/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Mobilos
Fra : mig-selv
Vist : 545 gange
500 point
Dato : 05-09-15 15:24

Er der ikke mange her inde der hader mennesker med mobil telefoner?
og så kommer jeg til at tænke på dette lille tip:
http://www.kandu.dk/tip22493.aspx

Hvor tit har jeg ikke været ude for at den person man står og taler med, pludseligt får et opkald i øresneglen midt i en samtale og som han besvarer, og så står man ganske uforstående og syntes DET er sgu da noget fis han fyrer af, og afbryder ham/hende bare for at få at vide at han står og snakker i tlf OG ikke til mig.
Så bliver jeg sur og går.

Samt billister der absolut ikke kan vente med at komme for sent hjem - men skal lige tekste at de bliver 2 minutter for sent på den = det burde koste et KLIP i kortet.
Dytter tit af sådanne, bare for at få en sur míne eller en finger.

Hvad ville mennesker dog gøre uden en Mobilos??

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 500 point
Dato : 05-09-15 16:25

Kan sagtens følge dig. Det er jo blevet den nye gud, her i DK. Har også bemærket, at selv "fattige" flygninger, som en selvfølge følger pænt med, hvad udstyr angår. Men den udleveres jo nok som en del af "menneskerettighederne": Uden mobil er man ikke en del af samfundet.

Så for ikke længe siden, en far der truede med at tage hans datter ud af skolen, fordi eleverne skulle aflevere deres mobil, mens der var undervisning. Han mente lærerne greb ind i hendes personlig frihed. Akja....at se på, var han endda en voksen mand. Så skal det jo gå galt, når ikke forældrerne er bedre.

Vi hører om, at mange unge mennesker starter en "karriere" i RKI, bl.a. fordi de hele tiden skal have det nyeste udstyr, uanset hvad det koster.....små lempelige afbedrag.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-09-15 16:50

Her et godt eksempel!
http://peecee.dk/upload/view/452913

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-09-15 18:24

Citat
Her et godt eksempel!

Det kunne være mig..

Denne er nu også skæg, de skal kunne tekste og køre for at bestå:
https://www.youtube.com/watch?v=HbjSWDwJILs

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-09-15 18:30

Citat
små lempelige afbedrag.

Jamen det de også - det er nok mere løøøøøøøøøøøøøøøøøøøøbetiden de glemmer at se på, og så omkring 25 - 50% i renter, jo det kan blive dyrt i sidste ende.
Ikke for sige at jeg er bedre, fik selv et sådant hurtig lån sidste år, men kun med en løbetid på 2 år - så kan man i det mindste se en ende på den selvforskyldte galskab.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-09-15 21:46

Tjaaa, jeg har en Nokia C1 til trods for, at flere har prøvet at overbevise mig om, at jeg har rigtig meget, at bruge en I-phone til.

Og jeg er sådan en forælder, der glæder sig når lærerne endelig træder i karakter og samler mobiltelefonerne ind før undervisningen starter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-09-15 22:58

Citat
Og jeg er sådan en forælder, der glæder sig når lærerne endelig træder i karakter og samler mobiltelefonerne ind før undervisningen starter.

Haha..hvordan var det nu det var? i gamle skole dage med børne demokrati = mener børnene underviste lærene... men mobilos overtager altså samfundet - Uha..da da

https://www.youtube.com/watch?v=f3u7lo8BlZs
Bare en af mange ´ungdomsfilm´.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-09-15 23:47

Citat
https://www.youtube.com/watch?v=f3u7lo8BlZs
Bare en af mange ´ungdomsfilm´.

Den har jeg ikke set, det ku' tyde på, at du er et par år ældre end mig.

Men den her husker jeg:
https://www.youtube.com/watch?v=f7t4_prA2cs

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-09-15 01:37

Øresneglen havde jeg ret så meget brug for på mit tidligere job.........uden bil.

Desuden kunne jeg multitaske.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-09-15 07:22

Hvad andre bruger deres liv til og hvad de føler giver dem indhold i tilværelsen, ser jeg som helt deres eget valg så længe det ikke skader andre, men de må selvfølgelig så også leve med konsekvenserne.

Jeg forstår godt du skrider, når en eller anden afbryder en samtale for at pladre i mobil, men det er altså forbudt at 'dytte' bare fordi man ser noget/nogen man ikke kan lide eller finder moralsk anstødelig. Hornet i bilen er et alarm aggregat og der findes regler derom af hensyn til trafiksikkerheden og alm. offentlig ro og orden:

http://automobileksperten.newsvine.com/_news/2013/06/28/19185312-brug-af-bil-hornet-hvornr-er-det-okay

Hellere tusinde mobilsnakkere (..ikke under kørslen ..naturligvis) end 1.000 'dyttere' !!!

Forøvrigt har jeg læst mig til, at Danskerne slet ikke taler så meget i telefon længere.

De TASTER telefon!

http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/ECE2826498/danskerne-vi-taler-mindre-i-telefon/

Personligt bruger jeg selv min Samsung Xcover mindre end een gang om dagen. Grinede selv lidt af, at jeg har 4.000 timers taletid om måneden og 5 Gb. DATA, men jeg taler i 4 minutter og bruger under 1 Gb. DATA. Telefontiden bruges til korte beskeder og samtaler med det offentlige ..på forlangende. DATA er udelukkende til WIKI opslag, vejrudsigten fra DMI og en sms en gang eller to om ugen.

Min stationære herhjemme kører til gengæld ca. 4-5 timer om dagen/natten og det helt uden Twitter, Facebook (..som jeg havnede på ved et 'uheld' ), LinkedIN og hvad det nu hedder alt sammen. Kandu.dk er faktisk det eneste forum jeg med stor fornøjelse besøger dagligt ...og TAK for det
Sådan er vi så forskellige
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-09-15 21:16

Øeeh.. tjekkede lige: 10 Gb. DATA ...altså ...til 192 kr. om måneden.
Hellere betale for meget ...end at 'få' for lidt
</MILLIONKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-09-15 22:54

Citat
Men den her husker jeg:
https://www.youtube.com/watch?v=f7t4_prA2cs

Herlig film - har de fleste af den slags liggende og klar til brug..
Citat
men det er altså forbudt at 'dytte' bare fordi man ser noget/nogen man ikke kan lide eller finder moralsk anstødelig. Hornet i bilen er et alarm aggregat og der findes regler derom af hensyn til trafiksikkerheden og alm. offentlig ro og orden:

VS dette:
Citat
Hellere tusinde mobilsnakkere (..ikke under kørslen ..naturligvis) end 1.000 'dyttere' !!!

NÆ??? det er jo lige det der er GALT (snakker ikke om fodbillister) - de kører i yderbane = masser af plads til højre, men de føler sig sikker mere sikker i at ligge i yderbane og TEKSTE - end følge LOVEN som du jo er inde på OG så kommer man til kryds og fandme om de ikke sidder med skidtet mellem benene og fiser tekster AF = og så BLIVER jeg sgu SUR - især når har de den lokale ? fem-øre´n hængende og ikke engang kan se GRØNT lys, og et dyt fra mig er ikke et langt og tydeligt, men mere for at høre om der er kontakt i hornet.. FOR det er der sgu ikke til mennesket der tekster og kører.. men en finger kan jeg stadig få.

Og det var så bare endnu et surt BØVS om at billister skal køre bil og ikke lave kontor/ børnepasnings arbejde i en bil,...

Jeg kan da ikke være den eneste i DK der ser den slags og direkte harmes ved synet.
Da jeg kørte MC, kunne det have kostet mig livet flere gange - hvis ikke man havde bare en ´lille´ smule erfaring i trafikken og MOBILOS tåber = derfor et KLIP.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-15 01:31

Citat
Så for ikke længe siden, en far der truede med at tage hans datter ud af skolen, fordi eleverne skulle aflevere deres mobil, mens der var undervisning. Han mente lærerne greb ind i hendes personlig frihed. Akja....at se på, var han endda en voksen mand. Så skal det jo gå galt, når ikke forældrerne er bedre.

Ja, den idiot skulle sgu have haft nogen over nakken, hvad fa'en ligner det at tage sådan på vej over at skolen pludselig forlanger lidt opmærksomhed fra eleverne

Nej, der er ikke noget at sige til de børnene ikke lærer nok i skolerne i dag.

Ikke nok med at undervisningen halter gevaldig bagefter, men når børnene så oven i købet sidder og leger med deres mobiltelefoner, tablets o.s.v. i timerne, så er det sgu nok så som så hvor meget lærdom der hænger ved når koncentrationen er alle andre steder. Sørgeligt.

Men måske der er håb forude: Her i nærheden er der en skole, der har indset at det skråplan ikke dur.

Der meldte man før sommerferien ud, at man forsøgsvis gjorde skolen mobilfri i en måned når det nye skoleår startede.
Og det er blevet så stor en succes, at det nu bliver en permanent løsning.

Så kan man håbe det breder sig til resten af landets skoler.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-15 07:09

mig-selv -> Det er helt i orden og lovligt at dytte hvis en medtrafikant holder stille for grønt lys, medmindre det er nat. Så skal der blinkes i stedet. Vedkommende billist er jo direkte, åbenlyst og konkret til fare for den bagfrakommende ved ikke at følge trafikstrømmen frem mod det grønne signal.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-15 07:49

Den nyeste dille (trend) bliver nok, at råbe til mobilen samtidig med, at der tages et selfie.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-15 21:04

Citat
at der tages et selfie.

Hvad er det for en ´genstand´.? Har hørt udtrykket før, men gider ikke Google det.

Citat
Den har jeg ikke set, det ku' tyde på, at du er et par år ældre end mig

Bare sig til, hvis du mangler lidt underholdning til ´hus-alteret´.

Citat
Vedkommende billist er jo direkte, åbenlyst og konkret til fare for den bagfrakommende ved ikke at følge trafikstrømmen frem mod det grønne signal.

Ja ikke, og så i yderbanen.
Har lige set at nu sættes der stærkt ind på de ´venstre´ billister der absolut skal ligge i den side af vejen (1000.-) billigt sluppet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-15 21:09

Citat
Desuden kunne jeg multitaske.

Dét er så bevist, at det kan man ikke - med mindre man ligner:

https://www.youtube.com/watch?v=GlPAVm8Gl6M

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-15 00:25

Citat
Har også bemærket, at selv "fattige" flygninger, som en selvfølge følger pænt med, hvad udstyr angår

De kan endda hente diverse ´skib-positioner´ ned til senere gidsetagning af skibe??

Ups? det var ikke Somalie det sendte... penge til

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-15 00:34

Har forresten5 fisk?v Malawi der tror de alle er hanner? = det er bare 4 humør-syge damer og en lille HAN der ikke må lege med - stakkels ´ham´ - har er blå, damerne er gule = så blinde er fisk vel ikke, eller skal de bare af med rogn.

Tak for tiltale: