/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
EU afstemning, 3. december
Fra : ElvenaR
Vist : 839 gange
30 point
Dato : 08-09-15 08:01

Vi skal stemme om et EU retsforbehold, eller flere (?) 3. devember i år.

Jeg er på bar bund ....

Skal man stemme *JA* - Hvorfor ... ?

Skal man stemme *NEJ* - Hvorfor .... ?

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 08-09-15 08:03

december og ikke devember

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 30 point
Dato : 08-09-15 13:44

Man skal stemme efter sin egen overbevisning.
Så du må undersøge hvad der egentlig stemmes om.
Ud fra det kan du så bestemme du syntes er bedst.

Det er bedre at stemme forkert, end slet ikke at stemme.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-09-15 14:04

Jeg tror jeg stemmer ja, men har ikke helt bestemt mig. Om vi vil det eller ej, så er Danmark en del af Europa, om EU er perfekt eller ikke, så er det det der er. Situationen lige nu med flygtningene viser igen at vi intet vinder ved at stå udenfor, situationen kræver fælles Europæisk handling.

Lige om lidt kommer Tommy og fortæller hvor forfærdeligt det er at stemme ja, det vil kun bekræfte mig i at stemme ja.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 08-09-15 14:36

Der kommer vel en debat med de forskellige partier, på et tidspunkt ...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-09-15 14:41

Citat
Der kommer vel en debat med de forskellige partier, på et tidspunkt ...

Eller lidt mudderkastning, med clement i spidsen, som professionel debatafbryder.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 08-09-15 19:04

Jeg stemte NEJ - 2. oktober 1972

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-09-15 20:41

Citat
Lige om lidt kommer Tommy og fortæller hvor forfærdeligt det er at stemme ja, det vil kun bekræfte mig i at stemme ja.
Mon ikke, du igen trænger til en tur på Lolitadukken.

Men siden din slags stemmer JA, bestyrker det mig i at stemme NEJ.
EU er jo med al tydelighed brudt sammen. Samme symptomer som det 3. rige i april 45. Først magtesløshed, så kaos................. og så kom selvmordet.
Angela Mærk'lig alias Mutti Multikulti, har for allerede ladt pistolen. Vi venter på "La grande finale".

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-09-15 20:57

Idioten Tommy fortsatte lemmingeteknikken, jeg er mere end nogensinde overbevist om at det skal være et ja.

Til ElvenaR, desværre kan du ikke forvente debat på kandu.dk, der er stort set kun mudderkastere som Tommy, der aldrig debatterer men læsser stakkevis af hestelort af. Han (og hans slags) argumenterer aldrig, de svarer aldrig på det der bliver skrevet, han serverer bare løgn og uhyrligheder.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-09-15 21:19

Citat
Idioten Tommy fortsatte lemmingeteknikken, jeg er mere end nogensinde overbevist om at det skal være et ja.

Til ElvenaR, desværre kan du ikke forvente debat på kandu.dk, der er stort set kun mudderkastere som Tommy, der aldrig debatterer men læsser stakkevis af hestelort af. Han (og hans slags) argumenterer aldrig, de svarer aldrig på det der bliver skrevet, han serverer bare løgn og uhyrligheder.
Før du fortsætter, så scroll op til dit eget indlæg, hvori der står;
Citat
Jeg tror jeg stemmer ja, men har ikke helt bestemt mig. Om vi vil det eller ej, så er Danmark en del af Europa, om EU er perfekt eller ikke, så er det det der er. Situationen lige nu med flygtningene viser igen at vi intet vinder ved at stå udenfor, situationen kræver fælles Europæisk handling.

Lige om lidt kommer Tommy og fortæller hvor forfærdeligt det er at stemme ja, det vil kun bekræfte mig i at stemme ja.
Det skrev du før jeg i det hele taget havde logget ind på Kandu. Du vil ha' ballade, dit lede radikale læs lort.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-09-15 21:27

Citat
Jeg stemte NEJ - 2. oktober 1972

Det gjorde jeg også indtil 1992, derefter JA!

Hvorfor sindelagsskiftet?

Mest fordi det efterhånden gik op for mig, at Danmark helt alene i den store verden (som vi ville være udenfor EF/EU) simpelthen ikke var stort og stærkt nok til at klare sig selv!!

Norge, der som bekendt vælter sig i oile/gasindtægter, står formelt set udenfor, men fordi de ikke har direkte indflydelse på hvad der sker i EU, har de langt flere folk i Bruxelles end vi har (deres er bare allesammen lobbyister), og når tingene er vedtaget i EU, retter Norge 100% ind efter reglerne, for de har ikke andet valg.

Vi sidder i det mindste med ved forhandlingsbordet, kan (nogle gange) få særregler mv., et godt argument er et godt argument selv om det kommer fra et lille land, men selvf. har Tyskland med 80 millioner indbyggere noget mere pondus end vores 5,6 mio.

Nejsigernes argumenter minder mest om "Tjener, der er et hår i suppen", for hver gang der skal stemmes, kæmper de indædt for at bevare det de var 100% imod ved sidste afstemning.

Enhver må prøve at afveje fordele og ulemper ved EU, når de skal stemme, men ingen af os har vist det fulde overblik, alternativet er at stemme som det folketingsmedlem/parti man vil stemme på anbefaler.

Citat
EU er jo med al tydelighed brudt sammen. Samme symptomer som det 3. rige i april 45. Først magtesløshed, så kaos................. og så kom selvmordet.

Tommy, det holder ikke en millimeter.

Der er store problemer, så langt kan vi være enige, men tror du virkelig et Europa uden EU
ville kunne klare det bedre, om overhovedet?

Hvis lille Lars og Støjberg stod mutters alene i Europa, ville flygtningene så bare suse uden om Dk på flyvende tæpper på vej til Sverige?
Skulle vi have bevæbnede vagter med ordre til at skyde og pigtråd/miner om vores 7000 km kyster?
Eller kunne vi nøjes med store plakater med Støjberg og Tulle allevegne med teksten "her vogter vi" på 15 sprog?

Hvis vi endelig lukkede grænserne for flygtninge, hvordan mon det så gik vores eksport til EU, når vi havde lagt hele byrden hos dem?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-09-15 22:29

Norge har da klaret sig meget godt uden for den tætte tilknytning til EU.
Norden ville have klaret sig fint.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-09-15 23:13

Vangr, uanset hvor mange vers du sætter ind i "din sang fra de varme lande" er EU brudt sammen. F.eks på flygtningeområdet, sejler alt - og det bliver værre.

Mine tanker går nu til Padborg og Rødbyhavn. Stakkels beboere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-09-15 04:48

Citat
Norge har da klaret sig meget godt uden for den tætte tilknytning til EU.
Norden ville have klaret sig fint.

Norge ville, uden deres olie-/gasindtægter, være medlem af EU, de ville ikke have råd til andet. Bl.a. har Norge de suverænt højeste forbrugerpriser i Europa, 57% over gennemsnittet, 76% for fødevarer!
http://www.dst.dk/da/Statistik/NytHtml.aspx?cid=18949

Hvis Norden havde været en samlet enhed kunne vi måske have klaret os fint udenfor EU, desværre døde den tanke i 1970, og først derefter gik Dk for alvor i gang med EF, som det hed dengang.

https://da.wikipedia.org/wiki/Nordek

Tommy, mine tanker går til de stakkels flygtninge, det virker ikke som om beboerne i Rødby er så stakkels

http://politiken.dk/indland/ECE2830097/danskere-modtog-flygtninge-med-buffet-og-100-durumruller-i-roedby/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-09-15 20:08

Citat
Tommy, mine tanker går til de stakkels flygtninge, det virker ikke som om beboerne i Rødby er så stakkels
Ha ha ha.... ja i starten er alting jo sjovt, lige indtil hverdagen går op for "venligboerne", "Besteforældre for asyl" og andre "Gutmenchen" Jeg glæder mig da til at læse og høre videre, dernede syd på, når virkeligheden går op for beboerne.

Her er lidt forsmag på, hvad der venter de gæve Rødbyhavnere:
Tirsdag aften var en gruppe indvandrere mødt til demonstration op foran den skole i Rødby på Lolland, hvor omkring 400 nyankomne flygtninge og migranter er indkvarteret.
Gruppen råbte efter politiet, at flygtningene og migranterne skullle lukkes ud, da de havde mad og tøj med til dem. Politiet tilkendegav, at demonstrationen var ulovlig og bad folk om at gå hjem. Uroen eskalerede og førte til at de cirka 200 unge vrede mænd kastede med sten og tomater mod politiet.
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-09-08-vrede-unge-maend-kastede-tomater-og-sten-mod-politiet

Vedr. dit skriv om Sejlskibet uden ror - også kaldet EU. Det har vi diskuteret masser af gange - og jeg gider egentlig ikke at bruge krudt på det, men henviser til DF, LA, Enhedslisten og Folkebevægelsen mod EU's argumentation for, at danskerne skal stemme nej.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-09-15 21:11

Citat
DF, LA, Enhedslisten og Folkebevægelsen mod EU's argumentation for, at danskerne skal stemme nej.

Jeg kan godt forstå du ikke henviser til argumentationen, den handler jo kun om at få stemmer til de der sære partier!

Hvis de, vælgerne forbyde, fik magten (Tulle har klart vist han ikke tør magtens åg, han kunne være blevet statsminister eller i det mindste finansminister, i stedet for kastratsanger med falsk tone), måtte de hurtigt krybe til korset, de snakker fantasillioner og andre fantasterier, som tidsrejser til 1950'ernes "trygge" verden.

Løkke står nu og insisterer på, at Dk ikke skal indgå i en fordeling af flygtningene, selv om det ville give os MEGET FÆRRE flygtninge (han siger selv, vi vil få flere end ved en fordeling) , ligesom vi sidste år kun ville have modtaget 1/5 af dem vi fik, hvis vi var gået med til en fordelingsnøgle!

Politik er at ville, som Palme sagde, politik for DF og kumpaner (inkl V) er at snakke udenom!

At mit parti er gledet så langt ned af den glidebane bekymrer mig dybt, desværre er alternativerne endnu værre, måske ikke lige på flygtninge, men på andre punkter, dagpenge fx!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-09-15 21:30

Du bliver mere og mere skinger
Du lyder næsten som ham fantasten, Jacob Terp.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-09-15 21:49

Citat
Du bliver mere og mere skinger

Det er så din argumentation?

Tænkte det nok, vorherpes bevares

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-09-15 16:07

Citat
Tænkte det nok, vorherpes bevares
Nå nå nå nå vagnr, når du lægger mig div. argumentationer i munden, må jeg vel ha' lov til at sige fra.
Hvor ved du fra jeg er 100% enig med DF, eller Venstre..?
Det eneste du ved er, at jeg ikke er socialdemokrat - og det har du ret i. Det gør vel ikke mig til at være en ringere menneske.

Men jeg stemmer NEJ den 3. december. Det burde alle andre også gøre.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-09-15 17:01

Citat
Nå nå nå nå vagnr, når du lægger mig div. argumentationer i munden, må jeg vel ha' lov til at sige fra.

Jeg har ikke lagt dig argumentationer i munden, men jeg har efterlyst dem!

Det har været som at råbe i ørkenen, ingen svar

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 10-09-15 17:25

Jeg regner med at stemme NEJ, 3. December. Som jeg altid har gjort.

Jeg kan dog godt lide nogle gode modargumenter til mit eget standpunkt .

Desuden vil jeg gerne se debatten, når den kommer, engang.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-09-15 17:50

Citat
Dublin-forordningen siger, at det land, flygtningene kommer til, er det land, hvor de skal registreres. Det er sådan, vi agerer i Sverige, og vi agter at følge reglerne. Så det er en uheldig beslutning,« sagde Löfven og fortsatte:

"En af de vigtigste opgaver, vi har i Europa, er nu at sikre, at alle følger reglerne."
Kort sagt, hele EU er brudt sammen. De fleste flygtninge passerer gennem 6 - 7 lande.

Citat
Jeg regner med at stemme NEJ, 3. December. Som jeg altid har gjort.
Yderst fornuftigt. Bliver det et JA, er det sidste gang Danmark får lov til at stemme om noget som helst vedr. EU.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 11-09-15 08:16

Tak til ALLE

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 11-09-15 08:17

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-15 10:10

Selv tak - og jeg håber du finder frem til det du syntes er bedst.