/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Inddækning på ståltag
Fra : Posojo
Vist : 289 gange
40 point
Dato : 04-09-15 21:56

Hej
Jeg har fået lagt et ståltag oven på eksisterende eternittag.
Eternittaget var tæt, men ikke særlig kønt.
Skal man, rent byggeteknisk, alligevel lave inddækning omkring skorsten og mod en mur
-(der er jo tag og inddækning under ståltaget)?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-09-15 21:58

Sikkert en god ide, da fugten ikke fordamper så hurtigt når det er dækket til

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-09-15 16:54

Hvis du laver tæt omkring ståltaget, bør du næsten fjerne dem omkring eternittaget, da lukkede, damptætte rum i en konstruktion er af det onde. Hvis du har ventilation under ståltaget, god lufttilgang forneden, god luftafgang foroven, skulle det ikke nødvendigt, hvis tingene er i orden omkring undertaget.

Kommentar
Fra : Posojo

Dato : 07-09-15 00:20

Tak for kommentarerne.
Selvfølgelig har I ret, men jeg ville nu gerne vide, om det var et krav, rent byggeteknisk, om det f.eks. var en k1, k2 eller k3 i en tilstandsrapport.