/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdateringer bliver ikke installeret
Fra : Lincoln1242
Vist : 909 gange
29 point
Dato : 07-09-15 16:24

På min Windows 8 PC får jeg en besked, når jeg starter PC’en op:

”Windows Update
Vigtige opdateringer er tilgængelige
Gå til Pc-indstillinger for at installere dem”

Det gør jeg så. Og kan se at der ligger 60-80 opdateringer/sikkerhedsopdateringer, hvortil der står ”Installationen på (dato) blev ikke fuldført”. Datoerne løber fra 31. august frem til dato. Men der er ingen steder hvor jeg kan sætte installationen i gang. Under Windows Update søger den efter opdateringer – hele tiden. Den bliver aldrig færdig med at søge…

Under ”Vælg hvordan opdateringer skal installeres” er den sat til ”Installér opdateringer automatisk”. Jeg bemærker så at der nederst står ”Bemærk! Windows Update opdaterer muligvis først sig selv automatisk, når der søges efter andre opdateringer”… Ergo er det så som så med den automatiske opdatering, idet den først opdaterer når man SELV beder om det…

Hvordan sikrer jeg mig at Windows Update er/bliver opdateret!?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-15 19:01

Jeg har oplevet at det er opdaterings rækkefølgen som driller. Uden at vide det bestemt.
Jeg gør dette
Start > kontrolpanel > system og sikkerhed > slå automatiske opdateringer til eller fra
under punktet vigtige opdateringer og vælg
søg efter opdateringer men lad mig vælge................

så skal du en tur ind i > søg efter opdateringer > klik på det øverste flueben så alle fluer er væk
nu kan du prøve med en eller flere opdateringer ad gangen > start nedefra

Måske er du heldig. - det var jeg.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 07-09-15 19:10

Efter flere timers søgning blev den endelig færdig.

Den skriver nu ”Hent og installer opdateringer (147,1 MB - 253,0 MB) i alt”

Jeg har så trykket på knappen ”Installer”, og der står ”Forbereder installation”. Men der sker ikke mere.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 07-09-15 19:19

Jeg er nået til "Søg efter opdateringer". Det står "Henter opdateringer" (0 KB i alt, 0% fuldført).

Så den vil slet ikke hente opdateringerne...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-15 19:25

Har du prøvet at følge min anvisning

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 07-09-15 19:28

Jep, den strander ved "Henter opdateringer". Den bliver ved med at stå med 0%. Og kontrolpanelet fryser/går ned.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-15 19:31

ok - så virker det ikke på din comp.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 07-09-15 19:51

Jeg prøvede at fravælge alle opdateringer, og kun vælge én af dem – men kontrolpanelet går stadig kold. Og når man går tilbage igen, så starter den helt forfra med at søge efter opdateringer...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-15 20:04

Så er det muligt du skal gå til gendannelse fra et tidspunkt hvor den ikke lavede ballade.
Altså gendannelse og ikke genoprettelse
og så prøve igen.

Jeg kan ikke huske hvor gendannelse ligger, men søg på luppen efter gendannelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-15 07:21

Tjek om computerens tid, dato og årstal er angivet korrekt. Er de ikke det? Så vil Windows ikke opdatere.

Du kan også prøve at tjekke dette: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-8

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : HomeAlone

Dato : 08-09-15 10:57

Havde samme problem og fik det løst ved at følge dette

http://www.sevenforums.com/tutorials/91738-windows-update-reset.html

Vær opmærksom på at søgningen efter opdateringer sommetider tager meget lang tid. Hvis du herefter har mange opdateringer er Eyvinds forslag en god ide hvis du stadig har opdateringer der ikke vil installeres.

Accepteret svar
Fra : frederikshavn

Modtaget 29 point
Dato : 10-09-15 13:53

prøv at tage en af gangen hjalp for mig

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 13-09-15 18:26

Det gjorde det også for mig! Tak for svaret frederikshavn.