/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bootmgr mangler
Fra : marcussen1
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 19-08-15 10:56

På min stationære PC melder den "bootmgr mangler" når jeg tænder for den. I går virkede den helt normalt.
Uanset hvad jeg gør kommer det samme frem på skærmen. Jeg har forsøgt med både Hirens bootdisk og diverse andre, altid det samme resultat.
Er her nogen der kender problemet og hvad jeg evt kan gøre Mvh Niels

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-08-15 11:01

Du skal bruge en Windows medie som passer til din Windows version, så skal du reparere installationen, komme i en commando prompt og skrive fix mbr.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-08-15 11:03

Følg denne her guid til at komme i commando prompt.
http://www.windowsreinstall.com/winre/accesswinre.htm

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 19-08-15 11:08

Jeg glemte en vigtig oplysning: Harddisken er blevet formateret, da jeg vil lægge et nyt system ind

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-08-15 11:11

Jamen så er det jo klart at der ikke er nogen bootmbr. Du skal installere Windows med et Windows medie eller hvis du har en Windows ISO så kan du bruge en USB-nøgle.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 19-08-15 11:29

Hvis jeg booter på en Win 7 ISO sker der nøjagtig desamme

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 19-08-15 11:33

Også når jeg booter fra et USBstik

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 19-08-15 11:51

Hvis jeg har forstået det rigtigt? kan du ikke installere på disken.
Hvis det er tilfældet, så tag disken ud og formater den på en anden pc eller via usb - prøv eventuelt at skifte stik på bundkortet.

Ellers burde du som skrevet, kunne bruge kommandoprompt under NY install hvor du kan kan skrive en ny ved at indtaste fixboot eller fixmbr - og når du så har gjort det, lukker du pc ned og starter igen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-08-15 12:24

Det er fordi der ikke bliver bootet på det medie som du forsøger at boote på.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 19-08-15 14:22

Tak for svaret mig-selv. Problemet er løst. "mig-selv" fik mig til at skifte harddisken med en anden og wupti det kører som smurt.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-08-15 14:40

Før du bruger den ´gamle´ så formater den først, havde selv et lignende problem for år tilbage og troede disken var ubrugelig - men det var noget med at disken har et par MB hukommelse der bruges af selve disken til at gemme oplysninger på, og der var gået kludder i det for mig/ disken og det løste en formatering.
Tjek den også for bad sectors når du er igang.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 19-08-15 14:45

mig-selv----tak for tipset