/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Simkort til GPS tracker?
Fra : dogvillestar
Vist : 606 gange
500 point
Dato : 21-08-15 13:55

Skal bruge et simkort til en GPS tracker?

Men hvad skal man vælge?

Er det 'nok' at købe f.eks et Nettalk startsæt i Netto til 29,- kr. og så bare sætte det i?

Der vil jo i sagens natur ikke være meget traffik på dette simkort, da GPS trackeren styres og kontrolleres via SMS kommandoer!!
Og der skal vel være en eller anden form for forbrug, for at et teleselskab gider at have en som kunde!!

Hvad bruger I andre til sådan noget som dette?

(læg lige mærke til at jeg ikke længere bruger en 'stjålet' avatar )

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-08-15 14:08

Hvad er det for en GPS tracker, der skal bruge SIM kort?

Hvis den skal bruge SIM kort, må der jo også være data trafik?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-15 14:14

Citat
Og der skal vel være en eller anden form for forbrug, for at et teleselskab gider at have en som kunde!!

Jeg købte en ´startpakke´ fra Telia til netop 29.- og det er gældende 1 år fra ibrugtagning, det har jeg så fyldt op når der mangler taletid = husk kvitteringen, der står alle oplysningerne til optankning på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-15 14:17

Og du kan altid få oplyst dit forbrug = hos telia er det *110#

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-15 14:26

NB; Data trafik er særdeles dyrt på taletid, og afregnes med 10.- af gangen?? så vidt jeg lige husker, og det tømmer meget hurtigt kortet - hvad jeg hurtigt fandt ud af da jeg første gang fik moderne telefon.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-08-15 14:46

Læs i betingelserne om der er noget krævet mindste forbrug, det er der nogle gange, men ikke altid.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-15 14:55

Husk også at slå viderestilling/ tlf svarer osv fra, skal nok gøres på en almindeligt mobil tlf.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 500 point
Dato : 21-08-15 14:59

Trackeren skal sende en sms, hvergang den svarer med information.

Alt efter hvordan du indstiller trackeren vil den sende nogle få ,eller ret mange sms er.

Se derfor på de forskellige abonnementer hvad sms koster. Prisen på samtaler er helt ligegyldig.

Der er flere steder hvor man kan få taletidskort uden en mindste afgift .
Telia har f eks. et billigselskab lycamobil, hvor du kan få et gratis kort, og uden mindsteforbrug.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-15 23:57

Min GSM alarm bruger taletidskort som ikke har kodelås.( slås også fra på alm. tlf.)
Fungerer stort set som en GPS alarm.

Godkendelse af svar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-08-15 10:26

Tak for svaret transor.

Tak til alle for input