/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 home - opdateringer
Fra : lgs
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 11-09-15 19:55

Har i den forløbne uge modtaget advis om opdateringer til Windows 7 home premium.
Den første omfattede vist 34 opdat., den næste for et par dage siden 2 og idag 1.
De første 34 tog forventeligt en del tid - de 2 opdat., især nr. 2, tog mere end 2 timer og den ene idag mere end 2 timer.

Her vil jeg blot høre, om det kan have sin rigtighed eller om det er min ældre stationære pc, der er langsommere end normalt. Har forgæves googlet "problemstillingen".

Efter disse opdat. fungerer pc normalt.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-09-15 08:00

ja hvis ikke du løbende får opdateret så skal det nok passe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-09-15 08:18

Den opdatering som kommer månedligt indeholder bl.a. "Værktøj til fjernelse af skadelig software"

Ved installation af denne opdatering skannes HELE computerens indhold.

Alt efter hvor mange programmer du har installeret ..og alt efter om du har 'orden i sagerne' (dvs. kørt ; Diskoprydning og Defragmentering, samt evt. rettet fejl i registreringsdatabasen med Ccleaner) kan det godt tage lang tid (..næsten en time) for denne opdatering at blive færdig på en ældre PC.

Prøv at se om ikke du får mere fart over feltet med Ccleaner.

Vejledning i brug af programmet på Dansk: http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

Det er en ældre version der beskrives, men den 'nye' er præcis mage til.

Hent programmet hér: https://www.piriform.com/ccleaner/download

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-09-15 11:52

Jeg har 'boret' lidt i dit problem lgs og er af den overbevisning; at dette måske kunne være årsagen:

http://www.version2.dk/artikel/microsoft-lusker-windows-10-ind-paa-din-pc-360005

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 12-09-15 15:53

Hej Molokyle

foreløbig tak for din dybdeboring - den mulige indluskning/forberedelse til windows 10 er jo nærmest en tilståelsessag fra MS - ihvertfald har de gjort sig anstrengelser for at få mig til at gå over hertil, hvilket jeg umiddelbart ikke har i sinde at gøre.

Men om du kan fortælle det, så ville det da være interessant at vide, hvorledes en ukyndig som jeg kan identificere disse "fede" filer/programmer. Men er de installeret, så er det vel det..........

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-15 08:31

lgs -> Nu sidder jeg selv med go'e gamle XP Pro ..og har således ikke problemet. Derfor kan jeg ikke komme med en skudsikker løsning, men jeg kan beskrive hvad jeg umiddelbart selv ville gøre:

1.) Slå automatiske opdateringer fra. Det er jo således at filerne bliver sneget ind. Man kan jo altid manuelt vælge hvilke opdateringer man selv vil installere via Microsoft Update.

2.) I Stifinder vælges at vise 'skjulte filer og mapper'. Således:

Menuen Funktioner -> Mappeindstillinger... -> fanen; Vis -> afsnittet; Filer og Mapper -> Fjern flueben fra 'Skjul beskyttede operativsystemfiler (anbefalet)' -> Sæt prik ved; Skjulte filer og mapper (.) Vis skjulte filer og mapper.

Nu kan du søge efter mappen "$Windows.~BT." og slette indholdet (evt. HELE mappen)

Som sagt giver jeg ingen garantier og fiflen med systemfiler er på EGET ansvar
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 13-09-15 15:06

Tak for svarene molokyle.