/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Karmatisk masseindvandring
Fra : Mågen
Vist : 1025 gange
134 point
Dato : 29-08-15 08:19

Jeg tror ikke på karma. Men det er da lidt sjovt at Europa bliver overendt af invandrere efter at vi i så mange år har været i deres lande og myrdet, plyndret og undertrykt dem.
Vi har jo været overalt på kloden. Vi har dræbt milliarder af mennesker i alle verdensdele.
Vi gør det stadigvæk den dag i dag.
Vi har skabt en verden af kaos omkring os og nu når den brister, rammer det os selv.

Det er lige før det er velfortjent.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 134 point
Dato : 29-08-15 11:46

Jamen, du har da ret langt hen ad vejen, Mågen. De gamle emperier, såsom England, Frankrig,Spanien, og til dels Holland, Begien og Italien, delte på et tidspunkt jordkloden mellem sig. Og bekrigede også hinanden indbyrdes, for rigdom og magt.

Jeg leder med lys og lygte, efter navnet på en engelsk "vis" mand, der i 70`erne kom med en udtaelse, som har stået for mig med flammeskrift siden.

Det lød nogenlunde sådan: Deler de vestlige lande ikke snart ud af deres rigdomme, kommer de fattige selv og henter det.

Det er jo uhyggeligt aktuelt i dag.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-08-15 11:59

Du har en slags pointe der!

Men, de fleste afrikanske lande blev selvstændige omkring 1960, der levede der ca 285 mio,nu er det mere end 4 doblet til 1.166 mio.

http://populationpyramid.net/africa/2015/

Mellemøsten har det samme billede , så nu er der over 1,5 mia i Mellemøsten og Afrika.

Langt de fleste af landene har modtaget U-landsbistand fra de gamle kolonimagter og resten af verden, resultatet i langt de fleste af landene er stenrige og bundkorrupte herskere, militærkup, krige og menneskerettighedskrænkelser i storskala.
Der er 1, et land, der er demokratisk, Mauritius, med godt 1 mio indbyggere, under 1 promille af den samlede befolkning i Afrika/Mellemøsten!

Så nej, jeg føler ikke at vi i vesten har et særligt ansvar for dårligdommene i Afrika/Mellemøsten, medmindre det skulle være fordi vi ikke har stillet tilstrækkeligt håndfaste krav til hvad vores u-landsmidler skulle bruges til

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-15 12:14

Velfortjent og velfortjent ...?

Næeh.. det er en slet skjult undskyldning for at presse lønninger og overførselsindkomster ned i Danmark gennerelt ved at forkusere på udgifter til flygtninge og indvandrere:

Lavere 'integrationsydelse' betyder også lavere overførselsindkomster for ALLE Danskere

Vi er vel ikke racister og forskelsbehandler borgere i Danmark?

Nøeh.. men så er vejen også åben for at skære alle andre steder i velfærdsydelser:

Syge, Pensionister, mv.

..og her kan du læse mine kommentarer til denne udhulning af 'velfærdsamfundet' i DK:

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE2814366/lavere-offentlige-ydelser-presser-ogsaa-loenningerne-ned/

Citat
Henrik Mortensen

Som det kan læses i Ekstrabladet er CJF allerede trukket i arbejdstøjet for at få sænket lønnen: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/claus-hjort-er-parat-til-at-diskutere-lavere-loenninger/5706548 ..og DA svarer igen med lavere overførselsindkomster.

Citat
Henrik Mortensen

Jamen, der findes jo en enkelt vej til at øge arbejdsudbuddet, hvis det er det blå blok så brændende ønsker sig. 30.000 personer står hver morgen op, smører madpakker og følger børn i børnehave, dagpleje eller skole, hvorefter de tager på arbejde for deres overførselsindkomst i virksomhedspraktik, aktivering, offentligt eller privat løntilskud. Der er altså bundet 30.000 årsarbejder . Nedlægges disse 'aktiveringsordninger' for ledige, vil der dels være skabt mindst 25.000 fuldtidsstillinger og der vil være 30.000 personer personer til at besætte disse. Ergo er arbejdsudbuddet øget. Af disse 30.000 frigjorte hænder vil 25.000 så hurtigt komme i arbejde og besætte de ledige stillinger. Efterfølgende vil kun de 5.000 være ledige. HURRA... så er vi næsten i mål. Top-Dollar !

Sådan..!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-15 12:22

Du får så også lige dagbladet Information, som vender 'problematikken' om ..i forhold til Ekstrabladets historie om CJF's 'løsning' på 'problemet med lønninger og ovrførselsindkomster:

http://www.information.dk/543538

Historien er således vendt 180 grader på 'hovedet'.
Ikke at dét gør nogen forskel for de berørte samfundsgrupper.

Til gengæld bliver der så råd til de skattelettelser for virksomheder og de bedst bemidlede Danskere i år 2016 ..som lovet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-15 12:36

Forstå det NU !!! Det handler i bund og grund IKKE om udenrigspolitik og flygtninge/indvandrere belastning af statsfinanserne, men alene om indenrigspolitik, populisme; de velbeslåede og virksomhedernes (..læs: Aktionærer og virksomhedejeres) privilegier. Ikke om 'velfærd' og 'humanisme' ...! ..eller 'tagen hånd om' Danske værdier i socialpolitikken.

*IMHO* <MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-08-15 19:53

Ja, vi burde skamme os,
som da den hvide mand, fra ny anlagte jernbaner i USA, skød Bison okser, bare for sjov,
og indianerne døde af sult.

Og ja, vi er nu ved at blive indhentet af mange års dominans, der nok snart vil ophøre.
I en verden "Ude af Control", mit spørgsmål, her neden for, der snart bliver lukket...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-08-15 23:06

Citat
Jeg tror ikke på karma. Men det er da lidt sjovt at Europa bliver overendt af invandrere efter at vi i så mange år har været i deres lande og myrdet, plyndret og undertrykt dem.
Vi har jo været overalt på kloden. Vi har dræbt milliarder af mennesker i alle verdensdele.
Vi gør det stadigvæk den dag i dag.
Vi har skabt en verden af kaos omkring os og nu når den brister, rammer det os selv.

Det er lige før det er velfortjent.
Hold da kæft, så har man da læst det med!
Hvad er det for en gang feministisk regnbuefarvet bavl af et spørgsmål at stille...?

HVAD FORTIDENS SYNDER............OSV......

Spørgsmålet svarer faktisk til; Synes i ikke det er i orden at vi vi straffer Poul Nyrup, fordi hans far var nazist..?

Citat
Ja, vi burde skamme os,
som da den hvide mand, fra ny anlagte jernbaner i USA, skød Bison okser, bare for sjov,
og indianerne døde af sult.
Hold da kæft, du er jo bindegal, mand

Citat
Jamen, du har da ret langt hen ad vejen, Mågen. De gamle emperier, såsom England, Frankrig,Spanien, og til dels Holland, Begien og Italien, delte på et tidspunkt jordkloden mellem sig. Og bekrigede også hinanden indbyrdes, for rigdom og magt.
Er det virkelig din mening, Mosebaek...?

Citat
Du har en slags pointe der!

Men, de fleste afrikanske lande blev selvstændige omkring 1960, der levede der ca 285 mio,nu er det mere end 4 doblet til 1.166 mio.

http://populationpyramid.net/africa/2015/

Mellemøsten har det samme billede , så nu er der over 1,5 mia i Mellemøsten og Afrika.
Vagnr. er det virkelig den vestlige verden der er ansvarlig for deres kneppeaffald..?
Ja, jeg spørger bare...?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-08-15 23:08

Citat
Vagnr. er det virkelig den vestlige verden der er ansvarlig for deres kneppeaffald..?
Ja, jeg spørger bare...?
Der skal stå: Er det virkelig din mening, at den vestlige verden......................

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-08-15 23:48

Citat
Er det virkelig din mening, Mosebaek...?

Ja, historien kan man ikke omskrive, selvom visse personer har prøvet. Tænk på Nord -syd Amerika. Tænk på Asien. Tænk på Australien, New Zealand. Tænk på Afrika. Tænk på Mellemøsten.
Hvor mange af disse områder, har IKKE været kolonialiseret, af et af landene, nævnt i mit forrige indlæg. Kina, Japan og Rusland, hvis jeg lige hurtig skal nævne tre stk.

Der kan så være forskellige omstændigheder, der har udformet historien, som den nu er. Gode eller dårlige.

Men alt dette ved du jo også godt, din begavede knajt.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-08-15 09:32

Citat
Vagnr. er det virkelig den vestlige verden der er ansvarlig for deres kneppeaffald..?
Ja, jeg spørger bare...?

Hej Tommy

Du har vist ikke pudset brillerne, jeg kan overhovedet ikke se hvordan det kan udledes af det jeg skriver, især når det sidste er

Citat
Så nej, jeg føler ikke at vi i vesten har et særligt ansvar for dårligdommene i Afrika/Mellemøsten, medmindre det skulle være fordi vi ikke har stillet tilstrækkeligt håndfaste krav til hvad vores u-landsmidler skulle bruges ti

Grunden til at den vestlige verden ikke har stillet håndfaste krav er nok, at "vi" har været bange for at virke neokolonialistiske ved at kræve, at vores bistandsmidler som en selvfølge skulle bruges til at fremme landenes evne til at være selvforsørgende, demokratiske og ukorrupte.

Når man sammenligner med lande som Singapore og Sydkorea, er det krystalklart, at det kan lade sig gøre med en hurtig økonomisk udvikling ved selv at tage fat, det der med demokratisk og ukorrupt kniber det vist lidt med, også der.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-08-15 11:41

At man i Sachsen kan sige: Vi ønsker ikke Vesttyske tilstande, siger vist alt?

Merkels udtalelse, gengivet i mit nu lukkede spørgsmål:

„Es ist abstoßend, wie Rechtsextremisten und Neonazis versuchen rund um eine Flüchtlingseinrichtung ihre dumpfe Hassbotschaft zu verbreiten“, sagte Merkel vor einem Treffen mit dem französischen Präsidenten Hollande...

Og hvis man læser dagens aviser, er det vel helt klart at det ikke er almindelige tyskere,
der demonstrerede i Heidenau. Sidst i Jyllands Posten: De går frem som Ku Kluks Klan...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-08-15 18:26

Om karma ved jeg ikke, hvor det stammer fra og hvad det betyder,
jeg har ikke været i Indien, men i Japan, hvor vi så religiøse vande små dukke børn,
men det er jo nok fra Indien, ifølge dette:

http://fsb2.vufintern.dk/buddhisme.htm

Men jeg kender en del til mentaliteten her i Europa, såvel tidligere som nu,
og både i øst og i vest.

Jeg ved ikke om det er her jeg skal henvende mig, men jeg har mange oplevelser
øst og vest for muren i Berlin, tre - fire gange i Schönberg, øst for Lübeck,
og i øst og vest Harzen, med store mentale forskelle...

Noget af det værste jeg har oplevet siden anden verdenskrig,
er nu fra ehemalige DDR, i Sachen, Heidenau.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-08-15 18:57

Citat
Noget af det værste jeg har oplevet siden anden verdenskrig,
er nu fra ehemalige DDR, i Sachen, Heidenau.
Du bliver ved med dit bavl! De fleste var ganske almindelige mennesker. Det gik galt, da den yderste venstrefløj gik til moddemonstration, så kom der rav i gaden, som der altid gør, når den voldlige venstrefløj fører sig frem.

Citat
Sidst i Jyllands Posten: De går frem som Ku Kluks Klan...
Ja det var så ikke JP,s konklusion, men et citat fra den kommunistiske Heidenau Borgmester.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-08-15 20:03

Ja ja, Kapitäen Tommy, nu ved jeg jo, at dit andet modersmål er tysk,
selv har jeg kun én mor, og hun talte jysk.

Men så ved du jo også, at "Rechts extremisten und Neonazis" ikke er normale tyskere,
og efter at vi alle har læst førende danske og nogle også tyske aviser,

behøver jeg vist ikke mere at dementere dine påstande:
ganske almindelige mennesker i Sachen, Heidenau.

Jeg kan godt komme med eksempler på forskelle, og om hvor gemütligt der har været,
og modsat, for os gennem tiderne, ved rejser i øst og vest Tyskland...

Sachen er nulpunktet, og Thüringen er undtagelsen i det ehemalige DDR.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-08-15 21:02

Mit første besøg i Østtyskland er vist 25-26 år siden, lige efter murens fald,
efter Lübeck stoppede vi lige efter grænsen i Schönberg for at handle lidt,
men sælgeren i brugs butikken talte så længe med en nabo at vi opgav.

Da vi senere kom til Berlin boede vi billigt hos en krigs enke, med komplikationer,
"nøglen ligger i krukken", den var der ikke, men via en datter, ikke helt ædru, fandt vi den.

Så om aftenen tog vi over østpå, via Check Point Charlie, hvor vi vekslede sort,
for 100 vest mark fik vi 400 øst mark,
jeg husker min kone sagde: i Dresden får man 500 øst mark for det samme,
hvorefter sortbørshandleren svarede: Så tag du til Dresden...

Men vi havde en billig aften i Østberlin, 5 mand for de 400 øst mark,
noget jeg ikke helt forstod dengang, nogen sagde: de æder vores mad,
men det var jo rigtigt, det var jo kurs forskelle der gjorde det så billigt for os.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-08-15 21:12

Citat
Men så ved du jo også, at "Rechts extremisten und Neonazis" ikke er normale tyskere,
Næ, det har du da ret i, at de ikke er. Men det interessante er jo, hvem er kommet med påstanden om, at alle tilhørte de ekstreme grupper..? Det har Mutti Multi Kulti hende selv.

I alle Schweiziske aviser hvori der er billedemateriale, viser billederne store grupper af ganske alm. mennesker m/børn, unge som gamle - altså et bredt udsnit af den almene befolkning.

Tag f.eks. den danske dagspresse - aviser og TV-, og læg så mærke til hvor meget denne gruppe manipulerer med befolkningen. De samme sker i Tyskland - især i Tyskland - og kun på grund af Tyskland arvegods fra 1930 og frem til Hitlers fald.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-08-15 21:18

En halv snes år senere kørte vi igen til Østberlin, igen via Schönberg,
men nu var butikken inde i byen lukket,
og hende, der ikke ville ekspedere os, var der ikke mere.

Til gengæld var kirken, der først havde huller i taget, ved at blive opereret.

I Berlin kom vi nu uhindret op i det store tårn, med en pragtfuld udsigt,
men også stadig til knuste ruder i nabohusene der østpå.

Og da vi skulle have en drink, vi bestilte Cola, der smagte forfærdeligt, lige før fyraften,
så fjernede tjenerne vore stole, før vi var færdige, nu havde de fri...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-08-15 21:34

Citat
Tag f.eks. den danske dagspresse - aviser og TV-, og læg så mærke til hvor meget denne gruppe manipulerer med befolkningen. De samme sker i Tyskland - især i Tyskland - og kun på grund af Tyskland arvegods fra 1930 og frem til Hitlers fald.

Eksempler i DK??

Alle ved selvsagt, at medier har fokus på det der sælger, men hvor er det lige danske medier oversælger etnere, uden set i forhold til samfundets fokus på emnet?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-08-15 21:35

Sidste indlæg om vor tredje tur til Berlin,

Vi besøgte igen Schönberg, nu var kirken repareret ,
og i stedet for den lille butik inde i byen, uden service,
var der nu et nyt supermarked i udkanten....

Hovedgaden i Berlin: Unter den Linden, var under renovering,
men også østpå, havde tjenerne lært at vise god service,
og måske håbe på lidt drikke penge...

"Så tag du til Dresden", det vil jeg aldrig gøre.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-08-15 00:58

Citat
"Så tag du til Dresden", det vil jeg aldrig gøre.
Hvad fa'en skulle jeg til Dresden efter..? Rende rundt i et demonstrations-optog og blive beskyldt for at være en fascistisk racist nazist.

Citat
Alle ved selvsagt, at medier har fokus på det der sælger, men hvor er det lige danske medier oversælger etnere, uden set i forhold til samfundets fokus på emnet?
Jeg er blevet fortalt at TV2News forleden havde focus en hel dag på indvandring - og som sædvanligvis var "oplysningerne" ensrettet.
F.eks. blev emnet "Hvad sker der med det danske samfund, hvis og såfremt indvandringen fortsætter. Kan danskerne beholde nuværende velfærd..........etc.... etc.
Emner som disse blev ikke berørt. Altså et ensidigt og manipulerende dagsprogram.

Og hvem husker ikke Divya Das fra TV2, da hun under valgkampen ville karaktermyrde Kristian Jensen for åben skærm. Trunten måtte undskylde. "De havde vist misforstået hinanden"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-08-15 05:21

Citat
Jeg er blevet fortalt at TV2News forleden havde focus en hel dag på indvandring - og som sædvanligvis var "oplysningerne" ensrettet.

Jeg har heller ikke set programmet, og ved ikke hvad du har fået fortalt og af hvem!

Du slynger om dig med sære påstande, som fx

Citat
Vagnr. er det virkelig den vestlige verden der er ansvarlig for deres kneppeaffald..?
Ja, jeg spørger bare...?

og når du får et svar, der viser du ikke kan læse indenad, nul respons

Din "argumentation" minder mere og mere om den gamle advokatvits:

Citat
"If the law is against you, argue the facts. If the facts are against you, argue the law. If both the law and the facts are against you, pound on the table and yell like hell."

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-08-15 20:34

Citat
og når du får et svar, der viser du ikke kan læse indenad, nul respons
Jamen kære vagnr da, et er hvad du skrev - og andet er, hvad du faktisk har skrevet i dine indlæg igennem de sidste par år.

Lad os gå til udgangspunktet:
Citat
Så nej, jeg føler ikke at vi i vesten har et særligt ansvar for dårligdommene i Afrika/Mellemøsten, medmindre det skulle være fordi vi ikke har stillet tilstrækkeligt håndfaste krav til hvad vores u-landsmidler skulle bruges ti
Øøøh, hvor har du skrevet, at du synes det er en rigtig dårlig ide med det pres der er pt på Europas grænser..?

I en tidligere tråd, skrev du bla. at vi havde brug for masser af indvandring - især manglede vi medarbejdere til at skubbe de ældre menneskers kørestole.

Det ender vel med, at du, ligesom dine partikammerater, er for grænsekontrol.

Og så til den tv-udsendelse du ikke så.
Citat
TV2 News afsatte hele sidste torsdag til en væg-til-væg dækning af flygtningesituationen.

Men allerede i overskriften på denne dag, var der noget galt. Noget, som går igen i det meste af TV-dækningen og en hel del af den øvrige mediedækning:

Man taler hele tiden, som om langt størsteparten af folkevandringen består af mennesker, der flygter fra krig og forfølgelse. Altså flygtninge.

Men det er efter alt at dømme forkert. Formentlig udgøres størsteparten af folkevandringen af mennesker, der kommer til Europa for at forbedre deres levevilkår. De er ikke asylansøgere i ordets egentlige forstand, men derimod folk, der har økonomiske motiver til at sætte sig i bevægelse.

DR og TV2 bliver ved med at tilsløre dette afgørende træk ved den folkevandring, som Danmark og andre lande står overfor.

Hvorfor?

Økonomiske motiver
Befolkningseksperten Poul Chr. Matthiessen og samfundsforskeren Gunnar Viby Mogensen har i en kronik påpeget, at kun hver fjerde asylansøger i EU fik tildelt flygtningestatus i 2014 (Berlingske). Og det tal overvurderer formentlig antallet af reelle flygtninge.

En stor del af resten har sat sig i bevægelse for at få en bedre levestandard til sig selv og familien. Dette er menneskeligt set et fuldt forståeligt motiv.

Men de europæiske lande kan under ingen omstændigheder magte at tage imod alle de mennesker i verden, der gerne vil til Europa for at få gunstigere økonomiske forhold. Det ville gøre det umuligt at opretholde vores samfund, som vi kender dem.

”Migranter”
TV-kanalerne gør imidlertid kun meget lidt ud af at orientere deres seere om, at denne gruppe er kæmpe stor og formentlig udgør flertallet af dem, vi nu ser strømme til Europa.

Man kunne for eksempel se lidt på tallene og konstatere, at der kommer en del hertil fra lande, der er fungerende demokratier uden krig. For eksempel en række afrikanske lande. Et af dem er Afrikas folkerigeste stat Nigeria.

Man kunne også belyse, at mange af de tilrejsende fra for eksempel asiatiske lande som Pakistan og Afghanistan heller ikke befinder sig i krigszoner. For slet ikke at tale om folk fra Balkan, der i øjeblikket strømmer massivt til især Tyskland.

Man kunne i det hele taget gøre meget mere ud af at portrættere denne enorme gruppe.

Men det bliver ikke til meget. Man nøjes som regel med at sparke ind, at folkevandringen består af ”flygtninge” og ”migranter”. Det sidste ord, der er uforståeligt for de fleste, skal så dække over, at en del af de tilrejsende har økonomiske motiver. Men det er stærkt nedtonet.

Menneskeligt drama
Hos TV-stationerne synes der at være en betydelig iver efter at give indtryk af, at langt de fleste er rigtige flygtninge i dybeste nød.

Det er heller ikke svært at give det indtryk. For også for de økonomiske ”asylansøgere” er rejsen fyldt med strabadser. Så der er masser af billeder af udmattede mennesker, grædende børn og desperate reaktioner.

Hvis man har kastet sig ud på den lange hårde rejse for at få et bedre liv, er det selvfølgelig en frygtelig tanke, at det mislykkes, så man må rejse hjem igen.

Lars Løkke og Angela Merkel
Så også den økonomiske folkevandring rummer et stort menneskeligt drama for mange. Men det ændrer ikke ved, at de europæiske samfund ikke kan tage imod de økonomiske vandrere uden at gå i knæ.

Derfor er det en meget påtrængende opgave for de europæiske myndigheder at få afgjort, hvem der er reelle asylansøgere, og hvem der alene ønsker et bedre liv.

Dette var et centralt emne, da statsminister Lars Løkke Rasmussen i fredags besøgte den tyske forbundskansler Angela Merkel. De to regeringschefer syntes at være enige om, hvor vigtigt det er at foretage denne skelnen.

Angela Merkel har sammen med den franske præsident Francois Hollande planer om at lave modtagecentre i Italien og Grækenland. Her skal man vurdere, om folk er reelle flygtninge eller økonomiske ”asylansøgere”, så snart de kommer i land.

De økonomiske vandrere skal så sendes tilbage.

Misinformation
Dette er en meget krævende plan, og dens succes eller fiasko vil have stor betydning for, hvordan asylsituationen i Europa udvikler sig.

Men det får man slet ikke indtryk af, når man ser dansk TV. Her er man ikke optaget af at skelne klart mellem flygtninge og økonomiske vandrere. Tværtimod bestræber man sig på at fremstille dem alle sammen som flygtninge.

Det synes at ske med den underliggende dagsorden, at de alle er ofre, som vi må tage imod. For Journalistisk Venstreparti er det et mål i sig selv, at Danmark åbner for den størst mulige tilstrømning af mennesker.

Alt andet vil fra den synsvinkel være ondt, nationalistisk og slet ikke multikulturelt nok.

Resultatet er, at seerne misinformeres.

Citat
Din "argumentation" minder mere og mere om den gamle advokatvits:

Citat
"If the law is against you, argue the facts. If the facts are against you, argue the law. If both the law and the facts are against you, pound on the table and yell like hell."

Tjaeeee, hvis du mener det, så er det i orden med mig.

Men det er stadig Socialdemokraterne sammen med Det Radikale Venstre, der er hovedårsagen til de problemer Danmark befinder sig i for nuværende.........problemerne bliver sikkert meget større ad åre.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-08-15 21:43

I øvrigt undrer det mig, hvor Fredsringen bliver af i disse to brande..?
Citat
For anden gang på få dage har der i nat været brandattentat mod Na'thanaels kirke på Amager. Denne gang blev præstens bil brændt af.

http://www.tv2lorry.dk/artikel/282236
Hvor er Venligboerne, Præsterne i fuld ornat, Bedsteforældre For Asyl, ja hele kulturparnasset.

Jeg har set billeder af Præster i fuld ornat, som deltager i en såkaldt Fredsring omkring en Moske..... I helvede da, hvad laver Folkekirkens Præster foran en Moske..?
Hvis jeg var medlem af Den Danske Folkekirke, havde jeg meldt mig ud, promte!

På et eller andet tidspunkt skal disse sindsyge Folkekirke Præster vel betale én eller anden form for regning - enten hos præstens Skaber - eller det retsopgør, som nødvendigvis må komme.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-08-15 21:49

Citat
Men det er stadig Socialdemokraterne sammen med Det Radikale Venstre, der er hovedårsagen til de problemer Danmark befinder sig i for nuværende.........problemerne bliver sikkert meget større ad åre.

Sludder, hovedårsagen er, at folk flygter fra krig, diktatur, menneskerettighedskrænkelser, korruption, vilkårlige arreststationer mv., det har Dk, uanset regeringernes farve, ikke skyggen af mulighed for at gøre noget ved.

Og jeg er villig til at vædde på, at tilstrømningen til Europa, herunder Danmark, i 2016 bliver større end i 2014, og at Martin Henriksens mundsvejr ikke ændrer en tøddel på det!

Aj, måske bortset fra, at velkvalificerede højtuddannede udlændinge vælger andre lande end Dk at arbejde i, hvem tager til et land hvor man er ugleset, hvis man kan vælge et land hvor man er velset.

Her er vi ved at være tilbage ved spm., vestens indblanding i forholdene i Nordafrika/Mellemøsten har desværre bare forværret situationen, såvel dernede som i de vestlige lande, bl.a. ved at skabe en massiv flygtningestrøm, + terrorisme, men det løser MH sikkert altsammen

Nu ved jeg ikke hvor din beskrivelse af TV-udsendelsen kommer fra (et link er nyttigt, ikke alt på nettet er lige objektivt), men når det fx hævder, at

Citat
Man kunne for eksempel se lidt på tallene og konstatere, at der kommer en del hertil fra lande, der er fungerende demokratier uden krig. For eksempel en række afrikanske lande. Et af dem er Afrikas folkerigeste stat Nigeria.

er det i klar modstrid med demokrati-indekset

https://da.wikipedia.org/wiki/Demokrati-indeks

hvor Nigeria er et "autoritært regime" (på 124. pladsen blandt 167 lande), som vist er det pæne ord for diktatur.

Jeg gætter på dit citat kommer fra DF-hjemmeside/medlemmer/sympatisører, og det kan vist kun overbevise DF'ere. Måske er det DF's opfattelse af demokrati der er anderledes end det gængse, medlemsdemokrati/ytringsfrihed er vist et fremmedord i DF

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-08-15 22:39

Citat
medlemsdemokrati/ytringsfrihed er vist et fremmedord i DF
Ja, det kan jeg af gode grunde ikke vide. Men jeg ved, at det uvæsen findes i Socialdemokratiet.

Jeg citerer Netavisen:

Overraskende for mange kommer kritikken fra nord. Siden den kritiske bog ”Den hemmelige socialdemokrat” ramte boghandlerne, har der været mange spekulationer om, hvem der er forfatteren bag bogen. Nu kan vi på NetAvisen afsløre, at den hemmelige socialdemokrat er det færøske folketingsmedlem Sjúrður Skaale. Mange navne har været oppe at vende i søgningen efter den hemmelige forfatter bag bogen, men fokus har aldrig været på færingen.

– Ja, det er mig, der har skrevet bogen. Bogen er et projekt, jeg har arbejdet på i et år. Jeg følte, at offentligheden vidste for lidt om, hvad der foregik internt i den socialdemokratiske folketingsgruppe, siger Sjúrður Skaale.

Fik nok af topstyring

I bogen kritiserer Sjúrður Skaaleden socialdemokratiske folketingsgruppe for at være for topstyret, noget han kunne mærke på egen krop. Topstyringen er noget, Sjúrður Skaale har fået nok af.

Som situationen er nu, er der nogle få mennesker, der styrer Socialdemokratiet. Folketingsmedlemmer som mig har lidt indflydelse, og vores synspunkter bliver sjældent hørt, siger han.

Værs'så god at spise. Og velbekomme, siger jeg bare.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-09-15 04:08

Jeg kan godt forstå du IKKE har linket til Netavisen, vrøvlet du citerer er fra 1. april 2014, overskriften er

Citat
Aprilsnar: Færøsk folketingsmedlem er hemmelig socialdemokrat

http://navisen.dk/blog/afsloring-faerosk-folketingsmedlem-er-hemmelige-socialdemokrat/

Jeg synes dit niveau er faldet til det rene DF

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-09-15 19:28

Selvfølgelig var det en jokes jeg lavede, og jeg gjorde da også opmærksom på, at det var Netavisen
Citat
Jeg citerer Netavisen:
Idet jeg troede du vidste, at alle partier er topstyrede -og hermed også dit elskede parti.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50254643:engell-thorning-topstyrer-partiet.html?rss

Citat
Jeg synes dit niveau er faldet til det rene DF
Og jeg synes dit niveau passer meget godt til det redeskider og skattefusker parti du stemmer på.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-09-15 23:34

Citat
Aj, måske bortset fra, at velkvalificerede højtuddannede udlændinge vælger andre lande end Dk at arbejde i, hvem tager til et land hvor man er ugleset, hvis man kan vælge et land hvor man er velset.
Er det disse "højtuddannede" du tænker på...?
http://www.jyllands-posten.dk/premium/kommentar/medandreord/ECE7934963/Arbejdsvillig+eller+ej/

Citat
Nu ved jeg ikke hvor din beskrivelse af TV-udsendelsen kommer fra
Vagnr, du er en mand der sover med åbne øjne.

Det næste bliver vel, at dit parti forlanger grænsekontrol

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-09-15 06:10

Citat
Jeg citerer Netavisen:

Er ikke et link

Citat
http://www.jyllands-posten.dk/premium/kommentar/medandreord/ECE7934963/Arbejdsvillig+eller+ej/

er et link

Jeg går ud fra du har hørt om, evt. læst, at mange af vores førende virksomheder er bekymrede for Dks muligheder for at få
Citat
velkvalificerede højtuddannede udlændinge

ansat?

Det giver jeg langt mere for end DF's sædvanlige vadmelspopulisme

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-15 20:19

Hej Vagnr.....(Link mangler)

Citat
Jeg går ud fra du har hørt om, evt. læst, at mange af vores førende virksomheder er bekymrede for Dks muligheder for at få
Jo for søren da, det har jeg ikke kunne undgået - og specielt et par stykker - og tidligere medlemmer af Det Radikale Venstre kører helt oppe på den høje klinge.... (Link mangler, da jeg tror, at du, ligesom alle andre, ved det)
Jeg forstår så bare ikke, hvorfor de omtalte virksomheder ikke søger -f.eks. i udlandet, efter det højtuddannede personale, som den pågældende virksomhed evt. måtte mangle....?
Hvad får omtalte virksomhedsledere til at tro, at de evt. findes iblandt de ca. 12.000, synligt udmagrede og sultne, uden mobiltlf., i gamle laser, som ikke alene er "flygtet" fra deres krigens rædsler i deres hjemland, men sandelig også må efterlade deres koner og børn netop i de samme krigsrædsler som han selv flygter fra. Jeg fatter det bare ikke, hvordan - eller hvorfor en familiefar kan få sig selv til at flygte uden at medbringe sine kone og børn...? ....Her mangler et link, idet, det er min egen konklusion.

Men ret beset, er det så ikke pisse egoistisk, at fratage de lande som pt er i krig, deres højtuddannet mennesker...? Hvem skal bringe de krigshærgede lande på fode igen, når krigen slutter...?
Der er noget der ikke rimer...(Link mangler, da det er min konklusion)

Citat
Det giver jeg langt mere for end DF's sædvanlige vadmelspopulisme
Okay, hatten af for den udmelding......(du mangler link.)
Menæh, var det så også vadmelspopulisme da DF forlang grænsekontrol...?
Og er det vadmelspopulisme, at Socialdemokrater NU også forlanger grænsekontrol...? Eller er det sund fornuft..?

Jeres nok så berømte Stikkerlinje er heldigvis blevet afbrudt..... og tak for det, Karsten Lauritzen!
En masse mennesker havde også associationer til besættelsen med sådan en Stikkerlinje.

Og lige en undskyldning. Jeg kan desværre sjældent svare på indlæg før om aftenen.
Jeg har lidt halvtravlt, dernede i alpelandet. ....Link mangler

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-09-15 21:40

Citat
Jeg har lidt halvtravlt, dernede i alpelandet

Det er da fint, lediggang er roden til alt ondt.
Jeg håber fruen og du nyder det, jeg har altid været glad for (og i) Schweiz.

Citat
Men ret beset, er det så ikke pisse egoistisk, at fratage de lande som pt er i krig, deres højtuddannet mennesker...? Hvem skal bringe de krigshærgede lande på fode igen, når krigen slutter...?

Jeg er det meste af vejen enig, de ressourcestærke flygter (det ville jeg også gøre), landene de flygter fra står endnu dårligere end før, hvis de ressourcestærke ikke vender hjem!
Men, hvem ville dog vende hjem til et "sønderbombet" hjemland, hvis de har fået skabt sig og familien et godt og trygt liv i vesten?

Citat
Jeg forstår så bare ikke, hvorfor de omtalte virksomheder ikke søger -f.eks. i udlandet, efter det højtuddannede personale, som den pågældende virksomhed evt. måtte mangle....?

Det tror du jo ikke selv på, selvf søger de internationalt, når de mangler folk (i Dk og udlandet) med de rette kompetencer.

Hvorfor tror du de står frem med det, hvis ikke de oplever det som et problem?

Er det fordi Novo, Mærsk eller andre store firmaer vil hjælpe de røde, eller fordi de får færre ansøgere (eller bare bekymrede ansøgere) når vadmelspopulisterne bræger?

Vadmelspopulisme er svært at linke til, jeg mener jeg selv har opfundet det, men jeg kan ikke tage patent på det, da information har brugt begrebet sidste år

http://www.information.dk/493506

Men uanset hvem der har æren for det, er jeg næsten helt enig i

Citat
til stadighed ser i en fattig og nedslående kulturpolitisk vadmelspopulisme blottet for udfordrende ideer og initiativer.

bortset fra det desværre ikke kun drejer sig om kulturpolitik, men hele vejen rundt.

For mig at se er vadmelspopulisme en formørket opfattelse af, at hvis man lukker øjne og ører kan man drømme sig tilbage til dengang Danmark bare kunne handle for sig selv, uden hensyn til resten af verden!

Hvornår var så det?

I 1950'erne, nå nej, Dk var blevet NATO-medlem, USA havde "overtalt" os til at de måtte få Thulebasen, og have A-bomber der!

Tidligere, i 1940, heller ikke, 1864, 1848, 1812, ups, vi støttede Napoleon, statsbankerot året efter, 1814, måske, første land i verden med folkeskole/undervisningspligt?

Men vi skal nok tilbage til 25. december 1013, da Svend Tveskæg blev konge af England, men det tvivler jeg på ret mange ved!
I hvert fald var der ingen fejring, ikke et medie var på historien og turistforeningerne havde ikke truttet i trompeten

http://www.royal.gov.uk/HistoryoftheMonarchy/KingsandQueensofEngland/TheAnglo-Saxonkings/Sweyn.aspx

Stikkerlinjen har aldrig været min kop the!

Men, intet forhindrer folk i anonymt at anmelde deres nabo/ekskone/mand/kæreste/kollega, det kræver bare at man sender et brev, så'n med frimærke på, uden afsenderadresse, så skal skattevæsenet nok kigge på det. "Problemet", set fra anmelderside, liå jo i, at den der er blevet klaget over kan få aktindsigt og derfor ved hvem der er anmelder(på mange måder helt rimeligt), men hvis man har anmeldt det ulovlige rockerværksted i nabobygningen, der larmer hele natten, måske ikke så rart. Et fysisk brev er reelt usporligt, så, hvis jeg skulle anmelde nogen, var det med en tur i postkassen i nabobyen!

Til sidst, næsten da, sund fornuft er at indrette sig efter forholdene, ikke at stå fast på noget der ikke længere er relevant, som vadmelspopulisme

Allersidst, hvad laver du så dernede i alpelandet?

Maler med vandbaseret maling, skyder gemser eller??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-15 23:28

Tjaeee, alt kan fortolkes på forskellig måde. Alt efter temperament og politisk overbevisning, dog ikke dette:
Citat
vi støttede Napoleon, statsbankerot året efter, 1814,
det koster jo, det, at være involveret i uheldige alliancer. Den lære kan være nyttig at ha' i bagagen anno 2015

Citat
Allersidst, hvad laver du så dernede i alpelandet?

Maler med vandbaseret maling, skyder gemser eller??
At komme på jagt i Schweiz er meget svært - så nej, har ikke løsnet et eneste skud.
Vandbaseret - eller alkydmaling er heller ikke aktuelt
Nu holder du fast. Da jeg havde tullet rundt og set det meste af alpelandet, måtte der ske noget andet i hverdagen. Jeg søgte et job på hotellet som pedel. Arbejdet består i at feje fortorvet, pudse vinduet i hoveddøren, udskiftning af div. el-pære - hvis de er sprunget, bydreng m/m., og en masse snak med div gæster. Nu mestrer jeg snart det franske sprog på gadeplan foruden - selvfølgelig da, det tyske på et noget højere plan. Alt sammen til verdens mindste løn, men! jeg får noget med hjem i min "bagage" som jeg så kan bruge når jeg/vi vender snotten hjem igen....om ca. 2 mdr.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-15 23:39

http://jyllands-posten.dk/debat/breve/ECE7985018/Verden-p%C3%A5-vrangen/

GEOFFREY CAIN, FORFATTER, REBEKKAVEJ 5, HELLERUP
Citat
Man bliver aldrig færdig med at forbavse sig over de politisk korrekte. Kvinder, der i 1970’erne brændte deres bh, accepterer nu niqab. De var inderligt imod, hvad de kaldte patriarkatet, men den mellemøstlige udgave af patriarkatet – hvor kvinden er mandens ejendom – har de det godt med. Hippier, der dengang prædikede den frie kærlighed, er nu stiltiende indforstået med, at kvinden skal stenes, når hun træder ved siden af. Eller bare mistænkes for det.

Alt er vendt om. Religion var noget latterligt dengang, men nu er det noget, man skal respektere. Folk, der før i tiden tissede i døbefonten, fordømmer nu al hån og spot, når det drejer sig om ”fredens religion”, og de er meget forstående over for folk, der forsvarer en vis profets ære med våben i hånd. Det nyeste eksempel er Zentropa, der har planer om at lave en film om Omar El-Hussein, den mand, der plaffede to unge mennesker ned den 14. februar. Han skød den ene på klos hold ved Krudttønden på Østerbro, og den anden myrdede han uden for synagogen i Krystalgade. Han ramte præcist hver gang, men det var ikke rigtigt ham, der skød. Nej, i virkeligheden var Omar El-Hussein et stakkels offer. Men hvem var han offer for? Ja, først og fremmest ekstremisme, siger filmduoen Peter Aalbæk Jensen og Lars von Trier, men han var også offer for os. Offer for os, der vendte denne sårbare sjæl ryggen, og derfor er de to unge mænd, der nu ligger i deres grave, også skyldige, fordi de er en del af det store undertrykkende ”os”.

Ja, sådan tænker de politisk korrekte, mens normale mennesker med normale hjerner ville mene, at det var de to døde unge mænd, der var ofre. Men sådan fungerer den politisk korrekte tankegang ikke.

Den siger for eksempel, at voldsmænd er ”truet af kriminalitet”, hvor den normale hjerne – hvis der altså er nogen tilbage i kongeriget – ville mene, at det var voldsmændenes ofre, der var truet – og nogle af dem i så alvorlig grad, at de må trække teltpælene op og flytte et sted hen, hvor de ”truede” voldsmænd ikke længere kan finde dem og true dem igen. I dag er det ikke de kriminelle, der er skyldige, det er deres ofre.

Alt er vendt på hovedet

Sådan er den politisk korrekte tænkning i Danmark nu, og med det in mente, kan man sagtens forestille sig, hvordan Zentropas film om Omar El-Hussein vil forme sig. Han var sikkert god mod ældre og lappede de unges cykler uden at tage penge for det. Altid glad og munter var han og super høflig over for alle – måske lige med undtagelse af dem, han måtte nakke for at få lidt respekt.

Sådan ser et offer ud i et Danmark, der mere og mere begynder at ligne den verden, Alice mødte, da hun trådte ind i spejlet og fandt et eventyrland, hvor alt var vendt på hovedet.
Så sandt.... så sandt.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-09-15 06:48

Se, nu synes jeg der er en parralel mellem dit pedeljob (og til lykke med det, helt uden sarkasme) og

Citat
1814, måske, første land i verden med folkeskole/undervisningspligt

fordi du, ligesom Dk for 201 år siden, får noget positivt ud af en (som udgangspunkt) vanskelig situation.

Det prøver V/DF ikke, de tror de kan lukke verden ude/spole tiden tilbage til noget der ikke var

Citat
Alt er vendt på hovedet

Jeg har, i modsætning til Geoffrey Cain, svært ved at forholde mig til en film, der endnu ikke er lavet! Bortset fra det har han da nogle pointer undervejs.

Je vous souhaite un bon retour au Danemark en deux mois, environ!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-09-15 16:17

Citat
Je vous souhaite un bon retour au Danemark en deux mois, environ!
Merci, vagnr. Nous avons háte de rentrer à la maison à la famille - en particulier les enfants.

Jeg håber det er nogenlunde forståeligt. Eller har jeg startet 3. verdenskrig?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-09-15 16:36

Fuldt forståeligt, vi må vist fortsat nøjes med vores ordkrige, uanset sproget

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-09-15 16:40

Eikö meidän pitäisi kiinni Tanskan.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-09-15 17:24

Jo!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-09-15 17:52

Rigtig Mosebaek. Det må være ......hvad? Finsk???

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-09-15 20:06

Det lyder finsk!

Mit finske består af fire ord "Yksi, kaksi, kolme"(1,2,3, trylleformularen i Anders And-bladet) og ölut, øl, det var nok til at klare mig en uges tid i Finland, engelsk var dog hovedsproget.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-09-15 20:40

Er vi ikke ved at være kommet lidt langt væk fra emnet?
> Jeg tror ikke på karma...

Selv taler jeg 9 sprog defekt, men ikke finsk og slet ikke indisk.

Behandler vi nu de stakkels flygtige, migranterne bedre, end vi gjorde for over 1000 år siden,
da vi tapre riddere kæmpede mod de vantro.

Og langt senere, da vi erobrede Amerika, Indien, store dele af Østasien, plus Australien.
I mange af disse områder har de haft en kultur, mindst lige så god som vores,
men som sagt, det er ikke de bedste argumenter, men de bedst våben, der tæller.

Grækenland, Serbien, nu Ungarn, med en tragisk parodi på en bane gård i flere akter,
hvad bliver det næste?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-09-15 22:31

Jeg sidder og ser DR2 om flygtninge, der er uhyggeligt stor forskel på hvad de lokumskolde politikere siger(de fleste af dem) til at se hvordan mange fattige (efter dansk standard) hjælper de mange, mange flygtninge med mad og tøj i Sydeuropa!

Som Piet Hein så smukt sagde

Citat
Fårene og bukkene

At lave en primitiv filosofi

med båse, som menneskene inddeles i,

er en fejl, hvoraf alle folk lider.

Men vi er nogen stykker,

som kun kan forstå

én måde at inddele menneskene på:

Man skal dele dem i individer.

Tv viser, at 50 flygtninge i en mindre landsby hurtigt bliver til netop individer, mens det kniber gevaldigt med integrationen når man anbringer store grupper i større byer, de bliver stort set aldrig til individer, men til "dem".

Så tænker jeg, at man måske kunne gavne såvel udkantsdanmark (med mange tomme bygninger, få butikker og få arbejdspladser) som integrationen ved at anbringe dem der!

I 2050, når jeg fylder 100, mangler Danmark flere 100.000 mennesker til bl.a. at passe gamle tudser. Det kan være, at plejerobotterne er blevet fantastisk gode til at tørre mig for og bag, samt snakke hyggeligt med mig, men jeg tror jeg være gladere for at der er en etner, der kan klare det!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-09-15 11:11

vagnr, er det nu møllerne om igen: De er velkomne, bare ikke lige hos os.!!!
Citat
Så tænker jeg, at man måske kunne gavne såvel udkantsdanmark (med mange tomme bygninger, få butikker og få arbejdspladser) som integrationen ved at anbringe dem der!

Forestil dig en landsby her vestpå,med 500 indbyggere, hvortil der vil komme lige så mange flygtninger, eller flere. Det vil blive den omvendte integration, hvor dansken skal lære at tale arabisk.

Næh...jeg har en meget bedre ide. Integrer dem i de store flotte palæer, oppe langs Strandvejen. Der må være plads til flere familier, på samme matrikel.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-09-15 11:33

Citat
vagnr, er det nu møllerne om igen: De er velkomne, bare ikke lige hos os.!!!

Mosebaek, det var ikke lige det, der var tanken, selv om jeg godt kan se det kunne opfattes sådan.

"Inspirationen" kom fra en DR2-udsendelse i går aftes, der handlede om nogle flygtninge anbragt i en mindre by (slet ikke så mange som byboerne), de var selvf blevet mødt med skepsis af mange, men det virkede som om (næsten) alle havde vænnet sig hinanden og var glade og tilfredse.
Måske var det et skønmaleri, men det vil vi nok kunne se/høre den kommende tid!

Den hidtidige model med at anbringe store indvandrere i områder hvor der stort set ikke bor danskere har da fejlet helt katastrofalt, så må man jo prøve noget andet.

Palæerne på Strandvejen bliver svære at købe for kommunerne, de må højst betale 10000 kr/m2, der skal man bogstaveligt talt længere ud på landet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-15 12:30

Citat
I 2050, når jeg fylder 100, mangler Danmark flere 100.000 mennesker til bl.a. at passe gamle tudser. Det kan være, at plejerobotterne er blevet fantastisk gode til at tørre mig for og bag, samt snakke hyggeligt med mig, men jeg tror jeg være gladere for at der er en etner, der kan klare det!
For helvede vagnr, du får ingen af dine etnere til at tørre dig i røven
Når jeg læser din ønsketænkning, kommer Martin Luther King Jr. berømte sætning mig i hu; "I have a dream"

Citat
1000 år siden,
da vi tapre riddere kæmpede mod de vantro
.
For helvede Svend, jeg har skrevet det før -og må gøre det igen. Du lider af begrebsforvirring.
Korsridderne bekæmpede ikke de vantro!!! De bekæmpede MUHAMEDANERNE !!!
OG MUHAMEDANERNE BEKÆMPEDE DE VANTRO, som er - og var, en muhamedansk betegnelse for - især de Kristne.
MUHAMEDANER er det gamle navn for muslim.
Fat det nu!

Citat
Forestil dig en landsby her vestpå,med 500 indbyggere, hvortil der vil komme lige så mange flygtninger, eller flere. Det vil blive den omvendte integration, hvor dansken skal lære at tale arabisk.
Nemlig Mosebaek. Selv Andreas Kam har indset det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-09-15 12:56

Jeg synes jo dette:
Citat
Så tænker jeg, at man måske kunne gavne såvel udkantsdanmark (med mange tomme bygninger, få butikker og få arbejdspladser) som integrationen ved at anbringe dem der!

Konflikter lidt med det der:
Citat
Den hidtidige model med at anbringe store indvandrere i områder hvor der stort set ikke bor danskere har da fejlet helt katastrofalt, så må man jo prøve noget andet.

Citat
Palæerne på Strandvejen bliver svære at købe for kommunerne, de må højst betale 10000 kr/m2, der skal man bogstaveligt talt længere ud på landet

Jeg mener skam ikke kommunen skal købe. Næ...herskabet må stuve sig lidt sammen. Da de fleste er på 3 -400 kvm. i grundflade, med flere etager, kan der sagtens være plads til 40 -50 "gæster". Hvor der er hjerterum.....

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-09-15 14:03

Afhænger vist af hvilken side man er på?

En af mange:

I 1095 opfordrede pave Urban 2. Europas kristne riddere til at drage i krig mod de ”vantro muslimer”, der okkuperede Jerusalem.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-15 14:30

Citat
Afhænger vist af hvilken side man er på?
Man kan ikke skifte til nogen side, når historien skal refereres/ genfortælles

Lidt uddrag fra Koranen/Quran.

“Slå den ikke troende ihjel hvor du finder ham.” Quran 2:191

“Før krig mod de vantro der bor i dit nabolag” Quran 9:123

“Når lejlighed viser sig, så dræb de vantro når du pågriber dem.” Quran 9:5

“Ingen anden religion end islam kan accepteres.” Quran 3:85

“Jøderne og de kristne er perverse; bekæmp dem” Quran 9:30

“De vantro er urene, lad dem ikke komme ind i en moske.” Quran 9:28

“Straf de ikke-troende med ildens flammer, stænger af jern, kogende vand; smelt deres hud og maver.” Quran 22:19

“Søg ikke efter fred med de vantro; halshug dem når du fanger dem.” Quran 47:4

“De ikke-troende er dumme; opfordr muslimen til at bekæmpe dem.” Quran 8:65

“Muslimer må ikke have vantro fremfor muslimer som venner.” Quran 3:28

“Terroriser og halshug de som tror på andre skrifter end Koranen.” Quran 8:12

“Muslimer skal benytte alle våben for at terrorisere de vantro.” Quran 8:60

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-09-15 14:46

Det jeg husker er Richardt Løvehjerte, der vendte hjem til England efter krig mod de vantro,
prøv at søge på Løvehjerte og vantro, og du vil få mange svar: vantro muslimer...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-15 15:34

Der er fordi de danske oversættere på f.eks. Wikipedia har valgt at oversætte "disbelief" til "vantro"
Historieskriverne på Wikipedia er Lægmænd - altså ikke faguddannet.

Slut herfra, skriv og tro hvad du vil.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-09-15 15:41

Det er jo en næsten ubærlig tragedie, for en far:
Citat
- Alt det, jeg drømte om, er væk. Jeg vil begrave mine børn og sidde ved siden af dem, til jeg dør, siger den ulykkelige far til CNN.

Fotoet af den treårige Aylan Kurdi, der ligger livløs på en strand i Tyrkiet, har øget protesterne mod de europæiske landes indsats i flygtningekrisen.

Men jeg mener vi skal passe på med ikke at lade os misbruge i EU. Tydelig tegn på, det vil blive brugt nu, som iskold propaganda. Det kan da trods alt, ikke være os europærere, der er skyld i denne massive folkeflugt. Man kan godt være gammelklog (nu er jeg kun gammel), men...jeg har aldrig troet på det "Arabiske forår". Som det hele startede med. Dertil er de arabiske lande, alt for splittet. Ikke mindst religiøst.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-09-15 16:59

Nu er koranen jo nok skrevet på Arabisk, og oversat til mange sprog,
på samme måde er bibelen nok oversat fra Hebræiske, og de mange opfordringer fra paver
om kamp mod de vantro er er sikkert oprindelig fremsat på Latin.

Og så er det danske ord "vantro", jo lidt specielt, lidt af en negation, men ikke helt.
"vantrives" betyder jo at man ikke trives, men vantro betyder næppe at man ikke tror,
men at man tror på noget forkert, ifølge forskellige religiøse ledere gennem tiderne.

Så denne ene oversættelse: "disbelief", der jo rigtig godt gengiver det danske vantro,
er næppe hele forklaringen på, at også mange kristne bruger ordet vantro?

Kommentar
Fra : Mågen

Dato : 06-09-15 11:16
Godkendelse af svar
Fra : Mågen

Dato : 07-11-15 19:55

Tak for svaret Mosebaek.