/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Utydelige print
Fra : o.v.n.
Vist : 576 gange
200 point
Dato : 08-09-15 02:58

Min Canon Pixma MG 5350 skriver utydeligt, der er streger uden print i teksen, ikke sådan at dokumenterne er ulæselige men nogle linjer skal man gætte lidt hvad der står, jeg har sat nye uoriginale patroner i for en måneds tid siden og problemet er kommet med de nye patroner ,men det kan være tilfældigt, printeren har nemlig skrevet uden problemer indtil i lørdags da jeg opdagede de utydelige print, jeg har i printerens indstillinger bedt den rense dyser og underruller, det hjalp lidt men problemet er ikke helt væk.
Jeg vil forsøge at lade maskinen selv rense en gang til men bør jeg tage patronerne ud og rense manuel og hvordan gør man det?
Har i andre forslag?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-09-15 08:15

Der er da ting der taler for en fejl i patronerne - "dyserne" er vel integreret i patronerne!?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-09-15 08:28

Jeg har selv en Canon-printer (Canon MX920) hvor det IKKE ville hjælpe at prøve at rense patronerne da skrivehovedet ikke sidder på disse. Derimod har jeg to knapper til rensning under "Kontrolpanel - Hardware og lyd - Enheder og printere - Canon MX920 series Printer - Printer - Egenskaber - Vedligeholdelse". Her kan jeg klikke på henh.v. "Rensning" og "Grundig rensning". Jeg kører selv med uoriginale patroner og havde et lignende problem for nogen tid siden som viste sig at skyldtes en halvtom patron. Det hjalp da jeg havde kørt "Grundig rensning" nogle gange og havde skiftet patronen. Så se om du ikke også skulle have en knap som hedder "Grundig rensning".

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 08-09-15 11:42

Du må have denne side hvor du kan vælge de forskellige renseformer. http://peecee.dk/upload/view/452963
Jeg har også mg5350 og har altid kunne rense udtværet/stribet udskrift via denne side. Jeg har aldrig brugt andet end uoriginale printerpatroner fra billigmedien.de

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-09-15 12:41

Tak for svaret bentjuul. Det hjalp med en grundig rensning nu står bogstaverne krystalklart på papiret den rensning jeg selv forsøgte er på selve printeren under menuen Opsætning