/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Overføre film fra Samsung S6 Edge
Fra : kimsdk
Vist : 291 gange
100 point
Dato : 08-09-15 15:44

Hvordan overfører jeg en film optaget på S6?
Billeder kan jeg fint se i stifinder, men de MPEG4-film, jeg har optaget er der ikke i stifinder på pc (er der godt nok i stifinder på tlf.).

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-09-15 17:09

Jeg har selv en Samsung, men ikke lige den model.
Hvordan overfører du billederne?

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 08-09-15 17:14

Tilslutter via USB kabel, kommer tlf ind som drev. I mappen DCIM/billeder

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-09-15 17:17

ok.
Ligger der andre mapper under DCIM?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-09-15 17:55

Når du har tilsluttet tlf med usb og klikket på tlf ikon i stifinder,
så prøv at kigge under:

Card > DCIM > Camera
eller
Phone > DCIM > Camera

Når du kan se dem i tlf stifinder, burde du os kunne finde dem i windwos stifinder!

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-09-15 18:02

På min Samsung er der en mappe, der hedder... DCIM/100_CINE
Her ligger en Samsung Galaxy Note 4 film fra standard camera.
Andre caneraapps lægger dem andre steder.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 08-09-15 19:34

Der er mine ikke.
Kender ALT til at finde filer i stifinder, mine MPEG er derigtig bare ikke

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-09-15 19:54

Så må de jo ligge et andet sted.
Stifinder? Mener du stifinfer på PC. Mig bekendt er der ingen stifinder på en android. Hvis du siger, at du kan se filmene på telefonen, mener du så, at filmene kan afspilles eller har du en app, hvor du kan se filmfilerne?
Ser du billederne på PCen, mens de ligger på telefonen, eller har du kopieret dem over først?
(Jeg tvivler nemlig på, at film, der ligger på telefonen, kån afspilles på PC uden først at være kopierede)
Du må undskylde, hvis jeg spørger om noget, du mener er elementært, men det må du finde dig i, hvis du vil have andre til at hjælpe dig!)

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-09-15 20:09

Måske der er nogen i en anden gruppe, der ved mere om det. Operativsystemer? Eller Mobiltelefoni.
Det er jo et teknisk spørgsmål.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 08-09-15 20:18

Prøver, at præcisere mig. I stifinder på tlf (uanset hvilken jeg bruger. Apps mm) er filerne der som MPEG4, men tilsluttet via USB og i stifinder på pc findes disse MPEG4 filer ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-09-15 20:35

Hedder de ikke .mp4 og ikke mpeg?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-09-15 20:39

Ok. Klart.
Jeg må indrømme, at det lyder sært.
Jeg kan ikke gennemskue, hvad der lige sker her, men måske kan det lade sig gøre på en anden måde.
Hvis du har Dropbox eller anden cloud, kunne du prøve at smide filerne over den vej.
Det forklarer selvfølgelig ikke noget ?

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 08-09-15 20:43

Nu holder i dæleme op. Jo filerne hedder .mp4, det er MPEG4 formatet. Hvis i ikke ved det, så venligt ikke svar eller deltag på dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-09-15 20:47

Okay. Så slipper du for mere fra min side!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-09-15 21:04

Citat
Nu holder i dæleme op. Jo filerne hedder .mp4, det er MPEG4 formatet. Hvis i ikke ved det, så venligt ikke svar eller deltag på dette spørgsmål.

Du må squ da meget undskylde at man prøver at hjælpe dig

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 08-09-15 21:08

ThomasCSR, nej dit forslag/forsøg er ikke så dumt endda. Har prøvet både at dele, oplader og sende fil via email. Alle tre ting virker... kan bare ikke se den i telefonens hukommelse. Det var bare klaudis spørgsmål; om det hedder Arla mælk eller stadig Kløver ??

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 09-09-15 07:52

"Problemet" har åbenbart løst sig selv, nu kan jeg - for første gang i tlf´s levetid - også se Mpeg-filer.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 09-09-15 10:23

Måske skyltes dit problem bare at stifinder kan være meget længe om at vise indholdet i mapper med meget store filer...
/Janus

Annuller spørgsmålet
Fra : kimsdk

Dato : 09-09-15 12:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål