/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er der ikke nogen grænser for hvor mange
Fra : alan57
Vist : 649 gange
300 point
Dato : 22-08-15 20:32

Jeg har nu siddet og fulgt med i hvordan de danske politikere ikke vil tale om hvor mange mennesker Danmark kan have, før det vil gå ud over de indfødte i landet, vi har jo set at de danskere der ikke har en uddannelse, får sværere og sværere ved at få et arbejde bla: pga: at der kommer flere og flere folk hertil fra østlandene, samtidigt med at de borgerlige beskylder de danske arbejder for ikke at vil tage et arbejde og kun vil have overførelseindkomst fordi de ikke gider at arbejde, de danske fagforeninger holder helt kæft de tør ikke at sige noget, jeg kan sku godt forstå at danskerne ikke gider at være medlem hos dem, den ene er mere dum end den anden og hjælp eller bare støtte fra dem er total udelukket.
Samtidigt ser vi et angreb på europa af en masse indvandring fra Africa, Grækenland og Italien er ved at bryde total sammen og de har opgivet at tage fingeraftryk og billeder samt navn osv: derved lader disse to lande alle disse mennesker rejse videre op i EU og vi ser dem ødelægge en masse hegn der er sat op for at stoppe mennesker i at komme ned på skinnerne hvor de vil kunne komme slemt til skade på skinnerne når der kommer tog, her kan man også se hvad de regner EUs hegn for, de er åbenbart ligeglad med hvad de ødelægger når bare de ikke selv skal betale for de ødelagte ting.
Samtidigt er det nu blevet tid til at vi skal have en folkeafstemning om de Danske forbehold så vi kan få lige så mange indvandre og flygtninge som alle de andre EU lande, der er ikke bare en politikere der bringer sandheden frem, nemlig at vi nu er blevet 7 milliarder mennesker på jorden og det er stadigvæk ikke nogen der bare nævner at det vil ende med en katastrofe, nej alle lader som om at alt er i orden, og vi ikke er på vej ned i afgrunden.
Jeg vil meget gerne vide hvor mange mennesker vores lande kan klare før det vil gå udover de folk der bebor disse lande, for der er ikke nogen politikere der tør og fortælle det danske folk sandheden, selv DF tør ikke at fortælle os sandheden, nemlig at dette er begyndelsen til enden, de danske politikere er blevet 5 kolonne folk, der ikke arbejder for det danske folks fremtid, men EUs og det er bestemt ikke det samme, kan i alle lugte hvordan stanken er ved at brede sig jeg kan ikke finde bare en politikere der ikke lugter og det er dem vi har vi kan vælge mellem tillykke Danmark.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-15 21:52

Skaden skete allerede for 30-40 år siden. Forårsaget af forskellige vatpikke regeringer, ikke mindst socialdemokratiske, med bl.a. Birte Weiss i spidsen. Den eneste politiker, der kunne se hvor det bar hen, var Mogens Glistrup. Men ham fik de behændig gjort til en lallende idiot, og stuvet af vejen, efter bedste mafia mønster.
Sagen er ikke bedre af at cheferne i EU og FN, selvfølgeligt først og fremmest meler deres egen kage. LÆS: Korrupt.

Selv de regelrette svenskere, har efterhånden fået nok. Selvfølgeligt ikke deres politikere, men borgerne. Kan se Sverigedemokraterna, nu er Sveriges største parti. Men igen, det er alt alt for sent. De andre partier har ødelagt Sverige. Se blot Malmø, hvor det efterhånden er livsfarlig at gå på gaden.

Men jeg kan "trøste" dig med, at det her kun er begyndelsen. "Glæd" dig til, hvordan det hele vil se ud, om bare fem år.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-08-15 22:57

Godt spm., desværre ingen gode svar (fra mig, ihvrertfald).

Vi er 500 millioner mennesker i EU, Afrika/mellemøsten 1,5 milliarder mennesker.

Demokratier dernede er ligeså sjældne som snevejr i Sahara, Mauritius er eneste land der er et demokrati, resten ligger mellem dysfunktionelt til de rene diktaturer!

Det er indlysende, at EU ikke kan tage alle dem der, helt forståeligt, gerne vil have et bedre liv hos os, de højtuddannede er efterspurgte, flertallet, der ikke har den store uddannelse, er ikke!

Dilemmaet er, at dem der har mulighed for at kæmpe sig til Europa, som regel er de rige/uddannede, som kunne være med til at få deres land på skinner, når de er væk, bliver landet endnu dårligere, og så skal de have endnu mere bistand

Samtidig får flere og flere EU-lande alt for få børn (Tyskland har verdensrekord i ikke at få børn), så uden "fremmede" får vi svært ved at opretholde vores serviceniveau.

Jeg tror "løsningen" bliver, at alle EU-landene vil slås om de "gode" etnere, og slås for ikke at få de "dårlige", smukt bliver det nok ikke!

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 22-08-15 23:08

Hvis vores politiske ledelse er tilstrækkelig kompetent til at kunne håndtere en tilvækst i befolkningen, der svarer til det, vi ser og har set i Mellemøsten i de sidste 75 år, såkan Danmark selvfølgelig sagtens bestå --- også i 2030 med 7 millioner indbyggere, i 2040 med 8 millioner og i 2060 eller 2070 med 10-12 millioner indbyggere. Prisen er naturligvis, at velfærdssamfundet med en opbakning til gamle, handicappede og andre vanskeligt stillede grupper, må afløses af en ny kontraktspolitik, der ganske svarer til Venstres grundinstilling, nemlig: "noget for noget", og "kan du intet yde, skal du intet nyde". Det bliver ikke et smukt samfund, men der vil være masser af aktivitet, lige fra store grupperinger, der bekæmper hinanden, til "bundfadet", dvs de gamle, de svage, de uuddannede, og dem, der ikke kan tækkes den bestemmende klasse. Tak til Egypten eller Indien eller Somalia...så kan vi se, hvordan det danske samfund kan udvikle sig, hvis det er den vej, vi ønsker at gå. Har vore politikere en ambition om, hvilken retning udviklingen i Danmark skal gå? Eller er de mere optaget af egne pensionsordninger og avancementsmuligheder? Se til Sverige med 9 millioner indbyggere. De eller det nylige Ikea mord (de fleste aviser stod fast på ikke at ville fortælle, at det var en person af fremmed herkomst, der var forbryderen, fordi de fandt det "racistisk" at omtale den slags, bidrog til en stor debat mellem svenskerne indbyrdes (ikke i de korrekte aviser), og resultatet er nu, at Sverigesdemokraterne står til at blive det største parti. Det er kun et år siden at alle andre partier var enige om ikke at samarbejde med SD uanset hvad. Man diskuterer nu i Sverige, hvordan landet vil se ud, hvis der bor 20 eller 30 millioner mennesker om et par generationer, og det er ikke utænkeligt, når man ved at det mest almindelige drengenavn til nye svenskere er Muhammed. Jo, kulturel magfoldighed siges at være berigende, det ved vi fra alle danske regeringer i de sidste 40 år. Men et er politikernes manglende forudseenhed og viden, noget andet er, hvad danskerne vil med vores land. I det politiske landskab ses kun få lyspunkter, Er der et oprør på vej?

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 22-08-15 23:50

Citat
Men et er politikernes manglende forudseenhed og viden, noget andet er, hvad danskerne vil med vores land. I det politiske landskab ses kun få lyspunkter, Er der et oprør på vej?

spørger du Oldboston -

jo, måske hvis f.eks. DR i fuldt alvor (sic) påtager sig den meget påberåbte public service forpligtelse i dens fulde betydning i stedet for i bedste sendetid at divertere med Vild med dans o.a., så var der en minimal chance for, at en form for oprør ville starte og bide sig fast.
Eller hvis igen DR, som elsker grafiske fremstillinger, ville afbilde den samlede samfundskage, som synes en i øjeblikket stabil figur og så gennemspille de forskellige scenarier - 14000 i 2014 nytilkomne at forsørge, 2015 endnu flere, 2020 endnu mange flere og disse udviklingers indvirkning på samfundskagens fordeling. I ved den med lagkagen, der skæres ud i forskelligtfarvede stykker.

Se det ville da være letforståelig pædagogik - langt sværere vil det erfaringsmæssigt være at få det til at synke ind hos alle, hvilke kulturmæssige konsekvenser, vi står over for som følge af den hidtil førte politik men i lige så høj grad af den laden stå til holdning, der hersker. "Det går nok altsammen".

Alan57, du bringer selv begrebet "femtekolonne" på banen - det, der netop er sket i et fransk tog på vej fra Belgien til Frankrig bringer hos mig igen-igen "femtekolonne" på banen - her må jeg citere den banale konstatering: "ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister (og her må jeg retfærdigvis rette til "næsten") er muslimer", med Breivik som en atypisk undtagelse. Der er en verden af femtekolonne, som pludselig får deres 15 minutters berømmelse og 72 evigt villige jomfruer i det hinsides og kommer til at koste det omgivende samfund det hvide ud af øjnene - google selv, hvad februar-angrene på Krusttønden og Synagogen har udløst af omkostninger bare rent beløbsmæssigt - for slet ikke at tale om menneskeligt.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 23-08-15 00:49

Vi er på vej til, at blive ofre for vores uduelige politikkeres underskrifter på diverse konventioner, som de har tænkt sig, at overholde for enhver pris.
Etik og moral sættes over almindelig sund fornuft.
Skide være med, at befolkningerne syd for middelhavet formerer sig ukontrollabelt, det er et problem vi bør og skal tage os af, synes ,at være holdningen.

Mit håb er, at den østeuropæiske tilgang, med hegn og militær breder sig, så vi kan få sendt et budskab til migranterne om, at Europa ikke er løsningen.
NEJ, man må fanme selv få skabt nogle løsninger for sine kulturelle religiøse problemer. Som jeg tidligere har nævnt; verden bliver ikke bedre af, vi alle bliver fattige.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 23-08-15 02:58

Der er alt for mange emner læste første del med ufaglærte (og fagforenig), da så flygtninge kom ind opgav jeg, ærlig har ikke læst videre.

Opret et emne med et emne så vil jeg gerne snakke om det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-15 07:33

Hvor mange har vi plads til i Europa? Rent pladsmæssigt kunne man jo kikke på befolkningstætheden i verdens lande. Danmark ligger på en 68. plads:

https://da.wikipedia.org/wiki/Verdens_landes_befolkningstæthed

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 23-08-15 16:27

Luke2000, mener at det er for mange emner blandet sammen, det kan da ikke passe at Luke2000 ikke kan se at disse ting hænger sammen?
Det virker mere som om at nogen prøver at gemme sig, som nogle prøvede efter den kolde krig.
De kunne heller ikke finde ud af at hvis man havde holdt med kommunisterne så havde de haft mere end et øje lukket, disse politikere der står for EU,s fremgang, vil komme til at betale på den ene eller anden måde, jeg håber at det kommer til at være en retssag mod dem for landsforrædderi og ikke resultatet af deres ødelæggende tåbelige meninger som knuser det danske folk til noget ligegyldigt, nemlig den mening at vi ikke er noget specielt i sammenligning med andre folkeslag og jeg siger ikke at vi er bedre end andre, med andre ord jeg er ikke racist og bliver det heller ikke, men vi skal sku til at holde op med alt den selvcensur i aviser og især radio samt tv, kik på Sverige som vi er på vej til at efterabe.
En anden ting hvorfor ser vi så tit nogen fra dansk flygtninghjælp og røde kors i tv samt en masse præster som også sidder oven på hinanden i etisk råd?
har vi virkeligt brug for alle disse smagsdommere?
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-15 19:00

Citat
men vi skal sku til at holde op med alt den selvcensur i aviser og især radio samt tv, kik på Sverige som vi er på vej til at efterabe.

Nemlig. I Sverige måtte det heller ikke komme frem, at det var en udlænding, der myrdede de to i Ekea varehuset. På den anden side, kan vi rolig regne med at over 90% af forbrydelserne, der begås herhjemme, er udført af udlændingerne. Eller "Ny danskere", som det så flot hedder.

Men en gris, bliver nu stadigvæk ved med at være en gris, om end den er født i en kostald.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-08-15 19:26

Mosebaek, overdrivelse fremmer ikke forståelsen!

Medmindre du tror etnerne er så kvikke, at de ikke bliver fanget så tit som danske kriminelle

Googler man

indsatte i de danske fængsler etnicitet

får man en rapport, der viser at i 2014 var 22% af de indsatte i vores fængsler etnere, inkl efterkommere, og 4,7% rigtige udlændinge!

Jeg kan desværre ikke linke til rapporten, det virker ikke.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-15 21:14

Citat
Jeg kan desværre ikke linke til rapporten, det virker ikke.

Det er der jo nok en grund til.

vagnr, du behøver nu ikke anstrenge dig med dine rapporter, for jeg tror dem ikke. De kan sløres og/eller tilrettes efter forgodtbefindende. Alt efter hvilke interesser, man har. Du er jo, som mange af vore politikerer, den fuldendte akademisk korrekte gentleman. Der forstår at pakke det hele ind i flot glanspapir. Men virkeligheden lyver ikke. Den er ond og grum.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-08-15 21:43

Ja, det er jo svært at diskutere, hvis alle har deres egen "virkelighed"

Jeg gætter på du ikke har googlet

indsatte i de danske fængsler etnicitet

når det strider mod din konspirationsteori

Men du kan bare fremlægge dokumentation for

Citat
På den anden side, kan vi rolig regne med at over 90% af forbrydelserne, der begås herhjemme, er udført af udlændingerne.

så skal jeg gerne kigge på det!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-15 22:19

Jeg må vedgå du er smartere end mig vagnr. For i din optik, er banderne rundt om i bl.a. København, Århus og Odense. Der underholder os med skyderier, knivstikkeri, hasardkørsel i stjålne biler m.m.m., jo "danskere". Asylsøgere og efterkommerer, som nu har fået dansk statsborgerskab. Så de ingår ikke i din statistik, som udlændinge. MEN DET GØR DE I MIN.

Så det må jo være folk fra øst Europa, du mener. De begår nu nok mest "lav kriminalitet", så som indbrud og tyverier. De tæller heller ikke så meget i min statistik. Så der er vi nok enig.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-15 16:14

Citat
får man en rapport, der viser at i 2014 var 22% af de indsatte i vores fængsler etnere, inkl efterkommere, og 4,7% rigtige udlændinge!

Eftersom indvandrede og efterkommere "kun" udgør ca. 4 - 5 % af den danske befolkning er 22% da et enorm højt tal. Endda bekymrende højt!

Værre bliver det da, hvis der kigges på forbrydelsens art - og her taler jeg ikke om lidt bolsjetyveri hos slikmutter, men om mord, voldtægt, grov vold, røverier og lidt æresdrab, foruden grov bandekriminalitet og terror.

Endvidere viser statistikken, at libanesere er dobbelt så kriminelle så f.eks. danskere - og endelig, hvis ret skal være ret, kommer rumænere, polakker og andet østpak ind igennem den åbne ladeport der skulle forestille at være en landegrænse og begår tyverier, røverier...osv for derefter at forsvinde uset ad samme vej som de kom ind - altså gennem den åbne ladeport.
Rent til grin.

Citat
Hvor mange har vi plads til i Europa? Rent pladsmæssigt kunne man jo kikke på befolkningstætheden i verdens lande. Danmark ligger på en 68. plads:
Ja det var så det rent pladsmæssige - altså kvadratmeter prisen...... Menæh, hvad med den økonomiske og kulturelle side af sagen..? Nåeeee, den havde du ikke lige med.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-15 16:16

Endvidere viser statistikken, at libanesere er dobbelt så kriminelle så f.eks. danskere Som f.eks. danskere..........................skal der stå

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-08-15 16:48

Citat
Eftersom indvandrede og efterkommere "kun" udgør ca. 4 - 5 % af den danske befolkning er 22% da et enorm højt tal. Endda bekymrende højt!

Helt enig, men "kun" 1/4 af Mosebaeks "over 90%"!

Det er lige før LA's "åbne grænser, lukkede kasser" (=ingen penge fra det offentlige, tlilrejsende fra ikke-EU-lande må forsørge sig selv) virker fornuftigt!

Problemet er bl.a., at dem der kommer ind kunne finde på at forsørge sig selv ved kriminalitet, og de allerdyreste indvandrere er dem der sidder i fængsel

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-08-15 18:15

Jeg må desværre trække de ord i mig igen:
Citat
Jeg må vedgå du er smartere end mig vagnr.

For dine fine statistikker, holder ikke vand. Læs min begrundelse, længere nede.

Samtidig er jeg villig til at korrigere min påstand:
Citat
På den anden side, kan vi rolig regne med at over 90% af forbrydelserne, der begås herhjemme, er udført af udlændingerne. Eller "Ny danskere", som det så flot hedder.

nemlig til ca. 87%. Du glemmer nemlig som mange andre, at tallene nok kun gælder domfældte. Hvor mange unge kriminelle, fra bl.a. disse områder, Gellerupparken, Vollsmose, Nørrebro og Husum-Tingbjerg, har været "uheldig" med at blive stillet for en dommer. Selv en skud-eller knivramt, nægter som regel at udtale sig, og så sker der ikke videre. Os der kan både høre og se, ved der hele tiden sker tonsvis af kriminalitet, der højest når avis siden. Eller måske endda ikke dette. Jeg har det da efterhånden selv sådan, at en avis artikel med vore kære "danskere" indblandet, gider jeg ikke åbne, for jeg kender "dagens tekst", på forhånd.

Men da jeg skulle samle lidt "ammunition" til dig, er her en helt tilfældig artikel, en trevielt gentagelse af livet i dagens Danmark. Den kunne de klistre på dagligt, bare forny datoen.
http://ekstrabladet.dk/112/bandegruppering-i-krig-med-nye-rockere/5697973

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-08-15 18:38

Og så vil jeg godt, een gang for alvor mane denne spøgelse til jorden, nemlig at kloden er ved at blive overbefolket. Gu`er den ej. Her er min enestående regnestykke:

Hele verdens befolkning kan STÅ på Fyn. (Netop stå). Fyn: 3.099 km² = 3.099,000,000 M². Befolkning: 7 mia. Der kan godt stå fire pr. kvm.
Så der er i virkeligheden plads til 12.396,000,000 mennesker.

Nogen vil måske sige, det er utopi. Dertil vil jeg så sige, med Dirch Passer: Naaee, hvis vi stuver os lidt sammen.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-15 19:24

Citat
Det er lige før LA's "åbne grænser, lukkede kasser" (=ingen penge fra det offentlige, tlilrejsende fra ikke-EU-lande må forsørge sig selv) virker fornuftigt!
Tjoee, det kan man godt mene, men største parten kan jo ikke forsørge sig selv. Hvad med dem..?
Næææ, stod det til mig, blev alle der får domme over 60 dage fængsel frataget statsborgerskab og en enkelt billet tilbage til hvor de kom fra, samt statsløse skal ikke pr. automatik ha' statsborgerskab.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-08-15 20:10

Citat
Tjoee, det kan man godt mene, men største parten kan jo ikke forsørge sig selv. Hvad med dem..?

De skal smides ud, er LA-modellen!

Kender jeg LA ret, skal de selv betale returbilleten til langtbortistan

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-15 20:40

Citat
Samtidigt ser vi et angreb på europa af en masse indvandring fra Africa, Grækenland og Italien er ved at bryde total sammen og de har opgivet at tage fingeraftryk og billeder samt navn osv: derved lader disse to lande alle disse mennesker rejse videre op i EU og vi ser dem ødelægge en masse hegn der er sat op for at stoppe mennesker i at komme ned på skinnerne hvor de vil kunne komme slemt til skade på skinnerne når der kommer tog, her kan man også se hvad de regner EUs hegn for, de er åbenbart ligeglad med hvad de ødelægger når bare de ikke selv skal betale for de ødelagte ting.
Ja Allan, jeg frygter også hvordan Europa kommer til at se ud - bare om 10 år.
Får ordet "Neuropa" endelig en betydning..?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 25-08-15 05:49

Mosebaek, når jeg taler om at jorden bliver overbefolket mener jeg hvordan skal vi brødføde alle disse mennesker?
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-08-15 10:41

Det var bare en lidt pjattet forsøg på et humoristisk indslag. Selvfølgeligt har det ikke noget med virkeligheden at gøre.
Men jeg har før tænkt på, når jeg har set billeder fra alverdens storbyer, bl.a. Tokyo, hvor det ligner en myretue, hvor lidt vi i grunden fylder, når det kommer til stykket.

Med andre ord: Blot lidt tankespind, fra min side.

Citat
Mosebaek, når jeg taler om at jorden bliver overbefolket mener jeg hvordan skal vi brødføde alle disse mennesker?

Det er og bliver det store spørgsmål. Derfor mener jeg også vi skal prøve på at holde dansk landbrug, oven vande. De er jo i en kæmpestor krise for tiden. Ingen tvivl om det. Men der vil helt sikkert blive brug for alt den fødevare, vi kan producere i fremtiden.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-15 19:49

Citat
Mængden af flygtninge som Roskilde Kommune skal huse er så stor, at et flertal i Roskilde Kommune ikke ser anden udvej end at købe huse for at have nok boliger til de flygtninge som kommunen ifølge lovgivningen er forpligtiget til at huse.
Dagbladet Roskilde.

Citat
“Her i Lille Skensved, har kommunen overtaget et gammelt husmandssted, som nu er indrettet til flygtninge… Der tilhører en STOR gammel have… Det må jo være en drøm for de flygtninge. I dag kommer jeg forbi… Hvad skuer mit øje??? Den kommunale gartnerafdeling, er ude i haven – 3 mand høj!!! For at klippe hæk, beskære planterne og slå græs!!!????”
(Berit Marianne Walther Gevad på Facebook

Nåeee ja.......og hvad så..? Vores ældre medborgere får da også ordnet deres haver, klippet deres hække, fejet -og ryddet sne på deres fortovet, støvsuget i privat boligen og bliver passet og plejet i begge ender når de kommer på plejehjem.
Eller tager jeg fejl..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-15 19:57

Nu skal det hele selvfølgelig ikke være negativt, der er der også lyspunkter, f.eks. dette her;
Citat
Srammere krav i forhold til at få dansk statsborgerskab kan ende med at koste omkring 1.950 udlændinge bosat i Danmark et dansk pas, skriver Politiken.

De 1.950 lever lige nu op til de nuværende krav om blandt andet sprogkundskab, kendskab til det danske samfund og en ren straffeattest og for længst har fået behandlet deres sag af udlændingemyndighederne.

Men Venstre og Dansk Folkeparti har klandret de nuværende betingelser for at få statsborgerskab for at være for slappe, og hvis regeringen får ændret reglerne inden oktober, risikerer ansøgerne, at de alligevel ikke optages på det lovforslag, der formelt gør dem til danske statsborgere.

http://www.politiko.dk/nyheder/nye-regler-kan-koste-1.950-udlaendinge-statsborgerskabet

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-08-15 21:01

Tænk engang, lige efter 2 verdenskrig kunne Danmark modtage ca. 200000 flygtninge fra Tyskland, det var FJENDEN, og de blev vist heller ikke behandlet helt så godt som de knap 15000 vi modtog sidste år!

http://www.graenseforeningen.dk/?q=leksikon/t/all/11040

Oveni kom der finnebørn (jeg legede med flere i 50'erne) og flere andre kom der sikkert også.

https://da.wikipedia.org/wiki/Finneb%C3%B8rn

Vi (mine forældre m. fl.) var forarmede efter krigen, der var kun 4 millioner danskere, men man kunne alligevel godt finde ud af at tage imod en flygtningestrøm på 5% af befolkningen på et år!

Men selvf. kan vi ikke klare 5% hvert år

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-08-15 21:23

Jow, det er meget godt, vagnr. Men der er den kæmpeforskel, fra dengang og til nu: At for det første, kunne enhver forstandig menneske se allerede i 1942, at aksemagterne ville tabe krigen.

For det andet, var der vel ingen danskere, der troede på at 200.000 tyskere ville blive her til evig tid.

Tør du sætte en dato på, hvornår det muslimske ragnerok vil slutte. Eller hvornår vore asylansøgere vender hjem igen. De tusinder der af kunstig vej, er blevet "danskere", tror jeg ikke smutter nogle steder.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-08-15 21:40

Mosebaek, det har du da ret i, men jeg tvivler på at datidens danskere kunne sammenligne med den situation vi er i nu, og synes det er imponerende at vores forfædre ikke bare sagde nej til flygtningene!

I dag siger en stor del af danskerne (DF og medløbere) nej til flygtninge i samme situation, og for 70 år siden havde vi ikke underskrevet internationale konventioner om flygtninge, konventionerne blve først til i 50'erne, flere år efter FN blev oprettet i 1945!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-15 22:18

Citat
Tænk engang, lige efter 2 verdenskrig kunne Danmark modtage ca. 200000 flygtninge fra Tyskland, det var FJENDEN, og de blev vist heller ikke behandlet helt så godt som de knap 15000 vi modtog sidste år!
Ja ja vagnr, det er vist et historisk kapitel, som der absolut ikke skal prales af. Flygtningene gik indespærret i lukket område og måtte ikke modtage lægehjælp - og der var heller ingen danske læger der ville hjælpe - trods deres lægeløfte, med det resultat, at børn gamle og syge kreperede som fluer....Og dem som overlevede blev hver og én sendt retur til Tyskland igen. Der var jo brug for dem i deres fædreland.

Noget andet er, af hvilket grund bliver flygtninge fra dengang og nu sammenlignet? De kan ikke sammenlignes! Og hvorfor ikke..? Fordi, for de første, var flygtningene dengang af samme kristne kultur som dansken. Og for det andet, var det ikke i samme antal - og endelig for det tredje, kunne man først få tildelt statsborgerskab efter mange år, hvis og såfremt, flygtningen havde levet sit liv uden at begå kriminelle handlinger.

Jøderne i Sverige for at hive dem frem. Bossepigen elsker jo at hive eksemplet frem, men glemmer højt og flot én væsentlig ting, nemlig! Da Jøderne rejste hjem til Danmark fra Sverige igen, fik den danske stat en regning fra Sverige for jødeopholdet.... ja, sådan var det.
Nu vil jeg ikke - i denne tråd - komme ind på, hvad Sverige ellers brugte sin neutralitet til.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-08-15 08:37
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-08-15 14:02

Det har pøblen - de dumme nazistracister jo sagt masser af gange.

Det klinger eddermame hult. Kam har i årtier ihærdigt arbejdet for landets opløsning, og nu - hvor der er gået ild i lokummet.......

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-08-15 14:29

Citat
Det har pøblen - de dumme nazistracister jo sagt masser af gange.

Det klinger eddermame hult. Kam har i årtier ihærdigt arbejdet for landets opløsning, og nu - hvor der er gået ild i lokummet.......

Det handler vel om antal, de små 15000 flygtninge vi modtog sidste år (havde kun været 2800 hvis DF m. fl havde accepteret en eu-fordeling), hvoraf 6000 fik flygtningestatus, ville vokse til 120000 i Dk med 60 mio. til hele EU.

Jeg er ret sikker på, at tallene de kommende år bliver langt højere (familiesammenføring , mv.), og ligesom Kamm mener jeg vi bliver nødt til at gøre noget effektivt, hvis det bliver tilfældet!

Size does matter

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-08-15 18:09

På grund af retsforbeholdet kan Danmark ikke være med i kvoteordningen. Det er både og godt og skidt, afhængigt af hvem man spørger. Fordelingsnøglen kan nemlig også være til Danmarks ”fordel”, så vi får færre flygtninge end nu. Alligevel skal man ikke lade sig forføre til at tro, at det er en god ide at deltage i omfordelingen.
- Det er ligesom at lokke en fisk ind i en ruse – der er en dejlig bred indgang, så snævrer det ind, og så kommer man aldrig ud igen. Og har vi først opgivet vores egen integrations- og asylpolitik, så får vi den aldrig igen. Selvom et fælles kvotesystem på den ultrakorte sigt kan se ud til at være en fordel, behøves det ikke at være det på lang sigt,

Atter en grund til at stemme NEJ til december.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-08-15 18:28

Denne artikel overrasker mig overhovedet ikke. Endelig er vi to, der har set lyset.... eller rettere mørket. Nå, jeg tror nu der er mill. af mennesker i EU, der ser hvor det bærer hen. Kl. er ikke bare fem minutter i tolv. Næh..1½ minut i tolv. Absolut sidste chance, hvis vi fortsat skal have en form for civilisation i Europa.
De allerfleste politikere i EU (ikke kun herhjemme), har valgt Strudsens løsning. I håb om problemet nok gik i sig selv igen. De er skyld i katastrofen, hvis der ikke øjeblikkeligt bliver grebet ind.

En ting der undrer mig: Ungarn er helt bogstaveligt, ved at lægge en jernring ud ved deres grænser. (EU land). Herhjemme får vi tæsk af EU paverne, bare vi snakker om grænsebomme.

Vi kan se hvordan det allerede "ulmer" i lande som Tyskland og Frankrig. Indtil videre bliver det affærdiget som en flok gale højreradikale. Læs: Nynazistiske idioters værk. Men bliver tingene drevet lidt længere ud, er jeg ikke i tvivl om at "det tavse flertal", også snart vil miste tålmodighen.
Vi så i 30`erne, hvor let et folk kan rives med, hvis de føler sig trådt på.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-08-15 18:52

Citat
En ting der undrer mig: Ungarn er helt bogstaveligt, ved at lægge en jernring ud ved deres grænser. (EU land). Herhjemme får vi tæsk af EU paverne, bare vi snakker om grænsebomme.

Flygtningene kommer til Ungarn fra Serbien, et ikke-EU-land, Dks grænselande er EU-lande, derfor!

Kommer en fra Etiopien i direkte fly til Kastrup, får de en noget grundigere kontrol end hvis de kommer fra Sverige.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-08-15 20:38
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-08-15 16:38

I en artikel i denne uges Weekendavisen (ikke online) skriver journalist Jan Bo Hansen om den ”østeuropæiske front”. Polen med 38 millioner indbyggere har sagt ja til at tage 150 familier med den udtrykkelige betingelse, at disse familier skal komme med en kristen baggrund. Estland har sagt ja til at modtage 130 personer, igen udelukkende kristne. Samme meldinger kommer fra Letland og Litauen. Lignende reaktioner er fra Tjekkiet, Slovakiet og Ungarn.

Disse lande har været under det kommunistiske åg, ønsker ikke en gentagelse af en anden herrefolks ideologi. - Jeg forstår dem.