/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Cykelanhænger til baby ?
Fra : Tanja
Vist : 1345 gange
75 point
Dato : 21-06-03 06:08

Jeg søger erfaringer med cykelanhængere. Gerne links til artikler eller lign.
I august måned skal vi på cykelferie med vores lille søn, som på det tidspunkt kun er knap
5 måneder. Da jeg ikke regner med at han selv kan sidde på det tidspunkt, forestiller jeg mig
at han enten kan ligge i liften eller måske sidde i en autostol i en cykelanhænger.
Jeg har overhovedet ingen erfaring med dette, så jeg hører meget gerne fra nogle der har selv har erfaring med det.

vh

Tanja

P.s. Alle idéer på området modtages gerne - også hvis det ikke inkluderer en cykelanhænger

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 21-06-03 10:45

Hejsa Tanja
Jeg vil først lige sige at det er en MEGET dårlig ide at begynde at bruge en cykelanhænger til spædbørn.. De anbefales først at man bruger dem når børnene er over 2 år.
Og det med en autostol er heller ikke ideel eftersom den ikke kan fastspændes ordenligt.
Men prøv på fi.dk og se om der er skrevet artikler om det.

MVH
Anni

Kommentar
Fra : osSso

Dato : 21-06-03 13:34

Der er ideer til transport af baby i anhænger her:
http://www.abckids.dk/
og her:
http://www.dcf.dk/shop2000/01cykanh.htm

Kommentar
Fra : Tanja

Dato : 21-06-03 21:14

Hej OsSso

Det første link havde jeg egentlig selv fundet - men det andet er godt og fortæller lidt mere om mulighederne med baby og anhænger. Jeg vil jo egentlig allerhelst høre fra folk der har erfaring med cykelanhængere og deres babyer fra det virkelige liv. Men hvis der ikke kommer det, så er dit svar helt klart en hjælp - og bliver accepteret som svar.

mvh

Tanja

Kommentar
Fra : osSso

Dato : 22-06-03 10:02

Hej Tanja, du skal ikke tænke på at give mig point, dem kan jeg alligevel ikke bruge til noget, så giv dem til en anden der bliver mere glad, og lad endelig spørgsmålet stå åbent til du får det svar du vil have
Jeg kunne godt regne ud du har brug for folks egne erfaringer, desværre kan jeg ikke hjælpe der, vi fik først vores anhænger da den lille var 1 år. Vi valgte en dolphin fra winter som skulle være bedst i test, om der kan være en lift ved jeg ikke, jeg tror det ikke, men vi finder helt sikkert ud af noget hvis der skulle komme et barn til en dag, for det er genialt med den anhænger.
Der er iøvrigt en søgefunktion i kandu, hvor du kan lede på 'cykelanhænger' eller sådan noget, det var sådan jeg bestemte mig til hvad for en vi skulle have. Måske står der noget om babyer også et andet sted.
Hvis I kun skal bruge anhængeren en enkelt gang eller to og ikke til dagligt, så overvej at leje (eller købe brugt og sælge igen), det er en stor udskrivning og også lidt af en klods at have stående.
mvh 'ossso'

Kommentar
Fra : thonesen4

Dato : 22-06-03 22:51

Hejsa!
En winther Dolphin cykel anhænger er perfekt til sådan en tur! Og du kan sætte en speciel babysæde i den det går an indtil barnet er er 9 måneder.
Så det kan sgtens lade sig gøre. God tur.

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 02-07-03 20:15

jeg synes ik du skal begynd med at sætte dit barn i en anhænger da barnes ryg ik er fuld udviklet til at sidde endnu,vent du et par mdr med dt

Kommentar
Fra : oletornado

Dato : 24-10-03 10:48

Hej ,jeg har en kommentar til dit spørgsmål angående cykel anhænger til transportering af børn.
Da jeg er uddannet cykel mekaniker, har jeg en del viden omkring dette område , vil jeg helt fraråde at transportere børn i anhængere, da de ikke er stabile og kan vælte hvis du kører over en sten-kantsten o.l.
Vi fik en masse meldinger fra tyskland omkring de første modeller og det var ikke spændende. forestil dig hvad der sker med et barn når en anhænger vælter rundt med dem i og de får hele vægten plus farten over sig.
Dette er ikke for at skræmme dem der har cykelanhænger, kun for at oplyse om de følger det kan medfølge(hvis man kan leve med det)