/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
uglyldig værdi for reg. databasen
Fra : creamcheese
Vist : 851 gange
100 point
Dato : 12-09-15 09:37

Når jeg skanner noget ind, og det kommer på skrivebordet, kan jeg ikke åben det for der står "ugyldig værdi for registreringsdtabasen" (invalid value for registry). Det har ikke altid været sådan. Min pc er ca. et år gammel, en (billig) packard bell model. Jeg har med success kunne vedhæfte filen og sende det med en mail, men hvorfor kan jeg ikke åben disse fil?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-09-15 10:40

Hvilke filetyper drejer det sig om?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-09-15 11:59

Kør Ccleaner :

Vejledning i brug af programmet på Dansk: http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

Det er en ældre version der beskrives, men den 'nye' er præcis mage til.

Hent programmet hér: https://www.piriform.com/ccleaner/download

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 12-09-15 14:09

webnoob: Det er jpeg og bmp filer.
molokyle: Du mener at jeg skal rydde op i min registry? Jeg har eusing registry cleaner og bruger det program flittigt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-09-15 20:24

Citat
og bruger det program flittigt.

Det kunne godt være et problem. Man skal som udgangspunkt ikke pille i registreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-09-15 20:28

Har du prøvet at højreklikke på billedet /egenskaber/generelt - åbn med eller skift og vælg program.

https://www.google.dk/#q=file+associations+fix

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-15 21:34

Citat
Når jeg skanner noget ind, og det kommer på skrivebordet, kan jeg ikke åben det for der står "ugyldig værdi for registreringsdtabasen" (invalid value for registry)
hvad mener du med "skannet noget ind" ?
det du har på skrivebordet er måske kun en genvej som ikke virker fordi du har flyytet filen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-15 08:38

Som o.v.n. skriver: Tjek indstillingerne for dit Skannerprogram. Nulstil det evt. til fabriksindstillingerne hvis denne mulighed foreligger.

Alternativt: Slet Skannerprogrammet og geninstaller det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 15-09-15 14:25

Jeg har gået tilbage til Windows 8. Det var simpelthen fejl i det der Windows 10 som de prøver at pådutte folk, jeg ved ikke hvorfor, sadister måske. NU kan jeg se mine billeder o.a. som jeg ikke kunne med Windows 10.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-15 14:37

creamcheese -> BE WARE ...!

http://www.kandu.dk/tip22564.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-11-15 08:20

Halloooo

Godkendelse af svar
Fra : creamcheese

Dato : 18-11-15 15:35

Tak for svaret molokyle. Du har gået ind i problemstillingen flere gange og kan lige så godt få points. Som jeg skrev, da jeg gik tilbage til Windows 8 var problemet løst så.......fint nok.