/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
skæring af belægningsfliser
Fra : boje1904
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 03-09-15 20:24

Jeg har lagt fliser i min indkørsel og der blevet et fint mønster af sort og grå. Nu er udfordringen at jeg skal have lavet et hul til en brønd.
Nogle som har ide til hvilke værktøj som kan bruges? Jeg ved godt at det bedste er at få hullet vandskåret, men der er ingen i Thy som gør dette og jeg gider ikke kører 3 timer for at få det gjort.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-09-15 22:12

Det kan jo skæres med en vinkelsliber med stenskive på.
En vandslange hjælper gevaldigt på støvgenerne.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-09-15 22:41

Da du alligevel har en bunke sand liggende, så placer de pågældende fliser efter tur på sandet og bor huller med en borhammer efter den cirkelbue, du nu vil opnå. Mærk hullerne op, så der er et par millimeter væg imellem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-09-15 15:19

En trykluft/ EL hammer kan også bruges, kan lejes i de fleste byggemarkeder - ellers kan det også laves med håndkraft og slibes pænt med en vinkelsliber - men det bliver næppe så pænt/dyrt som PRO arbejde