/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Fibernettelefoni og gammel telefonsvarer
Fra : clausbee
Vist : 391 gange
75 point
Dato : 17-08-15 16:28

Jeg har fået fastnettelefoni gennem Energimidt og min gamle, ellers udmærkede telefonsvarer, Televikar4, reagerer ikke når der ringes til den.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-08-15 17:42

Nej det gør den da naturligvis ikke...

Det er jo en gammel analog ting (den hører til på et museum) og du får telefoni digitalt i dag.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-08-15 18:30

Citat
Det er jo en gammel analog ting (den hører til på et museum) og du får telefoni digitalt i dag.

Da ikke når han får fastnettelefoni, det er nu engang analogt.

Men der menes måske ip-telefoni? Det burde telefonsvareren dog stadig reagere på hvis det er samlet rigtigt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-15 20:10

Vi har nu home trio fra TDC, og min kones ældgamle telefon svarer virker stadig.

Kommentar
Fra : clausbee

Dato : 17-08-15 20:20

Tak for svarene. Jeg er ikke blevet meget klogere. Faktisk er det almindelig analog forbindelse, da jeg har taget fejl af de to abonnementer vi har. Et privat (Fibernet) og firma abonnementet, der er hos ACN, der bruger TDC's net. Telefonsvareren er en gammel Televikar 4. Måske indstiller jeg den forkert. På bagsiden er der følgende indstillingsmuligheder:

1. ANS ONLY - VC - MC
2. OFF - ON - TS (RING DELAY).

Jeg synes jeg har prøvet alle kombinationer, men uden resultat. Den svarer ikke når der bliver ringet op.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 75 point
Dato : 17-08-15 21:31

Citat
Vi har nu home trio fra TDC, og min kones ældgamle telefon svarer virker stadig.

Så i har ip-telefoni, og ja teleudstyret i har i huset er stadig analogt. Det hele drejer sig om hvordan signalet bliver leveret til adressen.

Citat
1. ANS ONLY - VC - MC
2. OFF - ON - TS (RING DELAY).

2 er nem nok, slukket, tændt, og forsinkelse (f.eks 3 ring inden den tænder)
1 er lidt langt væk (jeg har selv haft en televikar4) men jeg syntes at kunne huske at det er noget med om den kun skal afspille en besked eller den også skal kunne modtage en besked.

Så hvis du stille den på on og ans only så skulle den jo gerne gå i gang når der bliver ringet til den.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-08-15 22:29

Prøv at spørge Energimidt, jeg er ret sikker på du ikke får den til at fungere uanset hvad...

Godkendelse af svar
Fra : clausbee

Dato : 18-08-15 01:13

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-08-15 08:44

Selvføgelig kan man få det til at virke. De telefonstik som sidder på både TDC's homeboks og på fiberboksene er lavet til at man kan tilslutte analogt teloefonudstyr som bruger den samme teknologi som blev anvendt helt tilbage fra de første relæbaserede centraler. Det eneste er at mange af disse bokse i dag ikke forstår impulserne fra de gamle drejeskiver. Men de gamle apparater vil stadig godt kunne besvare et opkald.

Jeg har selv et lille IP-omstillingsanæg hvor jeg både har et moderne IP-telefon, et par analoge telefoner, en IP-telefoniadapter med ISDN-udgang hvortil jeg både har en rigtig ISDN-telefon og en ISDN-terminalboks med to analoge udgange som hver kan forstå drejeskiveimpulser (Selve omstillingsanlæget kan IKKE forstå drejeskiveimpulser på det analoge stik, kun toneopkald.).