker på Find næste,
er du heldig finder programmet henvisninger til Nero,
højreklik så på fundne henvisning og vælg Delete,
klik Ja for at slette indgangen/henvisningen!

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-09-15 16:35

Til Soren og Klaudi ...
... har kørt Nero-clean-tool ... efter genstart stadigvæk samme fejlmelding ...
... og har kørt Autorun som administrator ... har fundet et par henvisninger som alle er deletet ... men efter genstart fortsat samme fejlmelding.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 20-09-15 16:51

Har du også kørt Nero-clean-tool som administrator?

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-09-15 18:24

yes

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 22-09-15 20:31

Tak for svaret Klaudi.
Jeg fik løst problemet på følgende måde:
i Stifinder har jeg søgt på Nero og manuelt deletet alt hvad der kom frem
bagefter kørt Autoruns https://download.sysinternals.com/files/Autoruns.zip
og sidenhen har der ikke været nogen fejlmelding, ej heller efter genstart.
TAK for hjælpen til alle!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-09-15 20:59

velbekomme