/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er der noget om snakken.
Fra : vedikkealt
Vist : 475 gange
500 point
Dato : 18-08-15 20:30

Hej med jer

Oplysningen har overrasket mig, men det er jo ikke sikkert den holder vand.

Jeg bruger jævnligt Booking.com når der skal overnattes et sted.'

Først troede jeg det var hotellernes egen side.

Men Booking.com er åbenbart en selvstændig forretning som alt andet ....OK.....så tænkte jeg at hotellerne betaler salær for det i størrelsesorden 5 % eller noget.

Men fra pålidelig kilde har jeg hørt at Booking.com tager ca. 25 % af overnatningsprisen i salær for deres tjeneste.

Så hvis en overnatning koster 500 kroner når man kommer ind fra gaden, så koster den også 500 kroner hos Booking.com men når den er bestilt hos Booking.com så får overnatningsstedet kun ca 375 kroner og Booking.com nupper resten for deres rent elektroniske service.

Det er da en skidt forretning for hotellerne etc.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-15 21:15

Ja om det er hele 25 % ved jeg ikke, men det er helt sikkert, at de får ekstra.

En af mine venner i rejse branchen har lært mig dette:

Du ringer direkte til det pågældende hotel, siger du har fået et tilbud fra booking.com,
men at du vil gerne booke direkte, og du får en endnu lavere pris,
og tilmed bedre service, uden om booking.com, som vi også dagligt får tilbud fra...

Endnu værre er hotels.com

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-08-15 21:18

Jeg tror ikke på 25%, der er for meget konkurrence på markedet til at bookingbureauerne kan tjene så meget på en ren elektronisk service. Men der er med garanti ingen der vil oplyse det rigtige tal.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-08-15 22:35

Ulempen ved Booking.com er, at alle de hoteller der ikke vil betale, kommer til at fremgå af deres side, som om de har alt udsolgt.

De nøjes altså ikke med at skaffe gæster til deres "medlemmer" de giver også misvisende informationer om uvildige

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-15 22:41

Jeg bruger både booking com og happy days.

Og jeg er altid sikker på, at stedet er OK.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-08-15 23:12

Citat
Så hvis en overnatning koster 500 kroner når man kommer ind fra gaden, så koster den også 500 kroner hos Booking.com men når den er bestilt hos Booking.com så får overnatningsstedet kun ca 375 kroner og Booking.com nupper resten for deres rent elektroniske service.
Overnatningsstedet/Hotellet får 400 og Boking.com får 100
Ud af den 100 kr. seddel, skal de sikkert afgive moms, sååååe, fortjensten er = 80,- kr.
Hvilket lyder meget rimeligt.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-08-15 00:31

Det overrasker mig, med de % center er der jo nærmest tal om rufferi mod hoteller og andre overnatningssteder.

Og så meget koster et www IKKE - har selv 6 - 8 stykker - og et par protestsider der nærmest INTET koster, så BOOKING.som og andre lignende site lider ikke sulte døden.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 500 point
Dato : 20-08-15 09:13

Det med de 25% passer.
Og endnu værre er at disse hotel bookingfirmaer tilmed forbyder hotellet at give rabat uden om dem.

Hoteller som vil have gæster langsvejs fra er nærmest tvungen ind i ordningen, ellers kan gæsterne ikke finde dem.
skidderikkerne er selvfølgelig også forlovet med google, så du ikke kan finde de rimelige, men få hoteller som ikke er med i ordningen.
Internettet stinker mere og mere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-15 13:23

Mon ikke det er fordi man i forvejen lægger 'lidt ekstra' oveni den vejledende overnatningspris?

Hvis hotellet 'normalt' skal have 300 kr. for en overnatning, men man kan leje mere ud ved at lade booking bureauet reklamere på nettet med en pris på 500 kr.

Så er der INTET tabt for nogen parter i aftalen. Tværtom!
Det er kunden der bliver taget i ..
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-08-15 20:11

Tak for svaret transor.

Som molekyle har skrevet andetsteds i tråden så skulle priserne ikke være identiske - i forhold til hvad hotellet og Booking com sælger dem til, men jeg har aldrig oplevet at der har været forskel på de 2 priser.

Men det er jo nærmest som at være i lommen på en mafia

Bedste hilsner fra vedikkealt