/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bx hydraulik
Fra : teleskop
Vist : 536 gange
40 point
Dato : 20-06-03 20:46

Hej jeg har overtaget min mors aldrende bx 14,, den er temmelig hård bagtil,,mine spørgsmål er som følger,,sidder der bagtil en bolt hvor du kan justere niveau,,i givet fald hvor ? gaskugler hvor kan jeg få dem fyldt,,eller udskiftet,,
god weekend

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 20-06-03 21:06

Den stang der sidder lige ved håndbremsen er jo nivau regulator, som har 4 stillinger.
Nederst = total nedsænket (kun til værkstedsbrug) Første hak = normal kørestilling
2. hak = let højtløftet og lidt hård kørestilling Øverste stilling = hjulskiftestilling (kan køres i denne stilling ej hurtigere end man går ved siden af)
Under bilen bagtil (ca. under bagsædet) er der en arm som vippes/drejes af stangen fra nivau regulatoren...........den sætter sig fast og skal løsnes.
Gaskuglerne kan fyldes/ombyttes
En bog fra Haynes på Engelsk kan købes hos de fleste reservedelsforhandlere ca. 200 kr.
Emesen.

Kommentar
Fra : teleskop

Dato : 21-06-03 12:59

tak emesen jeg vil straks på mandag springe over den,,har iøvrigt hørt at gaskugler samt andre citroen dele kan købes billigt i køge,,er nogen interesseret i nummeret og adresse vender jeg gerne tilbage med det,,skal først lige skaffe det..venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : teleskop

Dato : 21-06-03 13:01

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : turbofox

Dato : 23-09-04 11:03

www.skovgaard-schmidt.dk
Har billige nye og genbrugsdele til Citroën-folket.

Hilsen Turbofox